Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 110mat110 #67916:
Dostatok ich možno je, ale donekonečna sa T3-jkami, KT8-čkami a niekoľko rokov i T6A5-kami voziť nedá... ?
Reply on: Kona #67915:
Elektriciek mame aj teraz dostatok, problem je inde. Okrem toho, 600tis na elektricku 100tis do jedneho vrecka, 100tis do ineho... vies ako to
Reply on: tbus #67914:
Dobre, tak teda nech DPMK kúpi novostavby. Ale aké teda chce kúpiť? Za 70 miliónov chce kúpiť 40 nových sólo električiek, teda približná cena jednej by bola 1,75 milióna Eur. Táto cena s cenou Varia LF (čo je približne 600 tis Eur) nesedí. Tak teda, aký drahší typ chce DPMK kúpiť a kedy konečne bude vyhlásený tender? DPMK by žiadny tender nemal vyhlasovať a kúpiť približne 50 kusov Varií LF, alebo kvalitnejších Varií LF+, aby mohol vyradiť celý vozový park T3-jok. DPMK by teda minul približne 30 mil Eur a zvyšok by mal byť investovaný do nákupu Varií LF3 alebo LF3/2 aby sa mohli vyradiť vysokopodlažné KT-čka, ale s tým, že pár najmladších ostane. A ďalší zvyšok by mal byť investovaný do nákupu električiek typu Vario LF alebo iných, aby sa zvýšil počet električiek vo vozovom parku a následne upraviť intervaly liniek.
Toť len môj názor. Teraz ma kritizujte. JA si myslím, že je to najlepšie riešenie. Budem ho adresovať DPMK a myslím si, že uzatvárať zmluvu s firmou kvôli poradenstvu pre obnovu ED, sú zbytočne vyhodené 3 tisícky Eur. Ako keby DPMK nevedel, čo je pre nich vhodné a ako blbci budú kupovať omnoho drahšie, keď ich o pár rokov môžu vyhodiť.
Reply on: Kona #67913:
Na Bardejovskej je odstavených ešte dosť električiek, neviem načo by DP kupoval nejaké ojazdeniny, s ktorými nemá skúsenosti, a dokonca aj väčšie a neporovnateľne lepšie dielensky vybavené prevádzky majú s nimi problémy... Podnik a mesto nie je schopné niekedy dať peniaze ani na základné veci, a aj keď dá, tak to neskutočne dlho trvá. Odkiaľ by teda zobral peniaze na celú električku, keď to jedno jediné Vario musí splácať na splátky? O pár km ďalej v tom istom podniku, v autobusových dielňach sú radi za každý nabúraný autobus, lebo je to okamžitý zdroj náhradných dielov. Keby mali zakaždým čakať na to, kým po rôznych schváleniach a objednávaniach prídu originálne diely, tak by nemalo čo jazdiť. Predzásobiť sa nemôžu, lebo to nadriadení neschvália (je to plytvanie, veď predsa až keď sa niečo pokazí a už to fakt treba, tak si tie diely kúpte), tak sa to rieši požičiavaním súčiastok medzi vozmi. Uvažovať teda o nejakých investíciách (pokiaľ nie je pred voľbami a nekupujú sa plynové smradobusy) je len blúznenie. Momentálna situácia, keď je možné obnoviť trate a vozidlá za eurofondy je šanca aká sa už nemusí naskytnúť, preto treba pripraviť všetko tak, aby to vyšlo, a aby električková doprava chytila druhý dych a stala sa po rokoch úpadku konečne o čosi atraktívnejšou.
Reply on: Kona #67911:
Ešte sa opravím: Na svete existuje 15 kusov RT6-iek (zabudol som na 10ks poľských). Poliaci asi ťažko predajú také potrebné vozidlá, ale ak áno, tak by Košice mali 13 kusov v prevádzke a 2 na náhradné diely, čo by už bolo väčšie sústo (mimochodom Poliakom sa málokedy kazia) ? ?
Reply on: Wolfangel #67910:
Tak ich potom budú označovať od 0001 vyššie, alebo od 7000 vyššie ?
Reply on: MHDmarek #67907:
RT6-ky, u nás nie sú vôbec homologované, keďže sa na Slovensko nikdy nedostali. Súhlasím s ťažkou údržbou a s nasadením na linky 3,6,7,9, ale prednostnejšie skôr na linky R. Samozrejme, keďže existuje na svete iba päť kusov (Liberec-1ks, Brno-4ks) z toho 1 Brniansky definitívne odstavený na náhradné diely, Liberecký kus odstavený, 2 Brnianske v dielňach a 1 Brniansky v prevádzke, to by pre Košice činilo 3 v prevádzke a 2 na náhradné diely ? ?
Reply on: Kona #67908:
1000 maju trolejbusy ne nahodou? ?
Reply on: Dispecer #67905:
Tak moment. Len aby bolo jasné, Vario s vysokou podlahou neexistuje ❗ Ak myslíš tú ostravskú vysokopodlažnú rekonštrukciu s dizajnom Varia LF, tak to nie je určite Vario. Je to typ T3R.EV, aj keď sa zdá že to nie je T3R.EV, len preto, že v Brne jazdí s iným dizajnom čiel. Na skriňu VarCB3 sa dá namontovať akékoľvek čelo (Kardausovo, Pelikánovo možno aj Kotasovo) a Ostrava si práve vybrala Pelikánovo, kvôli ľahšej údržbe, a aby dizajn sedel s Variami LF, keď sa budú sprahovať do dvojice. A tak či tak by som sem už neťahal vysokopodlažné električky, už len nízkopodlažné.
Reply on: gabo5607 #67903:
Čo ďalej? Budú sa označovať od 1000 vyššie ?
Reply on: Kona #67896:
Myslím, že aj tie by boli na L2 a L4 sú už aj sóla tak trochu luxus. Radšej by som ich prijal na (L3,) L6, L7 a L9, kde by sa isto našlo využitie (väčší počet garantovaných nízkopodlažných spojov). Ale, na druhej strane, je tu zas zbytočné ťahať nový typ vozidla, ktorý tu tuším ani nieje homologovaný. Najväčší problém by robila ich údržba.
Nová generácia kinderšotomafie sa dostáva k internetu...
Reply on: Kona #67901:
Miešaš tu klasické Vária (s vysokou podlahou po celej dĺžke vozidla) a Varia LF (z ktorých 1 kus už máme a mnohí z nás tu myslia, že práve ony budú kúpené). ?
Reply on: Kona #67901:
Veľa nechýbalo a mohli sme mať v KE aj RT6ky, ale keď si predstavím že ani Praha ich nevedela dať dokopy tak to by bol prúser jak delo v KE. Neviem si predstaviť tak 20-30 odstavených fungel nových vozov. ?
A myslite aj na to, že okrem Varií tu už môžme mať len 2 iné typy električiek, tie sa označia evidenčnými číslami rady 800 a 900 a daľej čo? ?
Reply on: Kona #67901:
LF2 by u nás nič neriešilo, dajme tomu že by sa nakúpilo 6 takých vozidiel na linku 3, plus ďalšie dve ako rezerva, ktoré by mohli toereticky ak by nemali poruchy alebo údržbu jazdiť na iných linkách, no tam by buď ponúkali menšiu kapacitu, alebo zbytočne vyššiu. Nebodaj pri nejakej zmene (posilnení) intervalu na 3 by zrazu vozov tohoto extra typu bolo už málo, a zasa by sa muselo látať staršími vozmi, ktoré by buď nestačili (sólo), alebo boli zbytočne kapacitné (KT, T+T). Nový typ len zbytočne komplikuje výpravu, pri menej typoch je to jednoduchšie, prehľadnejšie, efektívnejšie. Pri rozpojení súprav na víkendy by mohla byť dokonca celá víkendová výprava električiek nízkopodlažná. (18 solo+9 suprav) A to by nemuseli jazdiť ani NPKT..
Reply on: Yogi616 #67897:
Fantázií sa medze nekladú ? a Vilkovi písať nebudem, lebo sa chystám cez leto navštíviť Čechy, poprípade BA. A k tým 40 kusom Varií - nie je zase dobré kúpiť iba 40 Varií. Je totiž možné, že v Pragoimexe urobia hromadnú chybu v celej dodávke a potom čo bude jazdiť ? . DPMK by mal kúpiť aj Variá LF (poprípade kvalitnejšie LF+-ky) aj zopár LF2-ják (alebo kvalitnejšie LF2+-ky), ako som o nich hovoril. Viac Košice nepotrebujú, len pár ľudkov tu chce luxusné, technicky pokročilejšie 15T-čka, na ktoré nemáme ani trate, ani dielne ? ?
Reply on: stn35 #67887:
Čeče,ty lobbuješ za Škodovku,či?Patrik Kotas je u mňa skvelý dizajnér,ale to akosi nie je všetko... ?
Reply on: Alco #67892:
Na vymlátenom oblúku by hladko išlo jedine vznášadlo alebo Maglev ?
Reply on: Kona #67896:
Kúpme radšej ojetiny z Pchjongjangu alebo Rumunska... ?
Nič v zlom,ale o tom,čo tu nakoniec bude jazdiť aj tak rozhodne niekto iný,nie hobbisti ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.