Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tbus #67377:
Asi tak, pomaly nič z toho nieje ani pravda ? ? ?
Reply on: MHDmarek #67376:
Neviem ci az tak zaujimavy, dookola omielane to iste, teda okrem toho televizora v Ploskom tam nie je nic zaujimave ?
Reply on: tbus #67375:
Je to celkom zaujímavý článok na čítanie, nachádza sa tam množstvo zaujímavých informácií a rôznych údajov. ?

Citujem:
E. Informačný systém spoločnosti
Spoločnosť naďalej pokračovala v budovaní informačného systému, v ktorom sa
v mesačných intervaloch spracúvajú údaje ohľadom jednotlivých liniek pravidelnej prímestskej
autobusovej dopravy, ktoré na základe Zmluvy o službách prevádzkujú dopravné spoločnosti
Slovenská autobusová doprava Michalovce, a.s. a eurobus, a.s. Košice. Boli spracované tabuľkové
podklady pre vyhodnocovanie údajov aj počas platnosti cestovných poriadkov 2011/2012.
Tabuľky umožňujú priebežne sledovať údaje o jednotlivých spojoch a sumárne aj celých linkách.
Na základe už zozbieraných údajov bol spracovaný nový modul informačného systému, v ktorom
sú zhrnuté jednotlivé charakteristiky liniek prímestskej autobusovej dopravy. Prostredníctvom
neho je možné sledovať vývoj vybraných údajov za jednotlivé linky, skupinu liniek či jednotlivé
spoločnosti.
V uvedenej činnosti plánuje spoločnosť pokračovať aj v ďalšom období, a preto hľadá
možnosti pre zjednodušenie uvedenej činnosti formou softvérového vybavenia podľa vlastného
návrhu, ktorý by spracovával aj ďalšie údaje, ako sú napríklad matice prepravných vzťahov,
prepravné prúdy a teda údaje, ktoré sú pre organizátora pri riadení dopravy podstatné.
Ohľadom budovania informačných systémov integrovanej dopravy, bola dňa 28. júna 2012
v priestoroch obecného úradu Ploské, v rámci pilotného projektu, do skúšobnej prevádzky uvedená
informačná LCD tabuľa pre cestujúcich, ktorá poskytuje informácie ohľadom odchodov
jednotlivých spojov s uvedením cieľovej zastávky a prípadným meškaním spojov. V tejto činnosti
bude ORID, s.r.o. pokračovať aj v ďalších mestách a obciach Košického kraja.
Hospodárenie spoločnosti
Spoločnosť na základe zmluvy o poskytnutí dotácie na úhradu prevádzkových nákladov
spoločnosti, ktorá bola podpísaná 24. januára 2011, je financovaná Úradom Košického
samosprávneho kraja. V rozpočte na rok 2011 bola pre spoločnosť schválená dotácia vo výške
100 000,00 €. Z tejto sumy bolo v skutočnosti poukázaných na účet spoločnosti 75 000,00 €
z dôvodu úsporných opatrení Košického samosprávneho kraja. Po účtovnej závierke roku 2011
8
spoločnosť vykazovala stratu vo výške 615,65 € po zdanení, ktorá bola preúčtovaná na účet č. 429
– Neuhradená strata minulých rokov. Prehľad nákladov za rok 2011, ktoré vychádzajú
z finančných výkazov spoločnosti je v nasledujúcej tabuľke.
Prehľad nákladov spoločnosti ORID, s.r.o. za rok 2011,
t.j. od 01.01.2011 do 31.12.2011
Číslo účtu Názov účtu Plán v Eur Skutočnosť v Eur
501 Spotreba materiálu 18 600,00 4 288,57
502 Spotreba energie 1 600,00 1 013,96
511 Opravy a udržiavanie 500,00 0,00
512 Cestovné 6 500,00 4 929,26
513 Náklady na reprezentáciu 300,00 100,35
518 Ostatné služby 8 500,00 4 047,09
521 Mzdové náklady 45 200,00 43 348,21
524 Zákonné sociálne zabezpečenie 15 900,00 15 306,12
527 Zákonné sociálne náklady 1 700,00 1 507,70
528 Ostatné sociálne náklady 700,00 528,53
538 Ostatné dane a poplatky 100,00 4,20
548 Ostatné náklady na hosp. činnosť 100,00 0,00
563 Kurzové straty 100,00 24,09
568 Ostatné finančné náklady 200,00 100,00
591 Daň z príjmov 0,00 3,29
SPOLU 100 000,00 75 201,37
Spoločnosť plánovala investovať v roku 2011 do informačného systému integrovanej
dopravy cca 20 000,00 €. Krátenie rozpočtu o jednu štvrtinu, t.j. 25 000,00 € spôsobilo, že
finančné krytie spoločnosti ORID, s.r.o. postačovalo len na úhradu bežných výdavkov spojených
s fungovaním spoločnosti.
Po predložení návrhu na rozpočet a plánu práce na rok 2012 bola pre spoločnosť Úradom
Košického samosprávneho kraja schválená výška dotácie v sume 60 000,00 €, čo bolo o 40 000,00
€ menej ako v predloženom pláne. Z tohto dôvodu spoločnosť minimalizuje svoje náklady, čím sú
obmedzené aj niektoré činnosti a výstupy, ktoré predpokladala spoločnosť v pláne na rok 2012.
Finančné prostriedky sú posielané na účet spoločnosti v štvrťročných splátkach, vždy po
predložení finančných výkazov za predchádzajúci štvrťrok a Správy o činnosti spoločnosti. Do
dnešného dňa boli spoločnosti vyplatené tri splátky v celkovej sume 45.000,00 €, ktoré boli
použité na úhradu jednotlivých nákladov uvedených v nasledujúcej tabuľke.
9
Prehľad nákladov spoločnosti ORID, s.r.o. za rok 2012,
t.j. od 01.01.2012 do 31.08.2012
Číslo účtu Názov účtu Plán v Eur Skutočnosť v Eur
501 Spotreba materiálu 3 800,00 898,59
502 Spotreba energie 800,00 266,94
511 Opravy a udržiavanie 500,00 122,64
512 Cestovné 4 800,00 2 538,48
513 Náklady na reprezentáciu 300,00 24,00
518 Ostatné služby 5 500,00 2 406,13
521 Mzdové náklady 36 200,00 27 328,07
524 Zákonné sociálne zabezpečenie 12 800,00 9 556,18
527 Zákonné sociálne náklady 1 400,00 1 101,28
528 Ostatné sociálne náklady 600,00 307,97
538 Ostatné dane a poplatky 100,00 4,40
548 Ostatné náklady na hosp. činnosť 0,00 0,00
563 Kurzové straty 100,00 0,83
568 Ostatné finančné náklady 100,00 67,50
591 Daň z príjmov 0,00 0,00
SPOLU 67 000,00 44 623,01
Z tabuľky je zrejme, že minimalizované náklady spoločnosti predstavujú za osem mesiacov
roka 2012 čiastku cca 45 000,00 €, čo predstavuje objem dotačných finančných prostriedkov na
deväť mesiacov roka. Spoločnosť nemá možnosť investovať do rozšírenia činnosti, nákupu tabúľ
pre pokračovanie v budovaní informačného systému integrovanej dopravy a financovanie častí
štúdií terminálov v okresných mestách Košického kraja, okrem dopravného riešenia, ktoré
spoločnosť zabezpečuje vo vlastnej réžií.
Záver
Činnosť spoločnosti bola aj v tomto období zameraná na prípravu písomných podkladov
pre realizáciu integrovaného dopravného systému verejnej dopravy v zmysle projektu
„Inštitucionalizácia integrovaného dopravného systému verejnej osobnej dopravy Košického
kraja“. Tieto materiály spoločnosť konzultuje predovšetkým s odborom dopravy Úradu Košického
samosprávneho kraja a dopravcami v Košickom kraji.
Spoločnosť svojou nemalou mierou prispela aj k praktickej realizácií projektov pre
výstavbu dopravnej infraštruktúry z fondov Európskej únie v Košickom kraji a je aj odborným
konzultantom pri príprave realizácie uvedených projektov.
10
Vstup mesta Košice do spoločnosti ORID, s.r.o. vytvorí reálny predpoklad na rozbeh
integrovanej dopravy v metropole kraja a jej priľahlých častí.
Cieľ integrovať verejnú dopravu v Košickom kraji je nespochybniteľný a je to jediná cesta
ako zabezpečiť dopravnú priechodnosť v dobe, keď individuálna doprava zaznamenáva prudký
nárast, ale dopravná infraštruktúra a jej výstavba zaostáva.
Reply on: Adamcool #67374:
pred par dnami tu bol link, sprava o cinnosti ORID, tak snad z toho nieco vycitas http://zastupitelstvo.vucke.sk/Dokumenty/2012/18-2012/dokument2282%20vo3zast18bod12-4main.pdf
Myslím, že zhruba pred 2,5 mesiacmi som sa pýtal že ako je to s KORIDom a teraz by som sa na to opäť raz rád opýtal, či má niekto nejaké nové informácie, prípadne fotografie a pod. 🙂
Reply on: 3902 #67372:
Tiež som to už neraz postrehol. No DP má v paži či tam bude dlhý alebo stredný voz. Hlavné je že tam niečo je.
Nebolo by dobre dávať cez víkendy na L15 vodičom SU 15? Myslím ,že 18 metrové autobusy sú tam cez víkend zbytočné..
Reply on: tbus #67370:
Nie. To sú len ( nielen moje) myšlienky. V takýchto veciach je potrebné mať aj trochu prehľad. ? ? ?
Reply on: MHDmarek #67369:
Zjavne sa dobre vyznáš, a poznáš celý tím, ktorý to projektoval, plus všetky normy, zjednané rozpočty a iné okolnosti aby si usúdil, prečo to tak je. ?
Reply on: Rudyke902 #67367:
To je tak, keď to robia "inteligenti" ? ? ?
Reply on: Isidor #67355:
pri tych milionoch co DPB rocne spotrebuje, je jedno ci jedna znmluva stoji 10tis alebo 15tis.
dolezite je, aby sa financie stihli pouzit na reko trati.
Reply on: TA #67366:
To nieje prvý prípad.. No vždy to ako niečo urobia je "v súlade" s normami a predpismi a tak. Tak ti to aj opíšu, ak by to čítali.. Stačí sa pozrieť na električkovú trať na južnej triede.. Ak ju na etapy rekonštruovali, rekonštruovali sa aj nástupné ostrovčeky, a porovnaj si aké sú kde dlhé.. pri cintoríne, Holubyho, Ryba.. Ak robili v 1. etape "cintorín a Holubyho" - písalo sa vtedy aj novinách, že sú zbytočne dlhé (v pohode aj dve súpravy tam zastavia), no odpoved bola taká, že je to taká norma, robí sa to podľa nejakých predpisov, a pod.. Samozrejme o rok nato ak sa pokračovalo v 2 etape (ryba, nemocnica, astória), už sa podľa toho neriadil asi nikto.. Sú "akurát" dlhé, na jednu súpravu (aj trojičku), dokonca pri rybe by sa hodilo aby bola aj dlhšia, nakoľko sú za križovatkami a dve súpravy za sebou nezastanú, tak aby nezasahovali do križovatky po jej prejdení.. Ale čo už.. Je to tak - stavia opravuje a rekonštruuje sa veľa veci nelogicky, niekedy aj bez rozumu asi, s tým nič neurobíš.. ?
všimol som si, že zastávková nika zastávky Slovenský rozhlas pre L 12 v parku na Moyzesovej je značne krátka – to je podľa plánu? Síce som ju nemeral, ale vyzerá tak, že nebude dostatočne dlhá ani pre 15-metrové vozy a nie ešte pre 18-metrové, ak sa niekedy na danej linke vyskytnú. Asi sa projektant riadil heslom, že pre L 12 stačí 12-metrový voz. Som zvedavý, aké dlhé urobia ostatné zastávky.
Reply on: Isidor #67364:
Ak pozrieš tú mapu čo si zverejnil - tak neviem kde je to tam - ale je to trochu neaktuálna mapa asi, nakoľko "políčko - FAURECIA vo výstavbe" už je neplatné.. Závod FAURECIA už funguje na tom pozemku už druhý rok.. ? A zastávka sa zriadila na prístupovej ceste ešte pred zastávkou VALEO smerom od mesta.. No či bude linka zachádzať aj niekam dalej, alebo je myslená len tá vybudovaná zastávka na ceste, tak to už je otázne..
Tuší niekto, kde sa nachádza nová zastávka Immopark?
http://www.abload.de/img/immopark1teceq.jpg
Zjavne pôjde o nejakú zachádzku do vnútra areálu...
Reply on: tbus #67361:
Stačí, ak obe minibusy nebudú pojazdné... ?
Reply on: tbus #67361:
No v tom sa nič nepíše ale mám pocit že na ten cintorín nad amfikom úplne zabudli 😕 Ale cez víkend na L9 furt jazdia KT-čka (niektore) takže by stým až taký problém nebol. A na L22 si piš že bude 5902 alebo 5901. Veď si v Košiciach.
Reply on: owner11 #67360:
tak ja dúfam, že aj 22 kapacitne posilnia ? midibus asi stačiť nebude
V katalógu vozidiel Irisbus Citelis 18M by ste mohli doplniť ,že aj 3305 má "see and go" 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.