Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #67008:
v súčasnosti by stačilo spraviť bus pruh na rannú špičku, spraviť zelenú vlnu a pri rovnakej výprave by aj autobusy mohli jazdiť hustejšie, keby na jednom polkole ušetrili len 5 minut jazdy, pri 10 minutovom intervale je to už silne čislo. A naklady na vybudovanie bus pruhu a preferencie by sa rychlo vratili, narozdiel od milionov utopenych v megalomanskej elektricke
Ja som tvrdil, že jediná trasa električky, ktorá by dávala akú-takú logiku by bola Americká trieda-Európska trieda-Austrálska trieda. Na Európskej triede by sa IMHO tých 10-12 metrov pri dobrej vôli našlo (je pravda, že by sa tým zabralo niekoľko parkovacích miest). Netuším, aké sklonové parametre (ne)zvládajú električky, ale nemyslím si, žeby bola Európska trieda prudšia než stupák za amfiteátrom smerom na Terasu.

Samozrejme, takáto trať by bola podmienená realizáciou Austrálskej triedy a teda aj plánovanej zástavby bytových domov. Takáto električka by obsluhovala väčšinu sídliska.

Trať na Americkej triede bola vymyslená dávno pred rokom 1989, keď sa počítalo s výstavbou 40-tisícového sídliska ŤHC-západ, čiže celé Ťahanovce by mali cca 80-tisíc obyvateľov. Toto je dnes vysoko nereálne (najmä zástavba pod Americkou triedou - nejasné majetkové pomery). Obchodná zóna pozdĺž Americkej triedy ostala z veľkej časti nedobudovaná, bloky sa nachádzajú až za týmto pásom (ďalej od cesty = menšia atraktivita). Urbanistická štúdia na toto územie existuje od 90. rokov, no naplnená nebola - horko-ťažko čo sa dostaval skelet na Bruselskej (Lidl).

Na toto netreba mať absolvovanú 4×UNIZA, stačí použiť sedliacky rozum. Poďme počítať. Rátajme, že na tú električku čo sa plánuje v rámci pseudoIDS, by chodili ľudia zo spodnej časti "starej časti" sídliska a z celej "novej časti". "Novú časť" rátam zámerne celú, lebo najmä Helsinská a Viedenská je od MHD "odrezaná" už aj teraz.

Takže počítajme: Americká trieda (2×48 bytov), Budapeštianska (576 bytov), Európska trieda (64 bytov), Berlínska spodok (278 bytov), Sofijská (579 bytov). Spolu 1593 bytov. "Nová časť" Ťahanoviec má 2084 bytov. To je dokopy 3641 bytov, vynásobme to koeficientom 2,75 obyv./byt, dostávame cca 10000 obyvateľov, vrátane dojčiat, nezamestnaných, dôchodcov a detí, ktoré navštevujú ZŠ/MŠ priamo na sídlisku apod.

Ranná špička trvá cca dve hodiny, ja si naozaj neviem predstaviť, žeby sa za tento čas takouto električkou (priamo na Nám. MM, resp. možno na stanicu) prepravila čo i len polovica z týchto 10 tisíc ľudí, čím sa dostávame pod hranicu rentability trate (netreba zabúdať, že to nebude len taká trať po hotovom povrchu, súčasťou bude niekoľko estakád, mostov).

Neviem teraz z hlavy číslo (možno niekto doplní). Rentabilita TD je aspoň 1000 cestujúcich/špičková hod., ED aspoň 3000 cest./šh a metro cca 10000 cest./šh (?)
Reply on: Sheep221 #67006:
Tak zase má pravdu, lebo najviac ľudí je hore a nie dole na Americkej triede. Takže aj tak sa budú musieť zvážať dole.
Úplne sci-fi by bolo viesť električku pod sídliskom, niečo na spôsob metra. Ale myslím, že veteran je v tomto zbehlý a už neraz navrhoval inú trasu električky, tuším na Austrálsku triedu.
Reply on: regetar #67005:
nemas pravdu, vzhladom nato ze tam elektricka nie je, su mnohi ludia odkazani nato aby cestovali autami, vela ludi vlastni auta, no nie kazdy chce chodit autom, ma nato peniaze a tak dal\

Dispecer, mi daj nejaky kontakt na teba, chcem dake fotky z updatu vo velkom rozliseni ale na maily neodpovedas
niečo ku koridu, korid ak bude zrealizovaný tak to budú vyhodené peniaze to sú veľké náklady a ľudia to nebudú používať kto pôjde na spodnú časť Ťahanoviec, aby sa odviezol na stanicu skoro je peši tam kde potrebuje za ten čas čo pôjde na tú slávnu električku a to nehovorím o o súkromných autách ĺudia budú využívať inú dopravu
Reply on: Dispecer #67002:
? ? ?
Tak nam teda neostava nic ine len dufat...
Aktuálne:

Zmluva o dielo - Spracovanie dokumentácie k podaniu žiadosti o získanie nenávratného finančného príspevku z Operačného programu Doprava
http://www.dpmk.sk/zmluvy/2012/09/05/zmluva-o-dielo-spracovanie-dokumentacie-k-podaniu-ziadosti-o-ziskanie-nenavratneho
Reply on: Ámos #67000:
Nám je to možno jasné... Obávam sa, že objednávateľ na to nemyslel. ?
Reply on: Ámos #67000:
keby som mal politikom vsetkemu verit, tak uz 2 roky sa vozim elektrickou z tahanoviec... tak radsej budem, ak sa kupi aspon niekloko varii, ktore budu aj skutocne jazdit, ako snivat mokre sny o modernych erektrickach,,,
Reply on: tbus #66998:
Je jasne, ze 40 elektriciek sa objedna aj s patricnym servisnym zazemim a zaskolenim.
A tiez sa maju predsa peniaze dat aj ne reko trati, aby bolo mozne tie elektricky z nizkou podlahou poslat na trat. V Bratislave sa tak ma rekonstruovat Dubravska radiala.
Reply on: tbus #66998:
Ano to mas pravdu, je to jedno s druhym, my niesme este dost technologicky vyspeli nato aby sme vlastnili taketo vozidla, staci sa pozriet len na ten bordel v DPMK a je vsetkym jasne ako to dopadne.

Dalsiu vec ktoru by trebalo zohladnit je kupa vozidiel ktore by boli dvoj systemove, aby mohli jazdit aj v KORIDe a potom v meste. Myslim ze flexity to vie.
Reply on: Sheep221 #66990:
nejde tak o trate, ale najvacsi problem by podla mna boli nase kosicke dielne, s ultramodernym vybavenim z cias, ked boli postavene
U mňa vyhrava Siemens Combino ?
Ta elektricka je taka nizka, ze na rychlodrahe by urvala kolajnice ?
Reply on: Sheep221 #66993:
a co Koncar a ZET 2200? ?
Reply on: Isidor #66988:
Šotosen: Ja by som bol najradšej, ak by Bombardier postavil niečo ako Vario LF alebo aspoň Vario LF2... ?

Osobne by som si vedel predstaviť 16 Varií LF, 5 Varií LF2 (pre linku 3) a cca. 10 električiek Bombardier Flexity Outlook...

Ale je mi jasné, že reálne pre košické potreby sú iba Varia LF... ?
Reply on: Ámos #66992:
Nebluzni, nikto nezaplati flexity ani ich prevadzku a udrzbu pre slovensko.
Reply on: Isidor #66988:
Tak ja osobne dufam, v nieco ako Flexity. Osobne som sa snou v BA nezviezol, ale prejazd cez nase kolajove krizovatky ma presvedcil. ?
15T skrz problemy v Prahe by som u nas nerad videl. Ostatne do BA to zrejme bude musiet byt elektricka s ukoncenym vyvojom a patricne odskusanym na 1000mm. Lenblazon by sa pustil do niecoho co mozno do 2015 nestihne a financie prepadnu.
Reply on: Sheep221 #66990:
neviem, uvolnuje sa 400mil€ z tunelu pod Bratislavou.
Myslim si, ze by pre MHD v KE boli lepsie reko trati z fondov a nasledne kupa niecoho lepsieho ako lowcost vario.
Kym elektricky dodaju, moze sa zrekontruovat vacsina trati.
Reply on: Ámos #66986:
Myslim si ze pre nas su Varia celkom vhodne, bolo by dobre ak by sa kupili male Varia a vlecky a dlhe LF3 na vysoko zatazene linky. Na nejake dlhe vozidla typu 15T, mozno ULF a ine, nemame dost kvalitne trate a spominane elektricky by stali majland a po par rokoch by boli k nicomu. Investicie do struktur idu ruka v ruke s investiciami do vozidiel. Jedno bez druheho dobre nebude.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.