Ono je to trochu na polemizovanie... Napriklad firma DigiTV, doteraz pouzivala karty NagraVision. Tie karty pre rokmi niekto hackol. Darmo vyrobca kodu nagra prezentoval svoj vyrobok s tym, ze je to neprelomitelne. Vyvoj softveru ide dopredu, s nim aj hackeri a hackersky softver. Cokolvek naprogramujes, casom niekto dokaze prelomit. A tak DigiTv presla na system kodovania NagraVision II. Par rokov to bolo ok, potom to zas niekto prelomil. Takze ak mas system stary 6 (slovom sest ) rokov, je viac ako jasne, ze to niekto sundal. To je proste digitalny svet. Preco sme presli z papierovych listkov na digitalne? Pri papierovych sa tiez vravelo, ze sa nedaju prelomit, ze to proste nikto neoblafne. Sam vies, ze to tak nebolo a aj preto to DPMK "upgradoval" na digi system EMTest. Napriklad taka televizia Skylink, takisto mala kodovanie tusim Cryptoworks a zistili, ze hackeri boli opat dobri a vypatrali kodovaci kluc. Hoci sa sice telka sledovat neda, technicke priciny nebudem rozpisovat, ale Cryptoworks bol prelomeny a Skylink ohlasila zmenu kariet na kodovanie Irdeto. Tak sa necudujme, ze zastaralu technologiu treba upravit. A bude to treba upravovat a upravovat vzdy a stale. Zijeme v digitalnej dobe..
Ja si myslím, že je to druhá možnosť, 6 rokov je už dosť dlhý čas na to, aby sa vývoj týchto zariadení posunul natoľko, že palubáky z roku 2006 sú už zastaralé. Takisto sa menili všetky palubáky aj v SADkách pred pár rokmi.
1. pohľad: zákazník opätovne platí dodávateľovi – za to, že mu pred rokmi predal nekvalitný produkt s dierou, ktorú niekto medzičasom odhalil.
2. pohľad: zákazník chce využívať kúpený produkt na vyššej úrovni s novou funkcionalitou, ktorú dodávateľ medzičasom vytvoril.
Ktorý pohľad je správny?
Zaujímalo by ma, či zmluva medzi Emtrestom a ich odberateľmi obsahuje nejaké ustanovenia ktoré sa týkajú prelomenia ochrany ich systému a nabúrania sa do neho treťou stranou. Podľa tohto najskôr nie, teda zákazník, poraď si sám alebo zaplať znovu.
Citujem z VO:
„Z dôvodu, že technológia používaná v súčasných bezkontaktných čipových kartách typu Mirafe Standard bola prelomená a znamená bezpečnostné riziko, DPMK a.s. v záujme zachovania vysokej bezpečnosti osobných údajov verejnosti uložených na čipoch v požívaných kartách prechádza na nový typ karty Mirafe Desfire, čo si vyžaduje vyššie uvedený upgrade systému. Spoluprácu koordinujeme s ostatnými vydavateľmi kariet (školy, zamestnávatelia, iné dopravné spoločnosti a pod.) tak, aby prechod bol spoločný a zachovala sa tým akceptácia kariet. Upgrade systému zároveň zabezpečí aj vyššiu kvalitu poskytovaných služieb, nakoľko nové softvérové a hardvérové vybavenie nasadené v súvislosti s touto zmenou prináša aj väčšiu rýchlosť procesov a uchovávanie väčšieho objemu dát v palubných počítačoch. Upgradovaný systém dokáže zabezpečiť aj sledovanie polohy vozidla, čo sa dá využiť pri skvalitňovaní nami poskytovaných služieb.“
Nuz, pani, trosku tu urobim OFF topic.. Ale v kazdom pripade zhanam co najviac fotografii interieru a exterieru nasej kosickej elektricky KVKV 1. Dovody nebudem popisovat, mozno neskor, no potrebujem fotodokumentaciu.
Zaujemcovia, prosim posielajte foto na hsmdke@gmail.com
Historické okienko: presne pred 70 rokmi – dňa 6. 7. 1942 – bola zriadená električková linka k tehelni na Moldavskej ulici. Od dnes sa teda na linke 6 cestuje zadarmo, keďže dovŕšila na to potrebný vek. Všetko najlepšie!
...Na čb fotografii je vidieť reálny stav smyčky, podla satelitnej mapy je tam dnes akýsi parčík - zelená plocha, ale na katastralnej mape je už rozšírená komunikácia s traťou uprostred a odbočením do smyčky. Toto odbočenie ale nebolo realizované.
/viď mapy a fotky z predošlých príspevkov/
Električková trať do Barce je aj po prestavbe v povodnej ose, ale pribudol pravý cestný pruh smerom do Barce, tým sa trať dostala do stredu. (predtým bola cesta obojsmerná len na ľavej strane od trati). Po spomenutej prestavbe bola smyčka odpojená-zrušená, pravý cestný pruh zčasti zasahuje do jej podorysu. Je možné že nejaký čas tam jej torzo ostalo. Schválne sa tam pojdem pozreť.
Stará smyčka VSS, bola položená trochu nižšie než trať pokračujúca do Barce. Zanikla pri prestavbe Južnej ako nepotrebná, v tej dobe už bola trať na sídl. Nad jazerom, kde bola prevedená aj linka 1. Po prestavbe a rozšírení Južnej do Barce celý terén značne zmenil vzhlad, sám som mal problém identifikovať kde vlastne smyčka bola. Inak povodná konečná v Barci bola tiež trochu iná.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Košičan