Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tatranka #66044:
Hm, tak to je asi dosť odvážny plán... Nielen rušeň, ale aj súpravu vozňov bude treba ešte zostaviť (opraviť), a tú výhybňu... je to na dlhé lakte a dosť financii... No a či potom bude aj taký záujem a počet spojov ako za starých čias, (a za cenu ako vtedy), tak to neviem-neviem..
Ale palce teda držme, nech sa aspoň čo-to podarí z toho... A dufajme že JANKA fakt teda ozelenie.. ?
Reply on: S499.1023 #66045:
o.k, vied hej, ale už teraz je tam jedna..
Reply on: Tatranka #66044:
Mohli by oprášiť aj plány na predĺženie z Alpinky, určite zmysluplnejší projekt než celý KORID, s.r.o. ?
Reply on: Rudyke902 #66042:
Normálne je mať zálohu.
Reply on: Rudyke902 #66042:
Sedí vec.
Idea je taká,že sa má obnoviť výhybňa "VPRED" a potom by sa malo jazdiť s dvoma súpravami na trati,s križovaním,tak ako v "zlatých časoch" Pionierskej železnice.Takže držme palce nech sa dielo podarí.
Inak aj ja som zvedavý,ako bude JANKA vyzerať.Možno ozelenie... ?
Reply on: TA #66034:
,,,, pamätáš sa dobre, jazdili obidve (teda aj JANKA) kedysi... už som o tom písal nižšie.. ?
Reply on: Tatranka #66037:
Áno, pamätám sa na to ak jazdili len DANKA a JANKA, ešte predtým kým s. Schuster objavil na spiši zabudnutú KATKU..
Je to tak, že DANKA robila zálohu potom KATKE, no teraz ak je aj DANKA od minulého roku po veľkej oprave, a vidím že podľa nového CP jej pridelili aj dosť služieb, čo je logické, sa budú teda striedať na trati, chápem aj to že 128 ročnú Katku treba trochu aj šetriť, nech to teda prinesie len pozitívny ohlas od záujemcov.. ?
No ostáva ale otázne, ak je v pláne opraviť aj tú JANKU, kedy a kde vlastne bude potom nasadená, ak tých spojov v čermeli je teraz tak akurát len - len pre tú "paru" a DANKU, nebude potom zbytočne len kdesi stáť ako záloha? Predsa len potom 3 rušne v čermeli naraz, trochu prepych, sa mi zdá.
Keď nebola KATKA, jazdila DANKA + JANKA spočiatku aj súčastne ako dve súpravy protismerne a vyhýbali sa v strede trate (zastávka " VPRED").
Ešte perlička na záver, DANKA bola vždy zelená a JANKA modrá.. Teraz po GO DANKA dostala modrý náter, uvidíme aký dostane JANKA ak sa ju podarí uspešne dať do prevádzky.. 🙂
Reply on: Tatranka #66040:
Opravujem,bolo to v 1999 -tom.
Reply on: romeo #66029:
310.433 tu bola v máji 1998.Pôvodne sem chceli dotiahnuť "Caroline" z Brna,ale nakoniec z toho zišlo,údajne to Brňáci odmietli.Tak vymysleli "plán B".Ing. Kubáček mal z toho ohromnú "radosť" ?
Reply on: Mat123 #66028:
To bol jeden z "nápadov" s.Schustera podporený vtedajším riaditeľom DPMK/nebudem menovať/.Skončilo to vykoľajením na kruháči.Niekto bol tvrdohlavý a asi si nechcel dať vysvetliť,že "Magda" električkové polomery "nevytočí". Ono to vtedy bola len skúšobná jazda a nemdopadla dobre. ?
Reply on: Rudyke902 #66031:
S parnou trakciou je to tak,že z doterajším pravidelným "huntovaním" je koniec.Ono prevádzkovať a udržiavať 128 ročný parný stroj,nie je len tak a stojí to nemalé peniaze, nehovorím o nárokoch na personál,čas na prípravu a odstavenie stroja,atď.O stratu popularity nemám strach,kto chce "paru" tak príde v určených dňoch. ?
Reply on: TA #66034:
"Janku" v podstate nahradila "Katka","Danka" robila zálohu.Mašinu odviezli do depa,nejaký čas stála vonku mimo koľaj,neviem či to mysleli,ako pamätník.Teraz je to vyrabovaný vrak,ale dá sa opraviť bez nejakých veľkých problémov,čo sa aj stane ak všetko pôjde dobre ?
Reply on: TA #66035:
Nie, na traileri a nakoľajená bola pred SPŠD pomocou žeriavu.

P. S.: Máme z toho fotky a čoskoro (o pár týždňov) uverejníme v update. ?
Reply on: romeo #66029:
mohli ho potom skúsiť presunúť mimo svojej osi. Nejako mi to nesedí, že by sa Schuster takto ľahko vzdal.
Parná lokomotíva sa dostala na Hlavnú po vlastných?
Reply on: Isidor #66027:
to fakt Janka už 20 rokov nepremáva? Zdalo sa mi, že som si pamätal ešte obe v premávke, no asi to nebude tak.
Reply on: tbus #66032:
,,, no neviem, ale sú tam aj spoje ktoré su podmienené určitým počtom cestujúcich, ináč nebudu vypravené, takže to nepočítam ako na 100 % že pôjdu.. a s tou parnou trakciou de facto je to tak ako som spomínal..
Reply on: Rudyke902 #66031:
Spojov je len o jeden pár menej (v lete o siedmej večer) ale to sa vykompenzuje tou prevádzkou vo štvrtky takže v podstate tých spojov celkovo bude viac ako minulý rok
Reply on: Isidor #66027:
Je to pekná atrakcia, tak akosi patrí už k nášmu mestu - aj je pekné že sa stále nájdu ľudia ktorým tá železnička nieje ľahostajná a majú záujem to propagovať a zveľaďovať a prinášať niečo nové do toho - no ak som si pozrel platný CP na túto sezónu je pravda síce že je dlhšia - ale zdá sa mi že je tam menší počet spojov denne ako tomu bolo v minulosti, každý prvý ranný spoj (po 9 tej hod) ktorý bol vždy dosť využívaný nebude vedený parnou KATKOU, dopoludnia budú vypravené spolu len 2 spoje (aj to len cez prázdniny),,,,, de facto jediný spoj ktorý bude podľa toho CP jazdiť počas celej sezóny a bude parný tak bude len jeden a to popoludní po 13 tej tuším.. Myslím si teda že na atraktivite a popularite to teda veľmi nepomôže... Ale to je len taký moj postreh.. Ináč kvitujem to že sa opraví postupne aj tretí rušeň ( JANKA), a aj ten vozeň pre kočíky a bicykle.. Tak ako kedysi jazdili..
Nech sa teda tej myšlienke a tomu celému predsavzatiu darí a nech počasie tomu neurobí škrt cez rozpočet.. ?
Reply on: Mat123 #66028:
ja som ten motorák videl n akruháči,no na Triedu SNP už nedokázal odbočiť,kvôli tým spomínaným oblúkom ? ale v tom období niekedy sa dostal na hlavnú parný rušeň 310.433 ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.