Keď sa už rozbehla podnetná debata o elektronike, postrádam správy o montáži kamerových systémov do vozidiel MHD (teda okrem jedného shitelisu), žeby až "v ďalšej fáze" o 3 až 10 rokov...?
.. Povodne, stare "skatule", teda palubaky su na tolke online (a aj ine) data slabe a pomale, kolabovali by. Zaroven sa menia aj kvoli nedostatku vlastnej pamate a nemoznosti nahrat do nich niektore velmi uzitocne hlasenia a udaje, aktualne obchadzkove trasy atd atd.. Prave kvoli pamati. Proste to nejde, su zastarale. Za dalsie, aj vizualizacia pre vodica bude ina, s trochou inovovanej upravy (a naozaj dobrej).. Co sa tyka uzitocneho hlasenia, to je napriklad aj hlasenie: Vozidlo caka na cas svojho odchodu. Toto sa vo vozidle zahlasi, pokial ono stoji na zastavke a je v nadbehu. Aby si ludia nemysleli, ze tam stoji len tak, lebo vodic dostal krc do nohy a nedokaze zatlacit plynovy pedal. Takze aj kvoli tomu sa menia palubne pocitace za novsie modely MX7, ktore ma len jeden citelis 3329, oba midibusy a Vario. Tieto vozidla sa uz daju odsledovat na gps a da sa s nimi pracovat hlavne pri mimoriadnych dopravnych situaciach setrnejsie, co sa tyka PHM, eliminovania meskania, zapajania sa do kolecka, operativnejsie a rychlejsie riesenia odosielania vozidiel na miesto urcenia a to podla ich vzdialenosti od inkriminovaneho miesta atd atd ... Ale to si uz, ako pozeram, popisal skor ... :))) ..
satelit netusi nic o polohe vozidla, satelit posiela (zjednodusene) iba presny cas a *svoju* polohu na obeznej drahe. Ked prijimac na zemi dostane taketo info od aspon 3-4 satelitov, dokaze si elementarnou matematikou ? sam vypocitat svoju vlastnu polohu. Ale aby ju poslal niekam dalej, musi byt vybaveny dalsimi prostriedkami.
Sheep221