Teším sa Inak btw: ak by ste mali záujem o mapu MHD z 2001 roku resp. by si dal niekto námahu ju dat do digitálnej podoby dajte vedieť A ešte posledná vec k mapám z môjho pohľadu, že privítal by som tu kompletné mapy, ako sa menili trolejbusové linky To by nemalo byť ťažké a bola by tým zdokumentovaný kompletný vývoj trolejbusovej dopravy v KE
Pises, ze je moralne zastaralejsi... V com teda mas na mysli tu moralnost, ked pises, ze nejde o dizajn, ani o technicky stav, interier a podobne? Este by som to pochopil pri trolejbusoch, ktore mame. Napriklad 1006, ktora je po GO, je sice po GO, ale vnutrajsok stale vyzera ako z 80tych rokov, aj ked tam nie je hrdza atd.. Ale v com chces teda porovnavat IK 435 a Karosu B941 ? :))))) To trosku nechapem, no mozno som ja blbec..
Astor má pravdu, tie vozy sú kvalitné si myslím a odjazdili si dost a opravy boli len mimimálne ziadna velká GO sa nekonala na týchto vozoch. Tie vozy prisli v r. 1997 do KE vsak?
Inak treba odznačiť v galeríí vozidiel tu na imhd 4310 lebo este svieti.
435 je síce starší ako 941, ale z 11ich 435 sú vyradené 4 (!) po 15 rokoch služby bez akýchkoľvek väčších opráv. Z 941 sú vyradené síce tiež 4, ale koľko by ich bolo vyradených, keby sa negenerálkovali ? Minimálne 3210, 3212 by sa museli vyradiť, keby neboli generálkované a to majú o 5 rokov menej ako 435-ky. Toľko môj názor ?
Ikarusy 435 sa síce začali vyrábať už niekedy v 80.tych rokoch, a prvá Karosa B 941 je až z roku 1997, no celkovo tie 900vkové karosy sú len akoby modernizované verzie 700-vkových karos, ktoré začali jazdi už v 70. rokoch. Je dosť otázne, ktoré vozidlo je morálne (nie technicky) zastaralejšie. Celý ten pojem "morálne zastaraný" nie je tak o veku, ale skôr, že sa ľuďom niečo opozeralo a chcú to preto vymeniť za niečo nové.
Neviem prečo mám taký pocit že stále sa snažíš - a nielen ty, ale aj ostatní tu na fóre - zmeniť môj názor na nejakú vec, a vnútiť mi názor váš.. Tak ešte raz pointa toho čo som myslel mojim príspevkom celkom na úvod a názor ktorý zdieľam aj nadalej :
Podľa mňa 15 ročný voz (v tomto prípade IKARUS 435) je morálne zastaralejší ako 10 ročný voz (teda v tomto prípade KAROSA 941) ... bodka.
Nič viac a nič menej som tým nechcel povedať, ani či sa už jedna o dizajn, o technicky stav, o interier, o displeje, o kolesa o volant, či o čomkoľvek inom, o ničom takom som nepísal - to nech si posúdi už každý sám a utvorí si vlastný názor.. O.K ? Dakujem za porozumenie ?
Moralne zastarale je podľa mňa niečo čo ľudia vnimaju, že jazdi každy deň od začiatku 80 rokov až doteraz bez zmeny, darmo, že posledne kusy boli vyrobene napr. v 1996 alebo Ukrajiňaky dokonca v 1998 keď cestujuci si ten autobus / typ pamäta od narodenia. To je podľa mňa moralne zastaraly autobus a nie niečo čo tu je od 1996.
Pred Favoritom sa vyrábala Škoda 130, Forman je combi verzia Favorita, to po prvé. Očividne trepeš dve na tri. A po druhé - porovnať osobný automobil a autobus... Ty po sebe čítaš? Nároky na osobné automobily boli a sú diametrálne odlišné, než na mestský autobus, ktorý sa v podstate od čias omnibusov ani veľmi nezmenil. Minimálne nie tak, ako auto od čias Henryho Forda. Netvrdím, že autobusy morálne nestarnú - tbus tu spomenul nízkopodlažnosť, okrem toho je to najmä dizajn, no to je z praktického hľadiska cestujúceho naozaj všetko.
Adamcool