Heh, skôr by som ironicky poznamenal, že Karosa si je vedomá svojich nepodarkov, čo si kompenzuje lobbistickým presadzovaním u všetkých dopravcov. Naopak, Solaris si možno reklamu nerobí so sloganom - dobré sa chváli samo. Ale v dnešnom tvrdo kapitalistickom a korupčnom prostredí v celej Európe je to, bohužiaľ, presne opačne.
DPMK však sám spravil obrovskú chybu, že sa bezhlavo pustil do nákupu 15-metrových Solarisov, mysliac si, že kapacitne nahradí kĺbové autobusy. Karosa tento fakt zrejme patrične využila na patričných miestach, kde mohla pokojne nevedomým poslancom (a bezpochyby aj niektorým nevedomým vrcholovým pracovníkom DPMK) zavádzajúco vysvetľovať fiktívny problém Solarisu a "neexistencie" kĺbovej verzie, pričom následne z talára vytiahla "zázračný liek" v podaní kĺbového CityBusu. ?
Dúfam, že škandál ohľadne tohto bude natoľko závažný, že sa začnú v médiách objavovať kontrétne mená a my budeme vedieť, koho máme "z duše nenávidieť".
Co je na tom nepochopitelne? Do hry predsa vstupila Karosa. KAROSA!!! Ano, to je ta firma, ktora VIE, co zmozu uplatky a uplaca vo velkom skoro v kazdom meste, kam dodava svoje vyrobky (a pouziva aj ine jemne marketingove finty). Aj preto je uspesnejsia ako ini vyrobcovia, ktori zatial nepochopili, ze nestaci vyrobit, ale treba aj predat, resp. vyhrat verejnu sutaz. V CR je politika Karosy verejne tajomstvo. Preco nahle DPMK, vyhradny dovozca Solarisu (!!!) ochorel nahlou slepotou, vdaka ktorej nevidi, ze Solaris vyraba aj 18m vozidla a chce 18m CityBus? Len sa pridal k desiatkam dalsich dopravcov, u ktorych sa vie presadit Karosa.
Re #6499 Katarína: ja uz sa nad tym ani nerozculujem, kedysi ma to stvalo a aj som ich opravoval, ale nakoniec som si povedal, koniec koncov, ved ja nie som kvalifikovany slovencinar.
Chalani, nič v zlom, ale gramatika vám nič nehovorí? Veď sa to niekedy nedá ani čítať! Po odbornej stránke je to dobre, ale tá gramatika..tak to je už horšie.
No dnes som sa rozpraval s jednym so solarisu ale vraj kapacitne je to biedne.Vraj maly ikarus zoberie viac ako to velke cudo.Je to pekne solaris ale vraj strasne uzke a menej miesta.Z toho dovodu vraj city busy skor.Su siroke takze vojde viac ludi.
Je to to co tu bude behat o rok.Som rad ze konecne DPMK dostal rozum a bude kupovat 18 metrove autobusy....len sa nemusel tak unahlit a menit znacku.Sak nic by sa nestalo keby kupoval SU-18.
Ono je fajn, že sa Ti 54-kou fajn cestuje, ale obávam sa, že veľa šancí pre jej zavedenie mimo špičky nemáš. DPMK jednak nemá prostriedky na takéto výrazné posilnenie dopravy a jednak si myslím, nie je vhodné zavádzať zrýchlenú linku mimo špičky. Viem, že sa blbo cestuje z Námestia na Ťahanovce, ale to by ozaj logickejšie bolo, keby sa do normálneho stavu dala linka č. 37.
Heh, pozeram, ze uz je to aj v clankoch o MHD -- to som skutocne prehliadol. Kazdopadne, co DPMK k tomuto kroku viedlo? Nechapem vsak, ako sa vylucuje klbovy autobus so Solarisom...
Ospravedlnujem sa, nesledujem toto forum pravidelne, ale tusim som tu pred casom zachytil informacie, ze Kosice so Solarisami koncia -- ako s nakupom, tak s dovozom. Aka je teda situacia? Vopred vdaka za objasnenie (aspon vramci moznosti).
RW