Ešte si predsalen nemôžem odpustiť jednu otázku. S hrôzou v očiach som si prečítal akurát správu: http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=9712 a keď som uvidel vetu, že trolejbusová trakcia PRAVDEPODOBNE zanikne, skoro som spadol z nôh. A tu práve prechádzam k mojej otázke, či aspoň niekto sa unúval porozmýšľať o niečom takom, ako urobili v Banskej Bystrici, že zrušili trať a potom si pekne z kravy s najväčším vemenom na svete - Európskej únie - popýtali peniaze na ekologizáciu dopravy a nakúpili nové trolejbusy aj postavili trate? Lebo ja osobne si absolutne neviem predstaviť spojenie Furče a KVP ale najmä Furče s okolitým svetom bez trolejbusov ?
Mám na znalých pár otázok:
- ako je to s rekonštrukciou trolejbusovej trate na Furči?
- ako je to s KORIDom resp. s rekonštrukciou trate najmä na NO
- plánuje DP poslať nejaké KT8D5 na GO s dosadením NP článku
- plánuje sa nejaká modernizácia (VP, SP) nejakého voza/dvojičky?
Problém je v tom, že zamestnanci VÚC častokrát nemajú buď vecné znalosti v problematike, o ktorej rozhodujú, alebo nemajú dostatočnú znalosť právnych predpisov. No pri tom, ako sú niektoré oddelenia poddimenzované a pri prístupe zo strany ministerstiev, máte kompetencie starajte sa sami a nám dajte pokoj, je to aj trochu pochopiteľné.
veď taká kontrola je priam spasenie pre DPMK. Aspoň budú mať dôvod zatvoriť trate, zrušiť električkové linky a zavrieť celú prevádzku. Čo viac si môžu v DPMK priať?
Ak je nejaká trať v havarijnom stave (príp. nie je bezpečná jej prevádzka), samosprávny kraj ako drážny úrad pre električky môže túto trať okamžite uzavrieť bez ohľadu na to koľko(ne)má dopravca peňazí. Viď bratislavská trať na hlavnú stanicu.
Zúčastnil som sa takej "kontroly" asi pred 2 rokmi. Tá pani, čo prišla z VÚC nemala ani šajnu o tvare koľajnice a trati ako by mala vyzerať. Údržba sa dušovala, že toto je OK, aj to a tu robíme ako vieme a toto nemáme a na to treba x milionov a pod. Keď som sa jej pýtal osobne,tak bolo povedané, že nevyhovujúci stav môžeme nahlásiť ale ona len dá pokutu zas DPMK a ako neboli peniaze na opravu, tak nebudú ani na pokutu...
Ak by to riešil dráhový úrad, tak ako tu v ČR, tak by na niektorých miestach už zastavil prevádzku.
DP si je toho vedomý, že nikto nevie/nemôže kontrolovať stav tratí a taký je aj jeho prístup. ?
aj táto situácia sa dá vyriešiť, len treba chcieť!!!
Osekáš počet spojov na minimum(napr. na 1/4, na to licenciu nepotrebuješ) a potom sa budú sťažovať, že to nestačí, ale DP povie, že môže prevádzkovať/ponúknuť (že má len na to) len spoje po Važeckú a toto im ponúkne. Ak odmietnú, tak to bude ich smola ?
Dispecer