"Keď však vodič potrebuje kúpiť si niečo na zjedenie, nieje možnosť" - to už je len argument. Prejdi si všetky ostatné linky, či má vodič dlhšiu prestávku tam, kde si "môže kúpiť niečo na zjedenie". Ja si myslím že aspoň u polovice nie. A keby sme rátali víkend, to Ti ubudne možnosť pri viacerých potravinách...
A ešte navyše "V letištnom predraženom bufete určite nie." takže dokonca vidíme že je možnosť, akurát "príliš drahá"?
"Čudujem sa prečo sa nikto ešte na takýto stav nesťažoval..." lebo je to totálna kravina..-.
No zaujímavá je služba 23011/12 cez pracovné dni. Na Stanici nieje žiadna prestávka celý deň, a ešte kvôli tomu semaforu pri Valeu sa aj na odchod príde z meškaním. Malo by sa s tým niečo urobiť a dať aspoň každú tretiu hodinu na stanici prestávku aspoň 20 minút. Viem že na letisku je aj WC, a dá sa tam zjednať aj zaliatie kávy, niektorým stačí káva z automatu. Keď však vodič potrebuje kúpiť si niečo na zjedenie, nieje možnosť. V letištnom predraženom bufete určite nie. To radšej na stanici v lidli bagetu (za 1,60 €...na letisku v bufete stojí toľko asi pol litra minerálky) s ktorej sa aj nasýti, poprípade urobiť nákup domov počas prestávky. Čudujem sa prečo sa nikto ešte na takýto stav nesťažoval...
tRe #62922 VLI @ #62925 AAA: Áno z kontextu predchádzajúceho príspevku som vyvodil záver, že kompetencie má mesto a že došlo k ďalšiemu presúvaniu kompetencií zo župy na magistrát, beriem teda späť.
Tak či tak mi to príde ako značný bordel v tom, že niektoré veci (v prvom a druhom stupni) vykonáva VÚC a niektoré zas ÚRŽD. Beriem to ako ďalšiu podporu byrokracie a zbytočných úradníkov. V tomto prípade jeden úrad, vydáva stanoviská v oblasti dopravy a úplne iný sa venuje odvolaniam voči nim. Nie je to tak, že jeden špecializovaný orgán má na starosti danú špecializáciu, ale podporujú sa tu ďalšie a ďalšie politické nominácie a potom sa čudujeme, prečo trate vyzerajú tak, ako vyzerajú a prečo sa vozíme v električkách, ktoré ani na Ukrajine, v Rumunsku alebo Albánsku nechcú odkúpiť za cenu nákladov na zošrotovanie... Osobne som za priamu zodpovednosť za rozhodnutia úradníkov, diferencovanie potencionálnych rizík, no na druhej strane je na mieste otázka toho, či sú daní ľudia kompetentní a či je na mieste im dať do rúk nejakú moc... Či to bolo na mieste v tomto prípade, nech si urobí obraz každý, kto sa vezie električkou po Alejovej, alebo Štúrovej... Prípadne trolejbusom cez všetky výhybky alebo vjazdom do mlynského náhonu smerom z KVP.
Ono je to tak trochu celé inak. Podľa zákona č. 164/1996 Z.z. o dráhach (minulý zákon v pôvodnom znení) väčšinu, z toho čo teraz robí VÚC, vykonával okresný úrad, teda ani vtedy tieto kompetencie nevykonával Štátny dráhový úrad v 1. stupni. Z okresného úradu väčšina kompetencií, ak nie všetky vo veciach električkových a TD, prešli na VÚC ako prenesený výkon štátnej správy vo veciach dráh. Ostatok kompetencií vo veciach ED a TD v 1. stupni, rovnako ako štátnu správu v druhom stupni vykonáva ministerstvo. Kompetencie vo veciach ŠD a lan. dráh prešli na ÚRŽD. ÚRŽD v súčasnosti vykonáva väčšinu kompetencií vo veciach všetkých dráh okrem ED a TD. Na ET a TD vykonáva ÚRŽD len štátny odborný technický dozor (týka sa určených činností, určených technických zariadení). Obec na úseku ED a TD len reguluje cestovné a objednáva výkony.
Niektoré typy sú viac podarené, niektoré menej. Sú niektoré staršie autobusy, ktoré majú najazdené menej kilometrov ako niektoré novšie. Nedá sa za každú cenu riadiť len vekom vozidla.
No je toho dosť.Už aj BKV "pomaly" odchádzajú,rámusí to horšie ako klasický zvršok,vlnky na koľajách robia svoje,a "brúsiaci" voz stojí /pokiaľ neleští koľajnice od spadaného lístia... ? /.Aj tak pochybujem,že to efektívne brúsilo,na to sú trochu iné mašiny.
Štúrová je bomba. ? Ale tak vraj regiotram, toto sa SNÁĎ opraví (celý ten úsek Senný trh až po Krajský súd).
Ale taká Barca, VSS, križovatka aj v smere od Jazera až po Verejný cintorín, celá Alejová, ČSA, výhybky Zimná, Amfiteáter, výhybky Bardejovská, výhybky Moldavská (kruhový objazd), rýchlodráha už začína krivieť...pekne, Ukrajina už prišla na Slovensko.
Inač všetko čo tu pišete ohladom tych vozov je to fakt na zaplakanie ze sa nedokažu najsť peniaze na kupu či opravu vozov to je jedno aka trakcia. Máme už aj druhé vykoľajenie električky v relativne kratkom čase. Som zvedavý do kedy sa to takto všetko bude iba plátať a čo nakoniec z toho vznikne. Je pekné že DPMK kupil novu električku...čo z toho však keď dovolim si povedať 80% električkových tratí v Košiciach sú v otrasnom stave. Po takom niečom ked pustíme ten nový voz tak zakrátko ani nebudeme vedieť že to bolo nové. Je toho veľa čo by trebalo napraviť v košickej MHD. Stále som však optimista a pevne verím že košická MHD a DPMK raz naberú ten správny smer.
Re #62917 Alco: Čo potom robí ÚPRŽD, keď svoje právomoci prenechal samospráve? A na magistráte na to majú odborníka,, alebo zas len nejakého multifunkčného úradníka s pečiatkou...?
Dráhový úrad (teraz Úrad pre reguláciu železničnej dopravy) túto právomoc nanešťastie delegoval na orgány samosprávy, teda v konečnom dôsledku na košický magoriát, takže vsjo jasno, začem bukvi....
No veď tie fúriky nie sú nereálne. DPMK už dlho nevydrží.
Inak, kto môže dať povolenie na uzatvorenie električkovej trate? Drahový úrad? Lebo nechápem, ako sa môže po niektorých častiach našej električkovej trate jazdiť.
....no ale aj vozy zakúpené pred 941-kami si svoje za tie roky odkrútili, a jazdili na vytažených linkách a natrieskané a pretažované.. to vždy je tak, čo sa kúpi ako nové tak sa nasadzuje a využíva najviac..
AAA