Reply on: 1018 #6263:
Tak, tej linke 14. Dala by sa od OD Mier (SMER Pri Hati) nahradiť predĺženou 70 (!!!) a to (DOKONCA!!!!) dvoma variantami:1.variant:sídl.Darg.HRDINOV, LINGOV - ... - Mlynská bašta - Žel.nemocnica - Alvinczyho - Svornosti - Piloimpregna - Slovenská - Sever, Pri hati a späť.
2.variant:Lingov - ... - Mlynská bašta - Vodná - Jakabov palác - Žel. stanica (Keď sa má postaviť obratisko na Žel.stanici) - Pošta 2 - Žel.nemocnica - Alvinczyho - Svornosti - Piloimpregna - Slovenská - Sever, Pri hati a späť.
1018
Aku odpoved chcem pocut, taku otazku aj polozim. Myslis? Ano, ale ta otazka bola na cely ten tazt a ja som sa ti snazil lenvysvetlit to, ze ak existuje trat, ktora sa nevyuziva, neznamena to (v prostredi DPMK), ze starostlivost o nu nie je a casom bude zrusena. Starostlivost o nu je rovnaka, ako o bezne prevadzkovanu trat. A musis uznat, ze v tomto mam pravdu.
Co sa tyka "Leninky", snad sa nemusime bavit o tom, ze elektricky boli z nej vylucene kvoli inym dovodom. Ved subezne s tym sa postvila / zrekonstruovala trat na Kuzmanke..
V celej historii elektrickovej dopravy? Tak, ako sa rokmi a generaciami meni nazor na mnoho veci, tak sa menilo aj postaveniie a vnimanie elektrickovej dopravy. Nemozme sa bavit o nicom inom, ako o novodobej historii (cca od r.1980 az 1985 dodnes), lebo v 70-tych rokoch svet zazil "ropnu expanziu", prevadzka autobusov bola lacnejsia a pre podniky MHD vyhodnejsia ako elektricka trakcia. V celom sbvete sa rusili trolejbusove a elektrickove trate, v niektroych mestach uplne. Rusenie trati vtedy bolo aj u nas, ale (chvalabohu) v podstatne mensom meritku.
Cele to ukoncim asi takto. Ak by elektrickova trat do Krasnej skoncila tak, ako povodne plany hovorili (niekde na konci sidliska), tak by otocka v strede Jazera nebola nevyhnutna ale bola by vhodna. Plnila by rovnaku manipulacnu funkciu ako Strojar, ci Amfick ? V dnesnej situacii by na skodu rovnako nebola, ale jej vyznam nie je az tak vyznamny. Ak by ale postavena bola, urcite by fungovala.
A k potrebe linky 13 - Vladimirov nazor je spravny, MHD v takychto pripadoch by mala fungovat na principe prestupu z nosnej trakcie na doplnkovu. Tak ako sa v Prahe prestupuje z metra na elektricku pripadne z konecnej elektricky na bus. Je ale potrebne k tomu mat predpoklady - prestupnu tarifu a usposobene prestupne uzly. V dnesnej dobe by podla mna bolo riesenim, ak linku 13 neumerne zaplnaju obyvatelia Sidliska Nad jazerom, nechat ju v case spicky na nom zastavovat (od Vazca po Dnepersku), ale len na vystup (v smere od Krasnej) resp. len na nastup (v smere do Krasnej), pretoze Jazercan moze tento spoj nahradit elektrickou.