Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #60125:

V publikáciách vydaných cca v posledných 15-tich rokoch (aj ked sú možno odbornejšie a lepšie spracované ako predošlé) sa vyskytlo mnoho prevzatých plagiátov včetne nepresností a na ich základe vydedukovaných ďalších domienok či ďalších nepresností . Autormi týchto publikácií sú väčšinou ľudia, ktorí v popisovanej dobe ešte nežili a majú ohromnú potrebu niečo publikovať.
Reply on: KVKV #60119:
v archíve DPMK by sa možno dal nájsť skutočný dátum (alebo teda minimálne rozdielny od toho, ktorý je v uvedený v literatúre). Ktovieskadiaľ sa dostal tento dátum do kníh.
Reply on: Iv #60120:
1 predpis vylučuje iný - aké typické pre slovenské normy. Čím sa má teda riadiť cestujúci (rečnícka otázka)?
Reply on: tbus #60122:
aj ja už som niesla bicykel v NP KT, lebo začalo strašne liať a z mesta som potrebovala ísť až na Važeckú...vodič sa dakus na mňa vyvrieskal, ale keď sa doňho obuli cestujúci, tak ma nechal v električke...to bolo takmer pred 6 rokmi už...
Reply on: jt #60121:
raz som niesol bicykel do servisu, lebo nebol pojazdný, a po dohode s vodičom (samozrejme v primeranom čase mimo špičky) sa to dalo a dnu ma pustil, všetci v buse mali dosť miesta, v ikaruse v točni bol na bicykel ideálny priestor
Reply on: Iv #60120:
Debata o bicykloch tu už bola, no nedá mi opätovne sa pozastaviť nad tým, ako sa k tomu pristupuje. Ja beriem, že vozidlá by mali byť určené len pre prepravu pasažierov, detských kočíkov a invalidných vozíkov, no nevidím dôvod na striktné vylúčenie cyklistov z prepravy. Samozrejme s určitými pravidlami a ako som už raz spomínal, napríklad len v časoch mimo špičky a len v prípade, že to umožňuje kapacita vozidla, resp. ak sa vo vozidle nenachádza detský kočík (a samozrejme po zaplatení prepravného). Ak by sme mali primerane rozvinutú električkovú sieť, nevidel by som problém v obmedzení len na ňu podobne, ako to býva inde.

Veď koniec koncov, aj na "cyklolinke" jazdili klasické autobusy, čo do istej miery pôsobí tak trocha komicky vzhľadom na to, aká sa okolo toho robila "kampaň" (Aj keď mi je jasné, že od ideálnych podmienok máme ďaleko a že všetko sa musí robiť len vrámci možností a teda aj takáto snaha sa cení).

(aj napriek tomu čo som napísal, ja osobne by som za bežných okolností s bicyklom do MHD nešiel, keďže nepovažujem rozlohu nášho mesta za tak neprekonateľnú bariéru, aby to bolo nutné)
Reply on: freedy555 #60114:


Čl. 8
Veci, ktorých preprava je vylúčená

1. Nie je dovolené, aby cestujúci bral so sebou do vozidla:

i. bicykel

Preprava bicyklov
DODATOK č. 1

Všeobecné podmienky

1. Bicykel (ako batožina) sa môže prepravovať len so sprievodom cestujúceho.
2. Jeden cestujúci môže prepravovať len jeden bicykel.
3. Cestujúci vo veku do 10 rokov môže prepravovať bicykel len v sprievode osoby staršej ako 18 rokov.
4. Bicykel sa môže vo vozidle prepravovať len v určených spojoch a ich určených úsekoch v zmysle cestovných poriadkov.
5. Preprava bicykla sa môže uskutočniť len so súhlasom vodiča.
6. Preprava cestujúcich, detských kočíkov s dieťaťom, invalidných vozíkov a živých zvierat má pred prepravou bicyklov absolútnu prednosť.
7. V jednom vozidle je možné spravidla prepravovať len jeden bicykel. Vodič má právo, s prihliadnutím na obsadenie vozidla, povoliť súčasnú prepravu viacerých bicyklov.
8. Bicykel sa môže do vozidla naložiť a z vozidla vyložiť len dverami na to určenými.
9. Presun bicykla a jeho umiestnenie vo vozidle na miesto na to určené sa musí udiať len tlačením/ťahaním bicykla (nie prenášaním).
10. Vodič má právo:
a) odmietnuť prepravu bicykla, vzhľadom na aktuálne zaplnenie vozidla cestujúcimi, na prebiehajúcu prepravu cestujúcich s detským kočíkom, invalidným vozíkom alebo živými zvieratami, na mieru znečistenia bicykla;
b) obmedziť prepravu bicykla po zastávku, od ktorej očakáva zvýšené zaplnenie vozidla cestujúcimi alebo prepravu cestujúcich s detským kočíkom, invalidným vozíkom alebo živými zvieratami;
11. Dopravca nezodpovedá za poškodenie bicykla pri nesprávnej manipulácii pri jeho nakladaní, uložení a vykladaní z vozidla.
12. Cestujúci cyklista je zodpovedný za všetky škody spôsobené dopravcovi pri manipulácii s bicyklom a počas prepravy.

Povinnosti cestujúceho

1. Pred nástupom osobne nahlásiť vodičovi úmysel prepraviť bicykel a výstup z vozidla oznámiť signálom "dlhší výstup" na to určeným tlačidlom.
2. Pri nástupe uprednostniť nástup cestujúcich s detským kočíkom, invalidným vozíkom a živými zvieratami a dodržať poradie príchodu na zastávku.
3. Konať tak:
a) aby pri nástupe, manipulácii a výstupe s bicyklom nedošlo k zraneniu, ohrozeniu a obmedzeniu ostatných cestujúcich a prepravovaných živých zvierat,
b) aby bicykel nepoškodil alebo nezašpinil odev, obuv, príručnú batožinu, detský kočík alebo invalidný vozík ostatných cestujúcich,
c) aby bicykel nepoškodil a nezašpinil súčasti alebo zariadenia vozidla.

Nie je dovolené prepravovať bicykel:

* s pomocným pohonom alebo s prívesným vozíkom,
* nadmerne znečistený,
* z ktorého vyčnievajú ostré predmety (lanká,...)
Reply on: TA #60111:

trať do Ťahanoviec:
ten termín mi nesedí. Niekedy na jar v r. 1965 ešte bola funkčná aj odbočka k Aničke. Pamätám sa dobre, v rámci akejsi akcie u príležitosti 20. výročia skončenia 2.svet.vojny tam boli mimoriadne nasadené kapacitné súpravy mv+vv+mv, na Aničke bolo len rozvetvenie d "v". V ten deň po prechádzke popri hornádu k mostu sme sa vracali pravidelným spojom 5. V tej dobe som často chodil s rodičmi do Ťahanoviec , podla mňa električka jazdila až niekedy do r. 66/67. Asi rok pred ukončením prevádzky bola dostavaná smyčka a po zrušení L5 tam jazdila predlžená L2 už s T vozmi.

Verím, že v "oficiálnych" materiáloch može byť uvedený nejaký "oficiálny " termín , ale chýb v historických archívoch dp je mnoho.
Reply on: AAA #60112:
Električenku maju akurat v BA ?
Reply on: LUKYmhd #60115:
Beznym autobusom je mozne prevazat len nove zakupene bicykle . Len neviem či tam treba mať zakupeny listok za batozinu ale mam pocit ze ano ale nie som si tym isty... Staršie bicykle už nie. A inak plati to co si povedal ...
Reply on: Rudyke902 #60110:

Električkove zobrazovanie sa prednedávnom upravovalo takže nijake roky to nefunguje. Tak ako VLK píše, je to dočasné a bude sa to meniť.
Reply on: freedy555 #60114:

Pokial viem tak bicykle je možné prevážať iba na trase linky 14 aj to iba v letnom období na spojoch ktoré su označené piktorgramom bicykla. Na ostatných linkách je zrejme preprava bicyklov zakázana.
Chcel by som sa opytat ci je mozne prevazat bicykle na trase linky 29 Mier - Zoo alebo Stanicne namestie - Zoo za skoru odpoved Dakujem
Reply on: TA #60107:
A ešte si zabudol, že väčšina z tých čo ide MHD má asi električenku.
Historické okienko:
Presne pred 46 rokmi - 1. 3. 1965 - bola definitívne zrušená premávka na trati od Havlíčkovej do Ťahanoviec.
Reply on: VLK #60109:
....tak že "dočasne" ? a to vozy s tými displejmi jazdia už pekných pár rokov - a stále je to dočasné? Dokedy? A kedy je to ten termín " onedlho" ? a tak isto ten jas.. vie sa o tom, a mal by sa upraviť, ale kedy? Sám sa asi neupraví.... a ani v nových citelisoch nieje upravený - cestoval som 19kou cez víkend, a v dvoch nových vozoch a v obidvoch síce hlasitosť hlásenia cez repráky v pohode, vzor písania tiež, no jas na minimum, nič nebolo vidieť... kontroluje to vôbec niekto? Ten jas myslím... či to ak sa aj nastaví dobre, tak po čase to samo zblbne? Zdá sa mi že nejaká snaha niečo okolo toho robiť tam je, no značne minimálna.. ?
Reply on: Rudyke902 #60095:
na displejoch sa zobrazujú skrátené názvy zastávok (do 20 znakov)... ED aj ostatné vozy to majú dočasne, onedlho sa to zmení po vzore Citelisov, jas displejov by sa mal upraviť...
Reply on: Peter55 #60104:
Ako už moji predrečníci uviedli, doprava úplne zadarmo to nebude. Naopak, ja práveže túto vec podporujem. A nemala by byť len kvôli MS v hokeji, ale aj pri rôznych ďalších podujatiach.
Reply on: Peter55 #60104:
"zadarmo" neznamená zadarmo doslova. Je samozrejmé, že by DPMK dostal určitú sumu z každého predaného lístku, prípadne by sa nejako inak zmluvne dohodol s organizátorom podujatia. Takýmto systémom by pritieklo do kasy možno ešte viac €, než v súčasnosti, keď si hokejoví diváci kupujú CL (keďže nie všetci chodia na zápasy MHD).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.