Co ma spolocne rusenie vlaku s rusenim nocnej dopravy? Aj ked tam spominas vztah ku odchodu vlaku,opakujem, ten vlak je kosicanmi málo vyuzivany, pretoze...uz som to viackrat opakoval. Podla tvojich zaverov by som mal trvat na ruseni dalsieho nocneho R612 Zemplin, s odchodom 0:20 z Kosic, pretoze k nemu nie je vztiahnuta ziadna mestska doprava. Chapes, niektore vlaky su pre kosicanov irelevantne a nie je to po ekonomickej stranke efektivne, aby DP mal zabezpecovat k tymto vlakom spojenie pre par cestujucich.
? ? Áno je mi do smiechu aj do plaču... Vystihol si to presne...
A k trolejbusom dodám, ak ešte prídeš niekedy k nám, tak daj vedieť a ja Ti zariadím expresnú jazdu trolejbusom...
Pripomínam, že v Ke bola nanútená, pardon "doporučená" rýchlosť 50km/h a cez kríženie je 15km/h... Vodiči to teraz dodržujú, lebo sú sledovaní "čiernou skrinkou"... ?
Či sa vývesky budú klepať strojom alebo cez Excel, je to jedno i druhé zvrhlosť. Na to už dávno mal byť normálny softvér - generátor cestovných poriadkov. V bývalej ČSFR takto nerobia CP už asi fakt len Košice. Ešte aj SAD-ky sú v tomto ďalej.
Som rád, že sa ohľadne transparentov zhodneme. Mne je jasné, že Košičan skôr pochopí Podhradovú ako Sever - Zoborskú. Ale určite nie je dobré, ak mi na zastávku príde bus s cieľom, ktorý v žiadnej schéme MHD nenájdem. Za odvrátenie Konevovej hrozby máš pochvalu - samozrejme, že tam má byť vysvietené Exnárova.
Ja samozrejme viem ako to s tým Kláštorom je. Ja som si len náročky zobral ten najextrémnejší príklad, keď vozidlo linky 19 alebo 36 ukončí spoj na zastávke "Sídl. KVP - kláštor" na Lechkého ul., pričom má na transparente "S. KVP - Klimkovičova" A keď sme už pritom, nie je zvrátené, že pod cieľmi LECHKÉHO i KLIMKOVIČOVA sa myslí tá istá zastávka, ktorá sa vlastne nevolá ani Lechkého ani Klimkovičova?
Áno, to s BUSE je neschopnosť podniku - nič iné. Nechápem, ako vôbec môžu tolerovať súčasný stav s (ne)využívaním možností systému.
NO a ked uz o tom hovorim, tak skompletizujem tych par vynimiek, ktore nie su schopne hlasit zastavky (t.z. ani akusticky, ani vizualne, nenaskakuje tam ani pasmo a cas):
K vyveskom - vies, mozno ze keby tie nase nemali uz z tlaciarne predtlacene riadky na casy, bolo by sa to uz robilo na celom vyvesku Excelom. Lenze takto to nejde, lebo to riadkovanie je nejake divne a nie rovnake na vsetkych vyveskoch. Su to len minimalne 'mikro'metrove posuny, ktore prichadzali vzdy s novou dotlacenou seriou. Nikomu to samozrejme nevadilo, mozno si to ani poriadne nevsimli, ved ani nebol dovod, ale pri tlaceni v Exceli by to robilo riadnu sarapatu. V dnesnom stave je preto vyhodnejsie pisat odchody (nie zastavky) pisacim strojom..
K teme transparenty - vies, to, co som tam napisal, aby som vysvetlil LUKovi, ako to u nas funguje neznamena, ze sa s tym aj stotoznujem. Na prednom displayi by podla mojho sukromneho nazoru (potlacaneho nazorom Ing.K.) mala byt mestska cast a konecna zastavka (napr. SIDLISKO TAHANOVCE - MADRIDSKA), bez skratiek v plnom zneni. Ono by urcite bolo vhodne ist krok za krokom a prejst si takto cele mesto, vsetko je to totiz relativne. Urcite ma napr. vaecsi vyznam napisat namiesto SEVER - ZOBORSKA resp. JUH - HALA CASSOSPORT radsej PODHRADOVA resp. BLSAK. Ale najdu sa aj opacne priprady, hovorim, je to diskutabilne. Kazdopadne suhlasim s Tebou, ze to, co je na displayi ako konecna, by malo byt aj v CP. Tak sa mi prednedavnom podarilo odstranit novy nezmysel 'Konevova' a ujednotnit to na 'Exnarova' (dokonca spociatku to bola OC Bodva!).
A k tomu Klastoru ? trochu nemas pravdu, islo tu o rozlisenie spojov, ktore prichadzaju na Klastor po Lechkeho a po Klimkovicovej. Linky 31,35,ex57,71,RA3 maju teda na displayi SIDLISKO KVP - LECHKEHO a linky 19 a 36 maju SIDL. KVP - KLIMKOVICOVA. Je to taky nasilny, aj ked mozno ludovy extrem, ktory ale keby sme chceli byt detailny, by sa dal aplikovat v KE na viacerych miestach.
A budme uplne korektni. Hlásenie zastávok je až na pár výnimiek NAINŠTALOVANÉ vo všetkých vozidlách s BUSE. Bohuzial ale (aj napriek v ostatnom case ozaj velkym pokrokom) to neznamena, ze vodic ma hlasenie zapnute. A to je uz ubohost DP, ze si to nevie dat uz konecne poriadne "do laty".
Včera som si podľa obnažených čapov nevedel spomenúť, ktorý diel je ktorý, takže dnes Ti to už viem potvrdiť na 100% - je to opačne, ako som uviedol v príspevku #5845:
- na vagóne č. 81 54 3943 963-1 je článok 512-A,
- na vagóne č. 81 54 3942 453-3 je článok 512-C,
- na vagóne č. 81 54 3943 990-3 je článok 512-B,
t.j. na zverejnenej fotografii je odfotografovaná "Bambuľa" spredu (A+C+B). Máš dobrú intuíciu ?
Inak článok B došiel poškodený. Ide o malé poškodenie, ktoré nastalo niekde po ceste z Krnova. Zadná časť článku sa mierne vyosila, drevený oporník vyskočil a spodok vonkajšieho plechu na ploche cca 10x4 cm sa vyhol o 90°. Ešteže to bolo istené aj napínadlami...
Inak som si všimol ďalšie rozdiely, podľa ktorých bude možné #517 a 521 od seba rozoznávať. Najviditeľnejšou je drobná zmena náteru nad čelným a bočnými sklami kabíny vodiča, kde je súvislý biely pás pozdĺž celého vozidla. Na #517 a 521 je náter aplikovaný nesprávne, pričom pozdĺž vozidla je pás biely, ale nad oknami kabíny vodiča je šedý.
Áno, bol som u nich. Obaja, ktorí mali v tom čase zmenu, boli veľmi milí a úslužní. Ja som sa na tú schému pozeral len veľmi zbežne a pri pohľade na DÚE sa mi zdalo, že tam vidím 517-tú koľaj, preto som si z toho automaticky vyvodil, že koľají je 17. Tú sieť vlečky, pokiaľ by sa mi dostala pod ruky, by som samozrejme mal len pre vlastnú potrebu a do zbierky. ?
Ikarusy 415 a 435, pokial viem, nemaju namontovane repraky. Mozno by sa dali domontovat dodatocne, ale hlavny problem je v datovej zbernici, ktora by musela byt uplne ina.
V podstate máš pravdu, videl si len rušne USSK. Ale po koľajách tam jazdí i GETRA so svojou T 444.1 pri rekonštrukciách a kedysi jazdila i T 334 EKOMETAL-u. ?
Len pripomeniem, ze v areali USS je 288 km kolaji, vsetky kolajeove vozidla maju majaky. Inac ked som jazdil okolo oceliarne, tak zbadal som asi 6m kolaji, kde viedla niekdajsia trat, cast zasahuje do chodnika (asi 2m) a zbytok do travy.
Igor