Pri linke 15 je posledný odchod o 18:16 z OC Cassovia, predpokladám, že kvôli pracovníkom starej nemocnice, ktorí cestujú domov na Furču. Z opačnej strane by bol spoj po 18:00 zbytočný.
ako tak pozerám CP, je tu dosť veľa nepresností v súvislosti s vianočnými a novoročnými zmenami:
1. "Doprava na pracovnú zmenu o 18:00 ... bude zabezpečená dennými linkami 3 , 4 , 6 , 7 , 9 , 12 , 15 , 16 , 17 , 19 , 20 , 27 , 36 a 71 . Odvoz bude zabezpečený prvým spojom po 18:00 podľa cestovného poriadku."
--->>> predpokladám, že ide o chybu v oznámení, keďže:
L 4: posledný odchod z Barce je už o 17:53 a nie o 18:13
L 15: posledný odchod z Exnárovej je už o 17:49 a nie o 18:09
L 17: posledný odchod z Luníka VIII je už o 17:55 a nie o 18:25
L 19: posledný odchod z Mlynu je už o 17:50 a nie o 18:10
L 27: posledný odchod z Madridskej je už o 17:52 a nie o 18:12
L 71: posledný odchod z Lingova je už o 17:58 a nie o 18:18
2. L 10: v CP zastávky OC Optima chýbajú stĺpce pre 25. 12. 2010 a 1. 1. 2010 - podľa toho by mala linka premávať ako cez voľné dni, lenže vtedy nejazdí - mali sa tam radšej vsunúť prázdne stĺpce
3. L 6: 31. 12. 2010 - z Nám. MMM pôjdu o 22:48 naraz až 2 spoje
4. L 6: predpokladám, že 30-minútový nočný interval bude platiť pre silvestrovskú noc a nie pre noc z 30. 12. 2010 na 31. 12. 2010, hoci práve toto vravia tunajšie CP. V súvislosti s tým aj stĺpec pre 1. 1. 2011 nie je správny.
5. Podobne ako u L 6 (- > bod 5) sa bijú odchody aj u L N71.
Z celkového pohľadu je však pozitívom zobrazenie CP pre jednotlivé dni, kedy sa menia.
Na margo vianočných liniek:
1. L 6: 1. 1. 2010 po spoji s odchodom o 3:58 ide ďalší až o 45 minút, radšej sa mohli odchody zo stanice posunúť o chýbajúcich 15 minút neskôr, keďže tak či tak 1. doplnkový silvestrovský spoj ide už o 22:38, čo znamená, že 6 minút za ním ide štandardný posledný denný spoj L 6 - zbytočná duplicita. Navyše ďalší silvestrovský spoj ide o 14 minút (interval medzi 1. 2 silvestrovskými spojmi je 20 minút).
2. linky, ktoré majú zachovaný CP počas celého Štedrého dňa (napríklad L 12, L 14, L 20) budú jazdiť častejšie ako nočné linky nahrádzajúce štandardné denné linky (alebo rovnako raz za hodinu). Vážne DPMK predpokladá, že časti mesta, ako sú Šebastovce, Podhradová, Anička, Bankov, Poľov, Šaca, Košická Nová Ves a podobne vygenerujú počas štedrovečerného večera viac cestujúcich než veľké sídliská Stačilo by na nich po 18:00 zaviesť taktiež hodinový interval, prípadne 90-minútový.
Čo som mal rôzne SU, tak mi na palubovke označilo stlačenie stopky a aj dveri rovnako, pamäť otvorenia dverí pred zastavenim majú tušim 3511-3520 a potom 3527-3534, SU12 a 18 neviem. V Solarisoch a niektorých Karosach môžeš mačkať stopku koľko chceš, stále to pípne iba raz.
za jazdy stlačím dvere, vodičovi sa rozsvieti, že chcem vystúpiť a po zastavení stlačím dvere ešte raz, aby sa mi aj otvorili. Alebo sa už otvárajú po zastavení aj bez 2. stlačenia (2. možnosť: stlačiť raz stop a raz dvere.)
Lenže Furčan písal, že po stlačení STOP aj DVERE zobrazí na prístrojovej doske signál o použití znamenia. Čiže môžeš stlačiť stopku a dvere, alebo dvere a po zastavení vozidla opäť dvere (Solaris nemá predvoľbu dopytu, pokiaľ viem).
V súvislosti s tým mi napadlo, že už skôr som sa chcel opýtať, či nie je možné tlačidlá v autobusoch zjednotiť po vzore Citelisov s tým, že tlačidlá STOP by sa zrušili (okrem priestorov pre kočíky a vozíky). Úplne totiž postačuje, ak sú pri dverách iba dopytové tlačidlá (žlté so zeleným svetlom a šípkami). Bolo by niečo také možné v Solarisoch? Bolo by možné v Karosách urobiť s tlačidiel otvárania dverí dopytové? Tak, aby to v autobusoch fungovalo rovnako, ako v električkách).
ozaj sa to vôbec nekontroluje? Viem, že sa to tu už rozoberalo, ale v slušnom civilizovanom svete by mohla fungovať automatická kontrola - systém by vyhodil, kto a kedy meškal.
Čo sa týka ostatných trakcií, ako sa kontroluje nepresná jazda
Re #58753 Furčan: po stlačení stop sa ale neotvoria dvere, či Takže vlastne tlačidlo dvere treba stlačiť 2-krát.
... ??? ... len toľko, že ani jeden postih vodiča nebol doteraz nezmyselný lebo každý jeden mal svoje riadne opodstatnenie, ktoré dokonca vodič potvrdil svojím podpisom ... takže aký je tu zbytočný problém?
V Solarise je jedno čo stlačiš, oboje ukaže na palubovke znamenie zastaviť.
Re #58736 Peter55: Mohli by sa znova zaviesť cesťaky kde by bolo pisane +-3min. aspoň by ľudia nechodili na zastávky v čas odchodu spoja, ale boli by na zastávke aspoň o tie 3min. skôr.
Rozdiel je v tom, ze po stlaceni Stop zapipa a rozsvieti sa napis nad kabinou a vo vlecke, po stlaceni dopytu detto plus po zastaveni a odblokovani dveri sa tieto otvoria.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
jt