ani solarisy pri predných dverách nemajú stopku..minule som v 17-ke len dúfal že vodič uvidí že vystupujem a zastaví-našťastie tam čakalo dosť ľudí aj na zastávke
samozrejme, beriem to. no sám si teraz napísal, že je chronometráž robená tak, že bude meškať tak či tak, a je jedno, aký je to vodič. argument, ktorý si uviedol, som nespomenul, a ani ma to nenapadlo, smeroval som na nezmyselný grafikon!
Áno, ranná špička na Terase - preklad 6/9, čiže každých 5 min a nátresk R-iek hneď po 7mej (odchody od spol.pav.: 01,03,06,06,09,11,12). Ak prvý s odchodom na 06 napr. nestihne voľno pri pavilóne a potom ani pri magistráte, tak je to už 2x +90s, čiže ďalší vie ísť až o 90s po jeho meškaní (90+180). A tak ten druhý spoj, ktorý mal ísť na 06 už pôjde s +270s a ešte pustí nejaký semafór, tak meškanie sa nabalí celkovo na ďalšie 4 spoje. Som si vedomý, že jeden z nich meškať musí, ale ak by išli načas, tak mešká len ten jeden (druhý na 06) a to 90s a ďalší na 09 by vedel ísť už načas...
nadbeh versus meškanie: pamätám, keď do médii za hnojil niekdajší pán D...o, že vodič v Dpmk má nulovú toleranciu v oboch prípadoch, má ísť presne a hotovo. a ako čítam príspevky, javí sa mi tu pár prispievateľov akoby boli z jeho fajty! bez urážky! no v košickej doprave, pri zhusťujúcej sa premávke, pri perfektne načasovaných semaforoch sa to jednoducho nedá! ako niekto múdrejší raz povedal, nie sme tokijske metro! bolo by to fakt perfektné, ak by sa to v KE dalo realizovať, ale to sa jednoducho nedá! chronometráž sa robí od stola a tak sa čuduj svete, že raz to vodič nadbehne, inokedy zas mešká a chudák cestujúci nevie nič, len sa sťažovať. veď na každej zástavke je tel. číslo na dispečing a každý má hádam mobil! bol som svedkom meškania 13 min!!! a vo vysielačke sa vodič bránil jedinou vetou ,,nemohol som ísť o 2 min. skôr, keď meškám 13!" treba sa fakt zamyslieť, keď človek zdvíha telefón! na druhej strane je fakt smutné, že si to odnesie cestujúci, či mrzne alebo je horúčava. vodič jazdí, aby dostal z bodu A do bodu B cestujúcich bez ujmy na zdravý a nikto si ani len nepomyslí, že mu treba trebárs čúr.ť! že na konečnú už došiel dávno po odchode, že na druhej konečnej stratí zo svojej prestávky a tak stále dookola! ak by ste tu chceli mať takzvané tokijske metro, tak chronometráž sa musí urobiť individualne pre každý spoj, každý tip autobusu, každého vodiča, každej svetelnej signalizácie, každej zástavky, každého dňa v týždni, každej hodiny!!! a nemali by sme zabúdať aj na to, že čas,je len relatívny pojem, takže presný čas ani neexistuje!!!....................je to všetko hlúposť, však? no povedal by som, že asi taká istá hlúposť, ako je nadbeh, či meškanie.
v usekoch kde sa zidu dve linky a idu spolu niekolko zastavok sa moze stat, ze prvy vojde slimak s meskanim 2 min za nu sa zaradi dalsia s 0 meskanim, a ked budu spolocny usek opustat tak prvy bude mat 5 pricom ten za nim automaticky aspon 3
Pokial by nebol problem pockat na zastavke (pre vsetkych soferov), tak by som to nepisal. Samozrejme ze by mali pockat, ale ja mam ine skusenosti. Takze stale je podla mna lepsie cakat 3 minuty, ako 33 minut!
He? Vy máte nejaké linky v závislej trakcii s intervalom 5 minúta s takými výkyvmi v dopravnej situácii, že jeden spoj naberie meškanie 5 minút a a druhý pôjde včas?
Nadbeh by mal ostať na nule, ani o sekundu skôr. Neodôvodnené meškanie, teda také, ktoré nie je zavinené situáciou v premávke, by taktiež malo byť nulové. To ale nie je možné dosiahnuť, niekedy sa musí odchádzať s meškaním, pretože na trase sú križovatky a žiadna nemá preferenciu (vieme aká nepodarená preferencia je na Železníkoch), viac ako dve minúty by to ale byť nemali podľa mňa. Pokiaľ sa ale ktosi po Kuzmányho (smer radnica) plazí 30-tkou tak, že pri pošte nestihne voľno, tak chyba nebude v chronometráži, križovatkách, ale kdesi medzi čelným sklom a operadlom sedadla...
Re #58709 Dead: Čo ma stým človek, ktorý chce ísť z prvej zastávky napríklad na tretiu a kvôli tomu nestihne iný spoj? Ak náhodou (napríklad vypnuté semafory, málo cestujúcich) vznikne nadbeh, tak nie je problém počkať tých 30 sekúnd na zastávke.
Meškani na 2.zastávke - to boli vodiči, ktorí ešte nikdy svoje meškanie nestiahli na 0!, len sa ďalej zvyšovalo... A linky 2 a 4 sú tie, kde to po N.O. ani nemáš kde dobehnúť...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
romeo