Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #58719:
Áno, ranná špička na Terase - preklad 6/9, čiže každých 5 min a nátresk R-iek hneď po 7mej (odchody od spol.pav.: 01,03,06,06,09,11,12). Ak prvý s odchodom na 06 napr. nestihne voľno pri pavilóne a potom ani pri magistráte, tak je to už 2x +90s, čiže ďalší vie ísť až o 90s po jeho meškaní (90+180). A tak ten druhý spoj, ktorý mal ísť na 06 už pôjde s +270s a ešte pustí nejaký semafór, tak meškanie sa nabalí celkovo na ďalšie 4 spoje. Som si vedomý, že jeden z nich meškať musí, ale ak by išli načas, tak mešká len ten jeden (druhý na 06) a to 90s a ďalší na 09 by vedel ísť už načas...
Reply on: matway #58722:
Meškanie ovplyvniť možno nevieš ale nadbeh hej ❗ A argument, že "teraz idem skôr a na ďalšej budem meškať" u mňa neobstoji lebo je to cocotina.
nadbeh versus meškanie: pamätám, keď do médii za hnojil niekdajší pán D...o, že vodič v Dpmk má nulovú toleranciu v oboch prípadoch, má ísť presne a hotovo. a ako čítam príspevky, javí sa mi tu pár prispievateľov akoby boli z jeho fajty! bez urážky! no v košickej doprave, pri zhusťujúcej sa premávke, pri perfektne načasovaných semaforoch sa to jednoducho nedá! ako niekto múdrejší raz povedal, nie sme tokijske metro! bolo by to fakt perfektné, ak by sa to v KE dalo realizovať, ale to sa jednoducho nedá! chronometráž sa robí od stola a tak sa čuduj svete, že raz to vodič nadbehne, inokedy zas mešká a chudák cestujúci nevie nič, len sa sťažovať. veď na každej zástavke je tel. číslo na dispečing a každý má hádam mobil! bol som svedkom meškania 13 min!!! a vo vysielačke sa vodič bránil jedinou vetou ,,nemohol som ísť o 2 min. skôr, keď meškám 13!" treba sa fakt zamyslieť, keď človek zdvíha telefón! na druhej strane je fakt smutné, že si to odnesie cestujúci, či mrzne alebo je horúčava. vodič jazdí, aby dostal z bodu A do bodu B cestujúcich bez ujmy na zdravý a nikto si ani len nepomyslí, že mu treba trebárs čúr.ť! že na konečnú už došiel dávno po odchode, že na druhej konečnej stratí zo svojej prestávky a tak stále dookola! ak by ste tu chceli mať takzvané tokijske metro, tak chronometráž sa musí urobiť individualne pre každý spoj, každý tip autobusu, každého vodiča, každej svetelnej signalizácie, každej zástavky, každého dňa v týždni, každej hodiny!!! a nemali by sme zabúdať aj na to, že čas,je len relatívny pojem, takže presný čas ani neexistuje!!!....................je to všetko hlúposť, však? no povedal by som, že asi taká istá hlúposť, ako je nadbeh, či meškanie.
Reply on: S499.1023 #58719:
v usekoch kde sa zidu dve linky a idu spolu niekolko zastavok sa moze stat, ze prvy vojde slimak s meskanim 2 min za nu sa zaradi dalsia s 0 meskanim, a ked budu spolocny usek opustat tak prvy bude mat 5 pricom ten za nim automaticky aspon 3
Reply on: jt #58718:
Pokial by nebol problem pockat na zastavke (pre vsetkych soferov), tak by som to nepisal. Samozrejme ze by mali pockat, ale ja mam ine skusenosti. Takze stale je podla mna lepsie cakat 3 minuty, ako 33 minut!
Reply on: SHORTY #58716:
He? Vy máte nejaké linky v závislej trakcii s intervalom 5 minúta s takými výkyvmi v dopravnej situácii, že jeden spoj naberie meškanie 5 minút a a druhý pôjde včas?
Reply on: SHORTY #58708:
Nadbeh by mal ostať na nule, ani o sekundu skôr. Neodôvodnené meškanie, teda také, ktoré nie je zavinené situáciou v premávke, by taktiež malo byť nulové. To ale nie je možné dosiahnuť, niekedy sa musí odchádzať s meškaním, pretože na trase sú križovatky a žiadna nemá preferenciu (vieme aká nepodarená preferencia je na Železníkoch), viac ako dve minúty by to ale byť nemali podľa mňa. Pokiaľ sa ale ktosi po Kuzmányho (smer radnica) plazí 30-tkou tak, že pri pošte nestihne voľno, tak chyba nebude v chronometráži, križovatkách, ale kdesi medzi čelným sklom a operadlom sedadla...

Re #58709 Dead: Čo ma stým človek, ktorý chce ísť z prvej zastávky napríklad na tretiu a kvôli tomu nestihne iný spoj? Ak náhodou (napríklad vypnuté semafory, málo cestujúcich) vznikne nadbeh, tak nie je problém počkať tých 30 sekúnd na zastávke.
Reply on: SHORTY #58715:
Aha, jasne, len som sa pokusal najst nejake odovodnenie.

Stale nikto ohladom vykricnikov na L 20 a 20L? ❓
Reply on: S499.1023 #58711:
Meškanie +300s v špičke znamená, že vodič, ktorý ide presne, bude mať /vďaka pred ním meškajúcemu/ 120s meškanie, za ktoré nemôže ?

K tomu meškaniu L9 doplním: pri príchode mal baviaceho sa pri kabíne, po jeho odchode vybavoval telefonát a potom ešte jeden telefonát....
Reply on: Dead #58709:
Meškani na 2.zastávke - to boli vodiči, ktorí ešte nikdy svoje meškanie nestiahli na 0!, len sa ďalej zvyšovalo... A linky 2 a 4 sú tie, kde to po N.O. ani nemáš kde dobehnúť...
Reply on: SHORTY #58708:
Sorry, sekol som sa - neodôvodňované meškanie je 240s = 4min
Tie nocaky a vlozene spoje na silvestra vyzeraju uzasne... 22,5 minutovku sme tu este nemali ?
Reply on: Nodes #58710:
V Karosách je, myslím že na madlách normálne, a keď to stlačíš tak to dlho vpredu piští...IK 435 má stopku zároveň aj ako dopyt.
Reply on: SHORTY #58708:
Nulovú toleranciu náskoku považujem za jednoznačne správnu a nehýbal by som s ňou.
Toelranciu nezdôvodňovaného meškania s výnimkou východzej zastávky by som kľudne zvýšil - na 180 s celodenne a 300 s 6-9 a 14-19.
Reply on: Terepin #58706:
Marne lovim v pamati, kde sa vo Vrakose B 932 nachadza tlacidlo Stop. Detto v Ikaruse 435.
Reply on: SHORTY #58708:
Na meskanie som si uz zvykol, ale ak chodi spoj vecer kazdu pol hodinu a ide skor o niekolko minut, tak cakat na dalsi v tej zime nie je nic prijemne.

Mozno by sa to meskanie na 2. zastavke dalo odovodnit prave tym - vodic vie ze bude niektore zastavky vynechavat a bude tak na konecnej o 5 minut skor, tak radsej ide o par minut neskor a potom to dozenie. Ako som povedal, je lepsie ak si pockam aj 3 minuty, ako ked mam cakat 33 minut na spoj ktory odisiel o 3 min. skor.

Inak odpovie mi niekto na ten problem s vykricnikom pri linkach 20 a 20L?
Do pléna na diskusiu:
Medzi hlavné faktory kvality MHD patrí určite aj presnosť. Aký máte názor, aké tolerancie by mali byť? V súčasnosti je tolerancia nadbehu 0 a neodôvodňované meškanie až 120s.
Chcem vedieť, s čím sa stretávate... nadbehy/meškania

Uvediem svoje príklady:
L9 Pol.sever smer Havl. - +4min
L9 Pol.sever - +1min, po Bernolákovu +4min
L2 Pol.sever smer SN odchod 10:56:32 (CP 10:53 a je to 2.zastávka od konečnej)
L4 Pol.sever smer Barca odchod 11:05:35

Meškania mám na mysli také, ako tie vyššie uvedené - čiže na 2.zastávke je podľa mňa meškanie +3min32s neodôvodnené...
Reply on: Nodes #58698:
predsa tlačidlo STOP , hlavne v električke ?
Reply on: Nodes #58698:
Okrem Citelisov, kde tlačidlo otvorenia dverí zároveň znamená aj Stop, všade treba raz stlačiť Stop na znamenie vodičovi, aby vedel, že chceš vystúpiť.
Ako je to s tym cestovnym poriadkom linky 20 a 20L a vykricnikom? Napravi sa to, alebo pisem na zle miesto? Ak ano, tak mi poradte kde mam napisat. Dakujem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.