Reply on: balky #5856:
Keď sa už diskusia stočila do polohy, aký zbytočný R 614 Váh je, pripomeniem, že:a., R 614 Váh obsluhuje stanice, ktoré IC 402 Gerlach neobsluhuje. Cestujúci z Košíc nejazdia len do Bratislavy, ale napríklad aj do Štrby, Ružomberka a Považskej Bystrice.
b., IC 402 najväčší časový zisk naberá na úseku Žilina - Bratislava, kde ide bez zastavenia. Aj keby som teda šiel do stanice, kde IC stojí, Tebou popísaných 17 minút sa týka len a len Bratislavy. Ak idem do Žiliny, rozidiel je 56 minút a to už predsa len rozdiel je. S IC 402 sa nedá do Žiliny dopraviť na ôsmu, s R 614 áno. Ak je cieľová stanica bližšie ku KE, časový rozdiel ešte narastá.
c., "režijka" nie je jediným cestovným dokladom a existuje aj skupina ľudí, čo platí plné cestovné. A tým je veru R 614 cenovo výhodnejší.
Pýtaš sa ma, čo si vyberiem ja ako cestujúci. Na toto Ti môžem odpovedať veľmi konkrétne, pretože v tomto čase týmto smerom cestujem prekvapujúco často. A pravidelne a opakovane si na úseku Kysak - Žilina vyberám R 614. Dôvody nájdeš v bodoch b. a c.
Ja ako Prešovčan, aby som cestoval R 614, musím sa prepraviť do Kysaku prípojným Os 8701 (z PO o 3:54). Je teda zrejmé, že oproti košickým kolegom, ktorí sa chcú prepraviť tým istým rýchlikom, musím byť na východzej stanici o dosť skôr. A je zaujímavé, že napriek tomu je pre mňa R 614 dosiahnuteľnejší, pretože mám na výber dvakrát toľko nočných spojov ako priemerný Košičan.
a ďalšími 4 vagónami s rôznym nákladom (drevo, cement a pod.). O 18:14 po odpojení od nákladu, ktorý pokračoval ďalej do Košíc, odtiahol Čmeliak vagóny na 7. koľaj, kde sa postupne pristavil vozmajster a neskôr jedna pracovníčka a nakoniec dispečerka.
balky
Ked pozeram na jazdne casy R614, vychadza mi to, ze sluzi hlavne na zvoz ludi do zamestnania (najmä v useku Poprad-Zilina), menej pre turisticku verejnost (fakt, ze jazdi len v pracovnych dnoch).