Čo si myslíte, bolo by výhodné pre DPMK zriadiť novú službu, ktorú zriadila aj DP Brno a vytvorila na ňu reklamu:
URČETE SI SVOJI TRASU!
Pro vaše firemní i rodinné oslavy,
svatby, prezentace nebo projížďky
vám nabízíme
historické i moderní tramvaje.
CENÍK:
sólo tramvaj 2 000 Kč/hod.
souprava 2 400 Kč/hod.
(Ceny nie sú uvedené s DPH a sú stanovené dohodou)
O 10:30 z vozovne vyrazila T6A5 #612 ako manipulačná jazda v trase Bardejovská - kruhový objazd - Moldavská cesta - Valcovne USS - VA USS - Valcovne USS. Tu prišla o 10:50 a na vlečkovej koľaji zobrala pristavený predný článok #512. O 10:58 vyrazila ako súprava 612+512A (zadnou časťou na tyči upevnenej na podvozku) do vozovne.
JJ, cez Ostravu a Zilinu. Ja viem, ze to takto nesmiem pocitat, pretoze v skutocnosti to islo cez Breclav, Jablonicu, Sered, Zvolen z dovodu neprejazdnosti useku Kysak-KE pre PMN, ale chcel som jednak zistit, o kolko je zeleznicna doprava pomalsia ako kamionova, a jednak zistit, ci som mal pravdu, ked som neuvazene povedal, ze partia chlapov by to rychlejsie odtlacila po tych kolajniciach po vlastnej ose
Toto je úplne zbytočná diskusia.Nočná doprava má svoje miesto a svoju úlohu.Úvahy o akejsi "exkluzívnej" nočnej doprave s maximálnym luxusom,nástupom prednými dverami a cestovným 50,-SKK sú úplne nezmyselné.Nočným spojom väčšinou nejdem sám a tým pádom logicky v takomto prípade zvolím taxík.Že nie sú nočné spoje v KE vyťažené,sa mi akosi nepozdáva,keď v porovnateľnej Bratislave jazdia narvané cez týždeň aj cez víkend.Úvahy o zrušení nočnej dopravy sú jednoznačne a bez akejkoľvek diskusie úvahami o posunutí Košíc ďalej na Balkán.Verziu nočnej dopravy "len z pi na so a zo so na ne" mala Viedeň a už používa verziu "celý týždeň,celú noc".Prečo asi?Pretože zistili,že sa im viac vyplatí dotovať nočné spoje ako nemocnice.
Keď sa už diskusia stočila do polohy, aký zbytočný R 614 Váh je, pripomeniem, že:
a., R 614 Váh obsluhuje stanice, ktoré IC 402 Gerlach neobsluhuje. Cestujúci z Košíc nejazdia len do Bratislavy, ale napríklad aj do Štrby, Ružomberka a Považskej Bystrice.
b., IC 402 najväčší časový zisk naberá na úseku Žilina - Bratislava, kde ide bez zastavenia. Aj keby som teda šiel do stanice, kde IC stojí, Tebou popísaných 17 minút sa týka len a len Bratislavy. Ak idem do Žiliny, rozidiel je 56 minút a to už predsa len rozdiel je. S IC 402 sa nedá do Žiliny dopraviť na ôsmu, s R 614 áno. Ak je cieľová stanica bližšie ku KE, časový rozdiel ešte narastá.
c., "režijka" nie je jediným cestovným dokladom a existuje aj skupina ľudí, čo platí plné cestovné. A tým je veru R 614 cenovo výhodnejší.
Pýtaš sa ma, čo si vyberiem ja ako cestujúci. Na toto Ti môžem odpovedať veľmi konkrétne, pretože v tomto čase týmto smerom cestujem prekvapujúco často. A pravidelne a opakovane si na úseku Kysak - Žilina vyberám R 614. Dôvody nájdeš v bodoch b. a c.
Ja ako Prešovčan, aby som cestoval R 614, musím sa prepraviť do Kysaku prípojným Os 8701 (z PO o 3:54). Je teda zrejmé, že oproti košickým kolegom, ktorí sa chcú prepraviť tým istým rýchlikom, musím byť na východzej stanici o dosť skôr. A je zaujímavé, že napriek tomu je pre mňa R 614 dosiahnuteľnejší, pretože mám na výber dvakrát toľko nočných spojov ako priemerný Košičan.
Aaa, je to ako v Tralalande. Deticky si zriadili vlastny detsky tabor. Uz len lopatocky, cesty a mosty z piesku, povytahovat anglicaky a hajde sa hrajkat. ?
Nespekulujem, ktorym vlakom MAJU ludia jazdit do Blavy.Konstatujem fakt. R614 Vah je v Blave o 10:20, IC402 Gerlach o 10:37. Co si vyberies ty, ako cestujuci? Budes sa trepat na 1.ranny rychlik na 4:20, alebo sa radsej dovezies prvymi rannymi spojmi DP na IC, s odchodom o 5:45.Z vychodzej stanice mas k dobru +1:25hod, pricom v Blave to robi LEN 17 minut.
Ked pozeram na jazdne casy R614, vychadza mi to, ze sluzi hlavne na zvoz ludi do zamestnania (najmä v useku Poprad-Zilina), menej pre turisticku verejnost (fakt, ze jazdi len v pracovnych dnoch).
Máš pravdu, zabúdam, že v ČR sa transformácia udiala opačne než v SR. ? Keby bola namiesto ZSSK ŽSR a opačne, aspoň by nemuseli prerábať logá, resp. kompletné nátery...
Trasa/Č. trate/Čas jazdy/Dĺžka trate/Priemerná cest. rýchlosť
Krnov - Ostrava hl.n. / 310+316 / 03:44 / 57 km / 15,3 km/h
Ostrava hl.n. - Lanžhot / 270+330 / 04:52 / 192 km / 39,5 km/h
Lanžhot st.hr. - Kúty št.hr. / 250 / 00:36 / 10 km / 16,7 km/h
Kúty - Trnava / 116 / 08:57 / 68 km / 7,6 km/h
Trnava - Galanta / 133 / 01:47 / 28 km / 15,7 km/h
Galanta - Nové Zámky / 130 / 01:57 / 42 km / 21,5 km/h
Nové Zámky - Zvolen / 150 / 04:40 / 130 km / 27,9 km/h
Zvolen - Plešivec / 160 / 05:20 / 149 km / 27,9 km/h
Plešivec - Turňa n/B. / 160 / 03:12 / 44 km / 13,8 km/h
Turňa n/B. - Haniska p/K. / 160 / 02:02 / 29 km / 14,3 km/h
**********
Trasa: Krnov - Haniska pri Košiciach
Celkový čas jazdy: 130:17
Súčet jednotlivých čiastkových časov: 37:07
Celková dĺžka trate: 749 km
Absolútna priemerná cestovná rýchlosť: 5,8 km/h
Priemerná cestovná rýchlosť zo súčtu čiastkových časov: 20,2 km/h
**********
Porovnanie cestovných rýchlostí na ČD a ŽSR (dĺžka trate/cestovná rýchlosť):
-absolútna priemerná cestovná rýchlosť na ČD: 254 km / 10,5 km/h
-čiastková priemerná cestovná rýchlosť na ČD: 254 km / 28,5 km/h
-absolútna priemerná cestovná rýchlosť na ŽSR: 495 km / 4,7 km/h
-čiastková priemerná cestovná rýchlosť na ŽSR: 495 km / 17,5 km/h
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer