Reply on: gabo5607 #55942:
K tomuto musím povedať, že v Nitre som sa presvedčil, že v jednoduchosti je krása. Tam na odlíšenie celodennej a trhanej služby používajú pomlčku (celodenka) a lomítko (trhaná). Čiže vodič nič nemusí vedieť naspamäť a stále je to jednoduché, napr. 15-1, 15-2, 15/3, 15/4. V žiadnom inom meste som to takto označovať nevidel a napriek tomu sa mi to zapáčilo na prvý pohľad.Re #55943 S499.1023: Len pre zaujímavosť, posledných pár rokov šifrujú posolstvá o povahe služby aj do čísel služieb v Prešove. Klasické číslovanie (4/1, 4/2...) tam nahradili veľmi svojským číslovaním, kde pred lomítkom je trojčíslie, ktoré udáva trakciu (autobus, trolejbus), typ vozidla (štandardný, kĺbový) a typ linky (celodenná, špičková, len ranná, iná, nočná). Preto sa netreba čudovať, keď Ti prešovský vodič povie, že zajtra robí 121/16, čo je inými slovami šestnásty voz zo skupiny trolejbusov (1xx) kĺbových (x2x) celodenných (xx1). Zaujímavé je, že číslo linky, na ktorej služba premáva vôbec v jej čísle nie je obsiahnuté vzhľadom na skutočnosť, že už takmer neexistujú služby, ktoré by neprejazdovali a u niektorých sa ani nedá určiť "hlavná linka".
S499.1023