dpmk nechce kupovať 18M-ové autobusy, pre "poruchy kĺba" a 15-ové sú aj lacnejšie, majú takú istú kapacitu ako B961E. Karosy B941E sa už nevyrábajú.
Tiež by som chcel v košiciach buď 18M-ový Solaris, Karosu. Je mi to jedno, ale predpokladám, že najbližšie 3 roky neuvidíš B961E v Košiciach. ?
No áno, zabudol som spomenúť, že väčšina administratívnych pracovníkov má piatky voľné, ktoré s úhradou 60% zo mzdy. Platí to tuším od 29. (16.7.), resp. 30. týždňa (23.7.).
Čo sa týka trolejbusov, sú pre Košice ideálne, ale pokiaľ sa bude MHD naďalej obmedzovať doterajším tempom, obávam sa, že trolejbusy nebudú mať kde premávať. Tie Vladom spomínané 4 spoje za hodinu na jednej trati by mali byť minimom. Takže ak by si chcel napr. spoločne s trolejbusmi sčasti ponechať aj prevádzku autobusov do KNV, trolejbus sa tam rozhodne neoplatí.
Iste, ale zas a znova prichádzame k základnému poznaniu, že mesto veľkosti Košíc NUTNE potrebuje prestupnú tarifu. Pretože kým ju nebude mať, VŽDY budú protiargumenty typ "a čo keď trolejbus nejde práve tam a tam, kam ja chcem ísť".
Ak by som mal tú možnosť, v Košiciach by som v prvom rade smeroval k prestupnej tarife. Vzápätí po jej zavedení by som privítal komplexnú zmenu linkového vedenia, niečo na spôsob slávnej žilinskej AVTD.
Konštruktívnejší prístup je v tomto smere taký, že keď už tu (v KE) ten trolejbus je, tak by sme (ste) sa ho mali snažiť preferovať. Čiže som náchylný podporiť riešenie , čo tu prezentoval "5", a to že 54 v úseku NO - KVP po trase TBUS úplne zrušiť (o 15, 19 a 36 ani nehovoriac), aby si vlčáci zvykli chodiť ekologicky; ale z BA som zvyknutý na to, že po radiále tramvaje alebo TBUSU môže chodiť aj nejaký expres (iba v špičke)
Celý čas mám napamäti prestupný systém, ktorý by mal existovať .( Prestupný systém sa zvyčajne prezentuje ako možnosť prestupovať na jeden lístok, ale v 99,9% je pri prestupnej tarife upravené linkové vedenie tak, že na jeden lístok nielen môžete, ale MUSÍTE prestupovať - viď spomínaný príklad s 29nou a spol. Iný prooblém na ktorý sa zvyčajne naráža je tvrdohlavosť mestských častí, ktoré musia zmenu linkového vedenia odsúhlasiť.)
Ide o čisto môj názor, ale mám asi takú predstavu, že v československých podmienkach by mal trolejbus zabezpečovať:
1.primárne dopravu do kopcovitých oblastí
2. sekundárne doplnkovú dopravu na sídliská (ideálne k tramvaji a nie k ABUSU)
3. terciárne Náhrada za ABUS hocikde.
Úplne ideálna kombinácia pre trolejbus je z toho: doprava na sídlisko na kopci.
Takými sú podľa mňa Furča a Ťahanovce
Raz mi bolo povedané, že trolejbus má vtedy zmysel, ak sú na trati prevádzkované minimálne štyri spoje za hodinu. Toto Ti žiaľ Košická Nová Ves nespĺňa. Skrátka také veľké investície sa na trať s takou malou frekvenciou neoplatia.
Som v úzkom kontakte s DPMP a nikdy tam o žiadnej norme na NP vozidlá reč nepadla. Prešov síce od tohto roku kupuje už iba výhradne NP vozidlá, ale to je jeho vlastné rozhodnutie.
Ešte pripomínam, že prípadný predpis z EÚ by sa istotne týkal mestskej hromadnej dopravy ako takej a určite by sa neobmedzoval na väčšie mestá. Lebo absolútna väčšina našich miest po 80 000 obyv. NP bus nemá. A keď už sme pritom, maximálne zanedbateľné percentu NP vozidiel má aj hlavné mesto, čo je zjavným dôkazom, že nikto úradne počty NP vozidiel nestanovuje.
prečo? Zrušila by sa autobusová L20! Ale vlastne by sa ani celkovo rušiť nemusela, pretože by sa dotiahli niektoré úseky (Myslava, poprípade aj Sečovská) a nahradil by ju trolejbus...
Nas spolocny znmay z BA raz spominal, ze udajny predpis unie je 30 % podiel NP vozidiel z celkoveho poctu. Skus sa na to popytat v podniku v PO alebo v KE. Aj mna to zaujima. Vdaka.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dopravák