Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Trochu OT: gratulujem našim najoblúbenejším rivalom z KE k titulu! S pozdravom Dukla TN. PS: nebude nejaká oslava na historickej električke v centre?
Reply on: PTI #53884:
Nespomínate tu vôbec WiFi. No podľa článku som predpokladal, že suma 12,4 mil. Sk je za wifi. Či nie? Alebo je to za celý systém preferencie .
Reply on: VLK #53885:
Nie - budú dve možnosti, alebo sa vráti riadenie do tej fázy, z ktorej odskočil do električkovej - ak ešte budú na detektore v danom smere nevybavené dopyty, alebo do nasledujúcej. Pre názornosť - všade električková fáza bude zko F2, ak príde električka vo fáze napr. F3, dokončí je na minimálnu zelenú 5 sekúnd, zaradí F2, a následne zaradí opäť F3 (ak na detektore pre daný smer bude stáť vozidlo), resp. zaradí F4, ak dopyt nebude. Samozrejme F4 zaradí vtedy, ak na detektore pre daný smer bude vozidlo, ak nie, zaradí hneď nasledujúcu - F5, resp. F1. Temer na všetkých riešených križovatkách ťahá električková fáza hlavný smer (temer totožná s fázou F1). Takže by to malo bez problémov fungovať. Niečo podobné už roky ponúkam spracovať pre triedu SNP v Košiciach, ale magistrát na to .... . Pritom v Bratislave na Račianskej radiále sú tie isté radiče - Siemens MS, ako sú v Košiciach. A ešte jedna podstatná vec - súčasťou projektu pre Bratislavu je aj doplnenie optokábla v dĺžke 6,7 km pre kamerový dohľad križovatiek s napojením na riadiacu dopravnú ústredňu.
pri tej zajtrajšej doprave do depa,pri akom minimálnom počte cestujúcich pôjdu tie spoje označené hviezdičkou?
Reply on: PTI #53884:
a bude preferencia robená spôsobom križovatky Železníky, kedy sa celý signálny plán prejazdom električky zresetuje a podľa počtu prechádzajúcich električiek aj toľkokrát, čím dochádza k neúmernému zdržiavaniu autobusových spojov z bočných vetiev, ktoré sú radené na konci signálneho plánu?
Reply on: VLI #53881:
A zhrnutie: v riešenej trase premáva napr. električková linka č.3, podľa cestovných poriadkov trasu Hlavná stanica - Rača, Komisárky prekoná za 29 minút. Dlhodobým meraním DPB zistil prestoj - priemerné zdržanie v križovatkách na trase - spolu 6,5 minúty. Realizovanou preferenciou by sa malo priemerné zdržanie skrátiť minimálne o 4 minúty v špičke, o 5 minút v sedle a DPP. Takže dnešných 29 minút v jednom smere sa skráti podľa cestovných poriadkov na 24 minút, na okruh robí úspora z 58 minút skrátenie na 48 minút. Súčasne sa modernizuje CSS. Ozaj si myslíte, že takáto úprava na 12 križovatkách za 12,4 milióna Sk (vrátane DPH) je veľa ?
Reply on: VLI #53881:
Realizácia projektu Preferencie električkovej dopravy na Račianskej radiále prinesie možnosť zapojiť do existujúcej riadiacej ústredne VSR SITRAFFIC SCALA ďalších 12 svetelne riadených uzlov na Račianskej radiále, v úseku od križovatky Račianska – Jarošova až po plánovanú svetelne riadenú križovatku Púchovská – Pri vinohradoch, vrátane možnosti sledovania dopravy online v budúcnosti doplneným kamerovým systémom, čo realizácia nového optického kábla dĺžky temer 7 km umožní.
Dôležitým prínosom realizácie projektu bude zabezpečenie preferencie električkovej dopravy v riešených svetelne riadených uzloch Račianskej radiály, od zastávky ED Kooperatíva (v križovatke Štefanovičova – Šancová) až po konečnú zastávku ED Komisárky (za plánovanou svetelne riadenou križovatkou Púchovská – Pri vinohradoch). Samozrejme, preferencia ED v úseku medzi zastávkami ED Hybešova a Záhumenice pre odklon električkovej trate od hlavnej komunikácie Žitná – Púchovská sa týmto projektom nerieši, pričom v trase električkovej dopravy tu ostávajú ako neriešené napr. bodová závada v križovatke Detvianska – Čachtická, kde električková doprava vchádza do križovatky s hlavnou Detvianskou z vedľajšej komunikácie, a má v križovatke z oboch smerov dopravné značenie P2 Stoj, daj prednosť v jazde. DPB vykazuje v tomto dopravnom uzle priemerné zdržanie električkovej dopravy až 35 sekúnd, čo môže výrazne skrátiť iba budúca realizácia cestnej svetelnej signalizácie v dynamickom riadení s preferenciou ED.
V trase Hlavná stanica – Technická univerzita premávajú v súčasnosti 4 električkové linky, v úseku Technická univerzita - Žst. Vinohrady premáva v súčasnosti 5 liniek ED, v úseku Žst. Vinohrady – Komisárky premávajú 3 linky ED. Električkové linky majú zväčša 12-minútový interval, to znamená že v úseku Hlavná stanica – Technická univerzita prejde v čase dopravnej špičky v jednom smere 20 električiek za hodinu (pre oba smery priemerne 1 električka každých 90 sekúnd), v úseku Technická univerzita – Žst. Vinohrady je to za hodinu v jednom smere 25 električiek, teda pre oba smery priemerne 1 električka každých 72 sekúnd, a v úseku Žst. Vinohrady – Komisárky je to za hodinu v jednom smere 15 električiek, teda pre oba smery priemerne 1 električka každých 120 sekúnd.
Tieto údaje je nutné zohľadniť pri nastavení parametrov riadenia jednotlivých križovatiek, to znamená zohľadniť ich pri definovaní logických podmienok riadenia jednotlivých zariadení
CSS v trase Račianskej magistrály. Tie nie je možné zadefinovať ako 100%-nú tvrdú preferenciu električkovej dopravy, nakoľko by sa v niektorých križovatkách úplne zastavila automobilová doprava vo vedľajších smeroch (napr. v križovatke Račianska – Jarošova smer Jarošova), resp. v smeroch, kde hlavnú komunikáciu križuje električková trať (napr. križovatka Štefanovičova – Šancová smer Šancová).
Z vyššie uvedeného počtu prechádzajúcich električiek v jednotlivých úsekoch je možné zadefinovať logické podmienky riadenia čo najvýhodnejšie pre preferenciu električiek v križovatkách v uzloch K1 – K3, teda v križovatkách od konečnej Komisárky až po križovatku Račianska – Pekná cesta (BA 338).
V týchto svetelne riadených uzloch pri dĺžke cyklu riadenia 90 sekúnd je možné zadefinovať v rámci logických podmienok riadenia parameter P1, ktorý vyjadruje dobu zdržania ostatných účastníkov cestnej premávky po aplikácii preferencie E MHD, v minimálnych hodnotách, je tu možné uvažovať o tvrdej preferencii ED. Samozrejme, to nebude možné dodržať pri nepravidelnosti električkovej dopravy, vytváraní zhlukov 3 a viacerých súprav za sebou (napr. v prípade vypnutia napájania trakčného vedenia alebo dopravnej nehody) – v takom prípade sa preferencia ED zadefinovaním parametrov zabezpečí maximálne pre prvé dve električky. Z tohto dôvodu je nutné aj zo strany DPB zabezpečiť plynulý výjazd električiek z konečnej, pri dodržiavaní cestovných poriadkov.

V úseku Žst. Vinohrady – Technická univerzita bude preferencia ED v logických podmienkach zadefinovaná tak, aby v riadených uzloch na trase nedochádzalo k zahlcovaniu automobilovej dopravy. Projekt preferencie ED v týchto riadených uzloch v maximálnej miere navrhuje na vjazdoch električiek do križovatky dvojicu električkových detektorov – okrem vzdialených výzvových aj blízke odhlasovacie, ktoré budú už v čase vjazdu električky do križovatky ukončovať fázu riadenia TRAM, čím sa riadenie dopravy v svetelne riadených križovatkách spružní – bude možné operatívne ihneď po prejazde električky zaradiť ďalšiu fázu riadenia. Je to najmä z dôvodu, že v danom úseku riadenia
križovatiek K-4 Gaštanový hájik – Nobelova až K-11 Floriánske námestie budú električky prechádzať jednotlivými riadenými uzlami prakticky v každom cykle riadenia.

V logických podmienkach riadenia jednotlivých CSS budú zadefinované parametre riadenia, ktoré vyjadrujú dobu zdržania ostatných účastníkov cestnej premávky po aplikácii preferencie električkovej dopravy. Projektant navrhuje definovať toto zdržanie na hodnotou 80 – 120 sek. Znamená to, že v prípade opakovaného dopytu z električkových detektorov radič zaradí kolíznu signálnu skupinu s dopytom maximálne do 80 – 120 sekúnd.

Do úvahy je nutné vziať aj fakt, že v mnohých riešených dopravných uzloch električky na signál pre vjazd do križovatky budú čakať na zastávke MHD, a vlastný čas čakanie na „zelenú“ sa bude čiastočne prekrývať s časom nutného čakania električky v zastávke z dôvodu výstupu a nástupu cestujúcich. Jedná sa napríklad o uzol K-9 križovatku Račianske mýto, v smere od Žst. Vinohrady.

V úseku križovatiek K-13 Karvaša – Mýtna až K-15 Štefanovičova – Šancova bude možné pri zadefinovaní logických podmienok riadenia uvažovať temer so 100%-nou preferenciou električkovej dopravy. V uzle K15 však vzhľadom na stav, že sa jedná o riadenie trojkrižovatky, a komunikáciou Šancova, ktorú križuje električková trať, prejde podľa posledných výsledkov sčítania dopravy priemerne denne vyše 45 tisíc sk.voz./24 h, čo činí až 4.500 vozidiel/šp.h., bude možné 100%-nú preferenciu električkovej dopravy zabezpečiť v čase dopravného sedla a v dňoch pracovného pokoja.

Výhodou riešenia preferencie ED je tu stav, že v smere z konečnej Hlavná stanica zastavujú električky pred križovatkou v zastávke MHD Kooperatíva, a čas čakania na signál voľno sa bude prekrývať s časom nástupu cestujúcich do vozidla.
http://bratislava.sme.sk/c/5341359/elektrickam-moze-pomoct-wi-fi.html
Zaujímavé, ale drahé: Preferencia pri Račianskej radiále má celkovo stáť 412 161, 75 eura s DPH.
http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=8185
Niekto má ťažké chvíle alebo je zamilovaný? (prvá veta)...
Reply on: jt #53877:
a kde je identikit konštruktéra alebo vynálezcu EMtestu s podtitulom "MOST WANTED"??? ?
Reply on: jt #53877:
zabiiil ? ? ?
Kdeže sú v dnešnom fotoupdate tmavé zadné displeje, aktualizujúca sa čítačka kariet, obrazovka s tučniakom a kurzorom myši, prečo nevidieť čo zobrazuje automat, kde sú roztrhané lístky z označovačov?
Reply on: spine #53875:
dnes uz elektricky jazdia po svojich povodnych trasach ?
Dokedy ma trva to odklonenie elektriciek vie niekto?
Reply on: KAROSA5233 #53873:
Práveže je to obdivuhodné že niekedy sa vypočujú aj názory a nápady samotných vodičov, a dá sa im za pravdu ? ?
Reply on: gabo5607 #53866:
toto riesenie navrhol vodic z 5610 a preslo to ... je to zázrak .....ze aj vodici daju navrh a vedenie to schvali ☠ ? ?
Reply on: stefike75 #53870:
Dátum ich príchodu zatiaľ nieje známy, ale tohto roku iste.
Reply on: stefike75 #53870:
Koho, čo?
kto to fotil ?a kedy pridu nove busy
?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.