Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #52601:
Jeden slúži ako zastávka a jeden na prípadné predchádzanie. Pokojne sa môže stať, že sa vozidlo pokazí, počas pobytu na zastávke vypadne prúd a pod. Tento dopravný uzol má slušný potenciál rastu čo sa týka prepravných kapacít (najmä ak sa má seriózne rátať s KORID-om), takže predchádzanie cez električkový pás by nemuselo byť práve najvhodnejšie. A som si istý, že v tom budú aj STN, ktoré jednoducho treba dodržiavať. Ak budú zastávky prepojené podchodom s podzemnou nákupnou pasážou, tak zachovanie súčasného trasovania nekoľajovej dopravy bude naozaj minimálny problém. Väčší problém vidím v neodstránení prestupnej turistiky, aj keď posledné požiadavky Dopravného podniku, ktoré KSK určil ako podmienku pre udelenie povolenia na výstavbu nových dráh, resp. prekládku súčasných, vyzerajú oveľa lepšie (aj keď je čo zlepšovať).
Reply on: Nodes #52599:
keby sa vyriešila doprava tak, že by oba smery prechádzali severnou stranou, nemal by byť problém urobiť tam 2 jazdné pruhy - tak, ako to vyzerá dnes. Nevidím však dôvod na 2 pruhy pri jednosmernej ceste - navyše určenej len pre MHD.
Reply on: mi.v #52587:
Ak by sa malo zastavovať dvakrát častejšie, tak to by to potom ešte len vyzeralo. V tomto meste nie je ochota preferovať MHD, tu sa v maximálnej miere podporuje IAD, takže toto by ešte viac demotivovalo cestujúcich využívať MHD. Inde by bolo nemysliteľné, že 200 ľudí v ekologickom a ekonomicky výhodnom vozidle musí v centre mesta čakať, pretože zelenú majú autá. Tie nech si jazdia po okruhoch, vnútorné sú urobené dobre (bohužiaľ slúžia aj pre tranzit, ale problémové zatiaľ nie sú), všetky hlavné prieťahy sú dostupné po ceste pre motorové vozidlá a po cestách prvej triedy (okrem Slaneckej).
Reply on: TA #52598:
To ano. Len neviem, ako bude vyzerat cesta po severnej strane NO po vybudovani gayparku. Ci tam bude jeden jazdy pruh, alebo dva.
Reply on: Nodes #52597:
ak by smer východ -> západ aj západ -> východ premával severnou stranou NO. Tým by odpadla značná časť zastávkovej turistiky.
Reply on: TA #52596:
Ako myslis severnou stranou v obidvoch smeroch?
Reply on: Nodes #52592:
nezbavíme sa jej, keďže vraj kríženie TD a ED, ktoré by nastalo, ak by AD a TD jazdili v oboch smeroch severnou stranou NO, by spôsobilo viac problémov než osohu. Mne to pripadá ako dosť lacná výhovorka.
Reply on: mi.v #52587:
Áno bol. Ako písal Vladimír, všetky zástavky sú na znamenie non-stop. Tým je uspôsobený aj interiér vozidiel, kde sú úplne na každej tyči tlačidlá na znamenie vodičovi. Okrem toho nosnou dopravou v Helsinkách sú prímestské vlaky a metro. Moja osobná skúsenosť v centre mesta bola, že autobusy boli rýchlejšie ako električky. Okrem toho nie všetky zastávky po sebe na tej istej ulici sú obsluhované tou linkou.
Reply on: Nodes #52592:
napodobne, tam by sa toho dalo pohustit a urobit ovela viac, ako je v projekte a ako sa planuje.
Reply on: mi.v #52587:
V Helsinkách som zatiaľ nebol. Ale dovolil by som si povedať, že aj napríklad v takom Rakúsku mám neprestajne dojem, že hustota zastávok na trase je viditeľne vyššia. Ktovie prečo, asi historicky iné normy. Čo sa týka cestovnej rýchlosti, tá celkom pekne kompenzuje tým, že obvykle sú úplne všetky zastávky len na znamenie.

Toľko moja skúsenosť.
Reply on: redburger #52591:
Jedna vec, s ktorou nesuhlasim a nebudem suhlasit, je zastavkova turistika na NO.
Reply on: mi.v #52590:
Tak ono, tie vymetaky takeho typu treba aj z dacoho zaplatit, okrem toho po MPR aj tak MHD chodit nebude. A inde v tom prinos a zmysel nevidim. Tiez treba povedat, ze mozna existuje v Helsinkach aj ina alternativa ( neviem, nebol som tam ) dopravy, ktora sa vyuzit na vacsie vzdialenosti ( metro, vlak, elektricka, zrychleny bus), ale vykryt takto cele mesto zastavkami podla mna zmysel nema. Podla mna su zastavky v meste na 95 percent v phode dostupne. Teda s tymi linkami, co tu mame, a za zhustenie bysom bol fakt iba v MPRke, alebo v miestach, kde je vela ludi na malom mieste, napriklad ma napada OC Cassovia.. tam by sa mohlo stat pri jednom vchode, pri druhom, pri Asku, ci co to tam je, pri Nayi, potom pri Mercury markete a tak.. Mozna by sa naslo vic takych lokalit.
Reply on: redburger #52589:
Sturovu ano. Ale viac ako pri tom znamom probleme so Sturovou, by som teraz zostal vo vseobecnejsej rovine... Ako sami naznacujete, linka co by stala napr. "na zaciatku a na konci Alzbetinej" by sa vam ako Kosicanovi zdala "totalny vymetak"... No inde to v zastavanych oblastiach povazuju za standard v obsluhe MHD... Samozrejme suhlasim s tym, ze tu je niekedy velmi tazke predstavit si ine miesta na zastavky ako su teraz, takze je to mozno trochu dane aj charkterom mesta... ale mozno tento argmuent je len zdanlivy.
Reply on: mi.v #52587:
Samozrejme, Sturovu by trebalo doriesit, ale mat zastavku kazdu chvilu je podla mna blbost. Vyhodne a zaujimave by to bolo naprilad v pripade akejsi okruznej linky v centre mesta, ale take trasovanie sa u nas neda spravit. napriklad nieco akoze z Moyzesky by sa vliezlo na Alzbetinu, tam zastavka, hned pri Moyzeske, potom niekde na druhom konci, jak sa boci na dominikanske, potom na dominikanskom a tak, proste cisty vymetak linka po centre. Ale aby sa na sidliskach a smerom do centra nazbieralo 20 - 30 zastavok, tak to urcite nie. Taketo zastavky blizko seba som napriklad zachytil aj v Londyne, ale iba prilezitostne. Ale v Kosiciach ma napada tak narychlo len potreba dorobit tu Sturovu, ale to bde stale klasicky taky kosicky priemer.
Ak si dobre pamätám, pri zahájení predaja SMS CL bola deklarovaná možnosť vystavenia duplikátu CL, ak by cestujúci náhodou vymazal SMS. Ako sa dá požiadať o jeho zaslanie? Nikde v informáciách o SMS CL takúto možnosť nevidím.
Boli ste niekto v Helsinkach? Zastavky na linkach su tam rozmiestnene podla mojho odhadu cca 1,3 az 2× hustejsie ako u nas - predovsetkym v centre. Priklad preneseny na Kosice: ako keby sa na Sturovej zastavovalo aj pri Hiltone, aj v nike pri SLSP. Vychadza sa u nas pri projektovani z inych predstav? Kto chce pozriet o com hovorim, nech si kukne Helsinki na Google Maps, su tam vyznacene zastavky ED... Cim je ten rozdiel?
Reply on: S499.1023 #52584:
Yes ?
Reply on: Iv #52583:
to mi je jasne jasne, ja len že to iste sa stáva aj večer, akurát nejde na 10N ale do garáže (mal by)
Reply on: Yogi616 #52559:
Nebaví. Ale musím. Ako povedal tuším pán Werich: Boj s ľudskou blbosťou sa nedá vyhrať ale vzdať sa nesmie!
Reply on: tbus #52514:
ja som myslela ráno, niečo pred 7, tie RAčky NIKDY nejdú do dediny /jedine že by niekto ostal v buse/ a potom robia 10N o 7:20 z Madridskej, ta načo by sa trepal až dole, ne? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.