Ta včera som bol v Bruseli ta o mesiac budeme mať toto... Minuly mesiac som bol v Čine, bude tu mať toto bo sa mi to pači... Pred rokom v Ostrave som videl _niečo_ tiež sa mi to pači, asi to zavediem ?
hej šak zato si asi zdrhol z BA, bo to tam stagnovalo že? a teraz to bude už aj tu..... dúfam že som tu zase raz skončil.
Re #52440 jt: keđ tu bude KORID tak to bude niečo iné.
Ešte k tým farbám. Nedá mi, ale toto bude chaos. Navyše ak sa niekedy dočkáme prímestských a medzimestských liniek vrámci KORID-u, bude sa to meniť zas? Plánované sú električky do Moldavy, do Prešova, tie by mali mať každá svoju farbu a označenie (napr. S1, S2...).
Keď už odlišovať kvôli schémam, tak sa to mohlo spraviť jednoduchšie a to tak, že pre nosné linky nebude samostatná farba, ale spoločná. Napríklad zelená (nosné linky - 10, 15, 27, 34...), červená (expresy, ak už musia byť), fialová (prímestské linky - 21, 28 - tie by mali byť oddelené nie len farebne, ale aj číselne samostatnou sériou), modrá (RA), šedá (zbytok). Tieto "základné" farby podľa typu danej skupiny liniek následne odlíšiť rôznymi odtieňmi - od svetlozelenej, po tmavozelenú, od tyrkysovej, cez belasú po oceánsku modrú atď. Ďalej tieto linky prečíslovať, teda nosné zelené od 10-20, šedé od 21-40 a podobne. A samozrejme, zjednotiť intervaly! Keď tu majú byť nejaké nosné linky, tak nech jazdia z veľkých sídlisk po dve, maximálne tri linky v hustom intervale (6´ ráno, 10´ zbytok dňa, 15´ večer) a medzi to nejaká "šedá" linka. Potom nebude problém linky prekladať, dopĺňať a prestupovať medzi nimi. A schématické odlíšenie bude ten najnepodstatnejší detail.
Beriem, že ide o snahu o sprehľadnenie, ale nepomôžem si - príde mi to ako nasilu vtlačený jeden moderný komponent do historického ale fungujúceho stroja. Fakt to mohlo byť urobené tak, že všetko sa zjednotí, od typu farieb, cez sériu označení liniek, až po intervaly. V tomto budem súhlasiť skôr s negatívnymi názormi k tejto zmene, teda aspoň kým sa historický stroj nezmodernizuje ako celok, nie len nahradením jednej súčiastky.
ani bohovi som nechcel už písať na toto fórum, ale kvôli takým ľuďom jak ty to s radosťou a chuťou poruším, asi len tebe robí problém čitateľnosť schém liniek v MHD podľa čísel, keď si nevieš kuknuť kade chodia aké čísla. 50 rokov či koľko funguje MHD v KE vie každý normal človek a ešte aj neviem kto čítať na mape kade ide aký bus a to len podľa čísel. Nič proti, ale radšej ostaň maximálne ako vodič v DP a nič viac radšej nech sa tam vopcha nejaký politík čo sa tomu hovno rozumie a ostane to tak ako je teraz, alebo ako bolo, ako MHĎak čo si bude plniť svoje sny a bude meniť každú hovadinu čo uvidí niekde v inom meste... to je môj názor na tvoje priblble "zmeny" v MHD.
No ved uvidim. Len sa bojim aby ma z voza nevyprasil. Prve dni to bude urcite problem vodici si budu zvykat, som zvedavy ako to cele dopadne. Este ma otazku: To farebne rozlisenie je uvedene len v CP na imhd alebo to takto bude vyzerat aj v skutocnosti na zastavkovych CP?
Potom už nezostáva nič iné iba zavolať na dispečing alebo vyplniť netový formulár na webe DPMK...
jt: To je už otázkou, čo ľuďom viac zostane zafixované v pamäti - či "išiel som na mape po červenej čiare" (a ďalej hľadám červenú farbu na zastávke alebo vozidle) alebo "tá červená čiara má číslo 10" (a ďalej hľadám číslo 10) alebo kombinácia oboch a potom mi je jedno, či vidím červenú alebo číslo 10.
Tieto pripomienky si neviem vysvetliť inak, iba tak, že si nikdy nebol v nejakom modernom meste a reálne si tam nepoužíval MHD. Pretože každý, kto sa už len niekde potreboval orientovať v mape a hľadal tam trasy liniek, tak pochopil rozdiel medzi jednofarebným a viacfarebným označením. V celom informačnom systéme dopravcov sa vedel jednoducho orientovať. Cieľom DPMK nie je obhajovať súčasnosť s tým ako "sa to nedá" urobiť lepšie, ale zaviesť niečo moderné aj sem. Čiže odporúčam využiť RyanAir alebo nejakú inú nízkonákladovú spoločnosť a ísť sa presvedčiť niekam na západ, ako úplne jednoduché a lacné nápady dokážu spríjemniť cestovanie. Toto totiž nie je o peniazoch...
platí to aj keď do RA5 nastúpim povedzme na Belehradskej a chcem ísť na Ťahanovskú? lebo sa mi stalo, že vodič mi povedal: "slečna, ale toto je autobus pre železiarne", a bol asi naštvaný, že kvôli mne musel ísť až do Ťahanoviec a nemohol to odstaviť už na Madridskej /tá služba potom robí 10N/
Myslim, že je oveľa podstatnejšie vedieť či ta ktora linka jazdi cely deň alebo len v špičke alebo noci, pripadne je to RA ako to, že 15ka ide 9 krat za hodinu a 20ka 2krat, to dojde každemu keď sa pozrie do CP.
Aha, takže ide najmä o schémy. Myslím si, že schémy by pokojne mohli byť farebné, nech je vidieť odlíšenie liniek kvôli čitateľnosti, ale mohlo sa zachovať pôvodné, jednotné rozdelenie liniek (resp. rozšírené o šedé linky).
Furčan
Re #52440 jt: keđ tu bude KORID tak to bude niečo iné.