O rozmeroch ostrovčeka hovoria normy - minimálna hrana a plocha ostrovčeka musí byť taká, aby vytvárala aj ochranu pre chodcov, ktorí na ňom stoja. Stačí jeden šmyk, a auto vylezie na ostrovček a niekoho z chodcov zabije.... A vzdialenosť stožiara so signalizáciou musí byť od obrubníka 1 meter, je to predpis, a naviac sa tak chráni návestidlo pred rozbitím v prípade rozmernejšieho vozidla. Šírka toho jazdného pásu je cca 7,25 metra, pre dve vozidlá v pohode, samozrejme vedľa 15metrového solarisu sa tam asi nik nepostaví - tento autobus totiž nevie prechádzať hocijakým oblúkom, aby nešiel minimálne 2 metre od krajného obrubníka - v tomto prípade pri pravom okraji. Ale dve normálne vozidlá sa tam zmestia určite bez problémov.
Tak potom beriem späť. Aj keď hneď ma napadli tie "nálepky", ale ani to by teda nešlo. Aj keď pod bodom mrazu bolo, ale mokro nebolo. Ani ľad sa na ceste nenachádzal, nemohlo sa to urobiť ručne spolu s rozširovaním odbočenia? Takto bude doprava zbytočne obmedzovaná dvakrát.
ostrovček mohli zrušiť úplne a bolo by viac priestoru. Chodcom by stačila aj len nejaká malá ohradená plocha, prípadne fakt miniatúrny ostrovček. Alebo potom naopak - cesta sa mohla rozšíriť do pravej strany.
v súvislosti s týmto napadá otázka, či sa pri striekaní cyklochodníka na Komenského ulici dodržali všetky potrebné postupy. Po necelom mesiaci sú totiž čiary na pôvodnom asfalte ( teraz v zime nekladenom ) úplne zmazané. Proste cyklochodník zmizol.
O " kvalite " celého výtvoru svedčia aj autá parkujúce medzi blokovacími obrubníkmi, ktoré tak absolútne neplnia svoju funkciu, čím autá zasahujú až do chodníka.
Na striekanie je potrebné mať aspoň trocha suchú vozovku a teplotu nad 3 stupne. Bohužial, zatiaľ podmienky také neboli. Asi v sobotu sa to namaľuje ručne, lebo značkovaciemu stroju zamŕza v takom počasí tryska. A gumové pásy, aké sa lepia na diaľniciach tiež potrebujú suchú vozovku a teplotu vyššie nad nulou.
Typicke slovensko, nikto nevidi tak to urobim, ukradnem. V inych krajinach aj keby boli neviem ake kolony tak bus pruh ostane prazdny. Ale to je chyba našich zakonov a pristupu policie.
Odbočovací pruh z Palackého je naozaj úzky. Autá sa tam vojdú do dvoch radov, ale autobus by mal problém vytočiť sa tam. Táto zmena bude trvať viac než rok, nerozumiem tomu, prečo sa pri rozširovaní odbočovacieho pruhu nenastriekalo vodorovné značenie.
Ja som videl dnes jednu dodávku MI, jedno auto GL a Kiu KE. Policajti boli hneď za nimi a zastavili len Kiu z KE. Ostatní dovi dopo. A American taxiky si tam stále veselo odbáčajú.
asi boli všetky prítomné orgány zaneprázdnené rozdávaním pokút. Ale riešia tam dosť odbočujúcich - aspoň, čo som bol dnes svedkom. Napr. aj taxikárov, ktorým sa to evidentne vôbec nepáčilo.
TA
O " kvalite " celého výtvoru svedčia aj autá parkujúce medzi blokovacími obrubníkmi, ktoré tak absolútne neplnia svoju funkciu, čím autá zasahujú až do chodníka.