No ani veľmi nie, pretože našim KT8 v Brne šťastena nepraje. KT8D5 #1736 (ex 518) mala koncom roka 2003 nehodu, keď nabehla do trolejbusu 14Tr #3231. No a KT8D5.RN2 #1738 (ex 504) mala 15.5.2004 DN s poľským autobusom Scania Irizar, takže má poškodené čelo a zlomený stĺpik medzi kabínou vodiča a 1. dverami. Myslím, že je ešte v oprave, bližšie bude vedieť povedať PvvS.
Najrozprávkovejší osud mali KT8 #527, 503 a 505, ktoré dostali v Straussbergu #21, 22 a 23. Okrem najlepšej údržby sú v perfektnom stave a výbave a zatiaľ bez akejkoľvek nehody.
Áno, presne tak. 530 a 398+399 išli v smere od Amfiteátra za sebou. 530 bola v čase odbočenia 504 vľavo do Kuzmányho už za koľajovým križením, ale ešte v profile voči 504. Na 530 však za obeť padlo len zrkadlo, mierne sa poškodil stĺpik medzi dverami a bočným oknom "B" kabíny a vykoľajil sa posledný podvozok. Vodičku z 530 na to prišiel upozorniť až cestujúci, takže 530 zastavila až na križovatke s Moyzesovou ul. 398+399 bola naopak pred krížením a vodič zo súpravy stihol už len dvihnúť nohy.. Vyzeralo to dosť škaredo, na 398 nepretržite niekoľko minúť zvonil zvonček a policajti odháňali každého zvedavca.
Re #4989 Sarko:
Záznam o nehode 503 s poslednou súpravou T2R #226+222 neviem nájsť, ale bolo to niekedy začiatkom roka 1991. Po zakúpení a výmene celého predného článku premávalo vozidlo v prevádzke celých 6 rokov až do 13.7.1995, keď bolo predané DP Straussberg, kde premáva pod #22.
Nehoda 515 s 513 sa stala 13.5.1992, po roku a 11 mesiacoch prevádzky #515. Odvtedy už 515 v KE nikdy nejazdila a 28.1.2003 bolo vozidlo prevezené na GO do Krnova a následne do DP Ostrava, kde sa vozidlo skompletizovalo s #1502.
Oprava v predošlom príspevku - "...z finančných dôvodov k zakúpeniu nového (predného článku) nedošlo." Zaujímavosťou je, že do Krnova bol odvezený aj už značne poškodený a dodatočne rozrezaný článok, z ktorého sa mal pôvodne použiť rám, na ktorý sa mal postaviť nový skelet vozidla, ale kvôli najmä finančnej náročnosti sa napokon o 11 rokov vyradenom článku definitívne rozhodlo, že sa zošrotuje.
Nehoda 504 s 530 a 398+399 sa stala 15.2.1993 po 3 a pol roku prevádzky #504. Odvtedy už 504 v KE nikdy nejazdila a 21.1.2003 bolo vozidlo prevezené na GO do Krnova a následne do DP Brno, kde premáva ako KT8D5.RN2 #1738.
Tá nehoda, ak som dobre pochopil, sa stal nasledovne : 504 odbočila z NMM na Kuzmányho (???) a v zákrute šuchla do 530 (???), kt. sa vykoľajila a v protismere sa zrazila s 398+399 prichádzajúcou od NMM. Je to tak správne?
eMareq: Dovoľ, aby som Ťa opravil vo Tvojich tvrdeniach. 504 mala dopravnú nehodu v roku 1993 a šlo o čelný stret s 398+399. Vodička prehliadla postavenie vyhýbky v smere z NMM na Amfiteáter, odbočila však na Kuzmányho, šuchla z boku 530, ktorá sa vykoľajila a čelne sa zrazila so súpravou T3 v protismere.
Súprava 226+222 (nie opačne) bola GO T2 s výzbrojou a oboma čelami z T3. Do tejto súpravy, mimochodom v tom čase posledných prevádzkovaných T2, nabehla do 503 niekde na rýchlodráhe. Súprava sa vyradila, rovnako ako predný diel 503, ktorý bol vymenený za nový.
515 mala tiež nehodu v roku 1992, konkrétne nabehnutie do stojacej 513 na zastávke Rovníková. Predný diel bol síce vyradený, ale z finančných dôvodov k zakúpeniu nového. Nakoniec došlo k predaju zvyšných dvoch článkov - zadného a prostredného.
Aby som nezabudol, nas drahy webmaster ktory mi vypol HTML tagy preto dufam ze to nikto neprehliadne, vas vsetkych pozdravuje z Ocean City, Maryland!!!
"Kedze denne 8 hodin nosim flase s pivom a 8 hodin pustam kolotoc, nezostava mi vela casu (t.j. ziadny cas) na cokolvek ine. Ak to prezijem, v oktobri porozpravam zazitky - napr. ako ma zrazilo x deciek na autodrome ) Pekne leto, d3k0"
Mam dojem ze 504 mala havariu (nie nahodou s 222-226 vo VA VSZ?), volakde som mal fotku ako ju celkom vynovili, ale potom sa z nej stal zdroj na suciastky. Nakoniec bola odpredana do Brna, kde u nich jazdi ako KT8ckova RNka. Podobny osud stihol i 515 (nie havaria) ale postupna demontaz vsetkeho mozneho + kedysi v areali DP sa volne "pohadzoval" A resp C clanok (s kabinou pre vodica) len tak veselo vonku. Z nej je tiez RNka - skoda, mohli jazdit u nas ako RNky.
No ja si pamatam jednu panelovu zastavku a to pre L15 pri Krajskom urade, ale to bolo davno. Potom ju zrusili a Krajsky urad bol uz len jednosmernou zastavkou.
---
Inac ak odratam tych 22 ks + 6ks co tu pisal Sarko skorsie stale je dostatok T3 (51 resp. 57 (aj s tymi 6 ks)) z coho sa da postavit 25 dvojic/16 trojic ? + jedna dvojica + jedna z nich je T3Mod (samostatna - ako obvykle) prip. 28 dvojic/18 trojic ? + jedna dvojica, opat T3Mod samostatna.
Potom druha najpocetnejsia rada su T6ky a posledne su KT8. Ozaj nad nejakou reko u T6 sa tam hore na vedeni nezamyslali? Trebars ako su v BA, Prahe.
eMareq
---
Inac ak odratam tych 22 ks + 6ks co tu pisal Sarko skorsie stale je dostatok T3 (51 resp. 57 (aj s tymi 6 ks)) z coho sa da postavit 25 dvojic/16 trojic ? + jedna dvojica + jedna z nich je T3Mod (samostatna - ako obvykle) prip. 28 dvojic/18 trojic ? + jedna dvojica, opat T3Mod samostatna.
Potom druha najpocetnejsia rada su T6ky a posledne su KT8. Ozaj nad nejakou reko u T6 sa tam hore na vedeni nezamyslali? Trebars ako su v BA, Prahe.