takze na uvod ta pozdravujem. Moje stanovisko ako vodica z povolania po 5 rokoch v MHD. Mam urcite zasady, ktore dodrziavam a vyzaduje si ich moj terajsi zamestnavatel.
1. Cestujuci ma byt na nastup pripraveny na zastavku vcas (znamena do oficialneho odchodu MHD)
a- pockam kazdeho do odchodu aj tych co dobiehaju
b- zvazim si interval na dany smer, pod interval 10 minut necakam ludi behajucich po case odchodu, pokial mi v danej situacii ovsem nesvieti semafor alebo neodbavujem tarifne cestujuceho
c- vyckam pokial si dochodcovia a ludia zo stazenou mobilitou sadnu, ovsem plati pravidlo, ak sa ide dochodca na turu za vlecku od prednych dveri, necakam. (plati pravidlo cas usadenia dochodcu je kratsi ako cas straveny pri vysetrovani policiou a osetrovani sanitkou)
d - necakam ak viem, ze som na zastavke na cas a za mnou sa vytvaraju kolony vozidiel, pripadne inych prostriedkov MHD
2. cestujuci si neuvedomuje, ze vodic vidi iba urcity vysek na zastavke, preto je dane MPP, ze cestujuci ma byt pripraveny na nastupnej hrane. Pohlad do praveho spatneho zrkadla pri vyhodenom blinkri do lava je len kontrolny aby nedoslo k neakemu zraneniu.
3. Cestujuci sa domahajuci silou, nadavanim na zavrety a odchadzajuci autobus, nemaju sancu. Nakolko agresivne spravanie cestujuceho voci MHD je nepripustne.
a - vynimku udelim ak sa jedna o prestup z vozidla stojaceho za mnou, ale opat bez prejavu agresie.
Vzdy plati pravidlo, Soferujem autobus, ktory nejazdi len pre jedneho, ale pre vsetkych. A ked niekto si nevie dat nacas, preco by mali trpiet ostatny cestujuci, ktory si platia za sluzbu MHD a chcu sa dostat vcas z bodu A do bodu B.
Jedno nespravne odbavenie zastavky, zbytocne predlzenie casu nastupu, kvoli meskajucemu jedincovi moze sposobit nemale meskanie. Z meskanim vznika stres za volantom a stresovy faktor zvysuje meskanie geometrickym radom. (na to su aj studie, maju to dopravny psychologovia niekde v kancloch).
Dalsie pravidlo je, ked vidim dobiehajuceho a viem, ze si to nemozem dovolit ho pockat, tak sa vobec nanho nedivam. Dava do zly psychologicky dojem a cestujuci si mysli, ze je to naschval.
Asi len tolko k dveram, zastavkam a dobiehaniam....
Len tak mimochodom, nevedel tomu vodič zabrániť??? Ten voz som videl z ľavého boku a bol evidentne zlomený na tri časti!!! a to som v ňom našťastie nesedel
5241 sa zaradil medzi dlhodobo odstavené vozidlá, dnes mu odtrhlo držiaky motora a následne sa zistili 3 rôzne miesta kde je poriadne zlomený. Generálka istá možno vonku zatiaľ nie je isté. Náhrada voz 5227.
bol som raz svedkom presne takejto situácie, nastala revízia CL a cestujúca mamička nemala označený CL, keďže v celkom preplnenej električke nechcela nechať kočík bez dozoru ( pýtam sa : kto by to urobil ). Najprv jej revízori chceli dať pokutu, potom však, čo sa ozvali ďalší cestujúci, ktorí slušne aj neslušne posielali tých revízorov niekde, upustili od toho.
nechcem sa postaviť na žiadnu stranu, ale ani pri zatváraní dverí by sa nemal pozerať inde než na dvere. V podstate, čo sa týka strany cesty, mal by to oveľa jednoduchšie, keby ostatní vodiči dodržovali, čo majú.
Zaujímalo by ma, čo robiť v prípade ak nastúpim do električky (T3), do zadnej časti, kde je jeden označovač, s detským kočíkom. Po priložení karty, resp. vsunutí lístka zistím, že ten označovač nefunguje. Keď držím detský kočiar, predsa ho nemôžem za jazdy pustiť, nechať tak a vybrať sa do ďalších častí električky za účelom označenia lístka. Ako by som mal v takom prípade argumentovať pred revízorom? ?
solac3903