Vlado, mrzi ma, ak to posobi ako nejake navazanie a urcite sa nehnevam za kritiku na moju kritiku
Kritizoval som len samotne LV, mas pravdu, keby som si prestudoval aj intervaly, tak by som urcite veci pochopil a opravil svoj nazor. OK, pozeram uz aj na intervaly a naozaj som sa upokojil.
Ako si to tak prechadzam, tak sledujem, ze sa najprv uvazovalo o L4 v trase na Amfiteater, momentalne je to na ZST. Toto sa mi naozaj pozdava, pokial nepojde o zhorsenie intervalov na Kuzmanyho a Moyzesovej ul.
Sam si mozno pamatas, ako som raz vyslovil predstavu, ze dve silne linky, jedna z Barce a jedna z Nad Jazera koncia na uvratovej konecnej na NO s priamym prestupom na linky zo ZST, ale to prechadza z roviny "Prebudte sa" do vyssieho levelu "Snivajte dalej".
Priamo som ani nenapisal, ze ide o rusenie ED, len som skor napisal take obavy zo skusenosti z minulosti, z rozhodnuti, ktore boli vacsinou zle, neodborne a neprofesionalne. Stat o navnadovani o com som pisal v prispevku berte vsetci skor ako nejaku glosu.
Takisto chapem, ze ide proste o neprelomitelnu (a neodbornu) politicku volu, ako hovoris, ale tym padom potvrdzujes, ze sa nove LV netvori na cisto odbornom zaklade, ale aj na politickom, potom necudo, ze nikto nie je spokojny. Preto mi je luto autora/ov, ze sa zakazdym ocitnu doslova medzi mlynskymi kamenmi.
Ide to az do extremov, ako tu tak citam, ustupuje sa individualnym poziadavkam, kde dotknuti dotycni opat menia retoriku a nova aplikovana zmena sa opat nepaci. Proste takym stylom ten system nikdy nebude dokonaly a cestujuci budu stale migrovat. Takze nespokojnost drvivej vacsiny tunajsich prispievatelov je vlastne opodstatnena, len nikto s tym vlastne nic nemoze urobit. Pripada mi to tak trochu ako hra o par hracich guliek, z ktorych si chce kazda z velkeho mnozstva zainteresovanych stran urvat co najvacsi pocet, ale ani jedna strana nevie, na co jej tie gulky budu.
tipol by som si, že reč bola o preukazovaní zľavy (kým študenti musia každý rok nosiť potvrdenia, dôchodcom stačí raz), nie životnosti fyzickej karty...
ano bolo to super ked na KVP chodili aj 19, aj 32, 54....nie je problem prejst sa na Moskovsku ked byvam nizsie, ale nie ked byvam na Kl. 38! je to predsa daleko a ked sa ponahlam? vsetky busy chodia ku klastoru.....nie ku nam dole, este aj tu Optimu nam vzali...
V tom pripade je potom blby ten, kto im tu zachadzku sluboval...
Z najvzdialenejsej severnej ulice (K majeru) aj juznej ulice (Tatarkova) vo vztahu ku zastavkam na hlavnej ceste (Ukrajinska ul.) je pesia dostupnost 500 m v norme. Preto nevidim dovod, aby tam nieco zachadzalo, alebo sa tvorili nove linky na ukor intervalu jedinej hlavnej a silnej linky!
Nechcem tu vystupovať donekonečna ako obhajca úplne najsamnovšieho linkového vedenia (verzia 327), ale niečo málo napísať musím.
(Skoro) každý sa tu do toho návrhu naváža, ba čo viac, začína sa tu pomaličky s osobnými útokmi alebo aspoň narážkami na jeho autorov. Dosť ma to prekvapuje. Bolo by to totiž v poriadku, ak by kritika bola konštruktívnou. Žiaľ, nie je. Predstavy a ideály o dokonalej MHD máme všetci. Majú ich aj autori zmien v LV. Lenže oni musia v odbornej praxi rešpektovať aj viac ako svoje ideály, a to záväzné rozhodnutia tých, ktorí (často žiaľ) majú moc do MHD zasahovať.
Preto osobne nechápem, aký zmysel má viesť útoky voči autorom upravenej L19 a donemoty opakovať známe vety o kyvadle medzi Važeckou a Krásnou. PREBUĎTE SA (prosím nebrať ako skrytú reklamu na nemenovaný religiózny časopis)! Politická voľa je jasná a neprelomiteľná - z Krásnej pôjde priamy bus až do Starého mesta. To skrátka momentálne zmeniť nejde. Nechceš? Budeš odvolaný... a odvolávať budeme dovtedy, kým niekto nekývne, že chce. Tu predsa nejde o uvedomenie alebo neuvedomenie si lepšieho riešenia. Ale rozbiť si kotrbu behom proti múru tiež nie je hrdinstvo.
Sarko, Ty píšeš, že "električkové" Jazero sa mimo rannej špičky de facto stáva "zautobusovaným". Ja by som len chcel pripomenúť, že v čase sedla pôjde zo "zaautobusovaného" Jazera električka v každom smere každých 7,5 min. a cez víkendy každých 10 min. Autobus raz za 15-20 min. Mne to ako zaatobusované až tak nepripadá.
Píše sa tu o likvidácii ED, ale všetci píšu len o redukcii L3. Pritom ponechanie (nebolo to vždy jednoduché obhájiť) lepších intervalov na L6 a 9 a nové zlepšenie intervalov na L2, 4 a 7 vidieť nechceme? Veď čísla nepustia. Výkony ED neklesajú. Áno, prerozdeľujú sa trochu inak, ale neklesajú. Alebo radšej chceme starú dobrú klasiku - E-linky s 20min. celodennými intervalmi, len aby medzi nimi figurovala celodenná L3?
Ja nechcem ani útočiť, ani poučovať. Len si myslím, že chvíľami sa až príliš hysterčí a veci sa hodnotia bez pokusu o uhol pohľadu toho, koho zodpovednosť sa nekončí napísaním príspevku na fórum.
Krásna sa plánovala obsluhovať v širšej miere. Malo sa zachádzať aj do nových štvrtí, vybudovali sa aj nástupné ostrovčeky, no samotní obyvatelia nového sídliska boli proti tomu, aby im tam chodili autobusy. Proste gadžovia.
Postupne rusenie L3, ak sa to tak da nazvat je nielenze silna kava, ale aj uplne nevhodny navod, ako niekoho na nieco navnadit...
Tak, ako niekto v minulosti vymyslel prazdninove CP, tak niekto dostal perfektny napad a stali sa hitom c. 1 s celorocnym trvanim a nasledne dalsie prazdniny nasledujuc prazdninove poriadky na druhu, na tretiu atd...
Niekto ukazal, ze sa cez pracovne dni daju prevadzkovat aj solo elektricky... Dalsi dostal napad doviest to do perfektnej dokonalosti a dokonca aj z niektorych trojickovych sluzieb sa stali sola. Za nie dlhy cas Kosice prisli o trojicky uplne. Sola zacali premavat nie preto, ze urcite spoje boli nevytazene, presne naopak, nastal odliv cestujucich vdaka neznesitelnosti v preplnenych spojoch.
Teraz dalsi "navod" s prevadzkou E-linky len v spicke, aj to len rano. Cize "elektrickove" Jazero sa mimo rannej spicky de facto stava "zautobusovanym":
* z L7 si nikto nepresadne na L4, z L9 nie je na VSS pohodlny priamy prestup (vzdialenost nastupist cca 60m a cez svetelnu krizovatku) a z L7 na NO je to este horsie (vzdialenost nastupist dokonca od cca 100 az do 200m);
* podla uvedenych skusenosti sa v buducnosti mozeme "tesit" na dalsie "spickove" linky (niekto moze namietat, ze v minulosti sme mali spickovu L1, ano, ale islo o "posilovu" linku s intervalom tusim 5 minut, ktora suplovala alebo skracovala trasy liniek 3, 5, 7 a 9, ktore mali v spicke tiez silne intervaly);
* a zase nestastne predlzovanie a krkvanie liniek, na Jazere konkretne L19. Neviem, ci by to bol dobry napad, ale rozhodne by mali A-linky premavat ako v minulosti len po Vazecku. Zaviest jedinu pravidelnu linku v trase:
(0) Vazecka (6)
(1) Golianova (5)
(3) Pri Hornade (3)
(4) Krasna, otocka (2)
(5) Lackova (1)
(6) Motorest, Krasna (0)
s pravidelnym predlzenim spojov na vetve linky xxH do Vysnej Hutky, resp. linky xxM do Niznej Mysle a dohodnut sa napr. za tu istu sumu na pridani par spojov navyse a nebudu mat napr. cca dvojhodinovu "mederu" medzi 8h-10h a 10h-12h. Tym padom by sa predislo dnesnemu "SADistickemu" oznacovaniu spojov L28 poznamkami "c", "E", "e", "F", "h", "i" a "o". Ved v tom musia mat chaos aj miestni. Kompenzaciou za 3-minutovu zachadzka cez otocku v Krasnej by bol silnejsi pravidelny interval a navaznost na nosne E-linky 3, 7 a 9.
smutné, že taká karta vydrží podľa nich len 5 rokov....hneď vedia ako z nás vytĺc peniaze, a za také nekvalitné služby...esteže mám isic, tak skoro tamtu dpmacku kartu mať nebudem, to rovno si potom vybavím obyčajnú už......
ale dochodcovske vydrzia iks rokov...tete vraveli ze teraz zaplati a dalej nemusi....to fakt nechapem ani ja....
to jo, proste veľmi robia veci komplikovanými. tam mala ostať L3, malo byť kyvadlo do krásnej a električky sa mali posilniť. ten semafor tuto pri kostole nastaviť na preferenciu ( neviem, prečo to tak nieje, či je za to zodp. Matyáš , abo kto, neviem) a tú severnú časť , to by som musel trocha podumať, kde by sa ideálne točili busy, ale v pohode by to mohlo byť tak, že z mesta by zišli na vnútornú, ako teraz L54, na vnútornej by sa urobil BUS STAND, keď sa tu niečo také smie, a do mesta by bus šiel po hlavnej a je to + nejakou vetvou by sa riešila doprava k mlynu.
Tým pádom skoro žiadne státie v zápchach by nenastávalo a Krásna + JZR by mali solídne spojenie z centrom ako intervalmi električiek, tak aj ich separáciou od ostatnej dopravy.
ja si pamätám akurát na to, ako mi pri vydaji BČK hovorili, že po 5 rokoch sa len obnoví jej platnosť pre použitie vo vozidlách DPMK a bude platiť ďalej. Inak, to, čo oni nazývajú " doba životnosti ", je na karte uvedené ako " platí do " a nie žiadna životnosť karty. Majú v tom neporiadok.
Takže ako píšem. Treba si vybaviť novú kartu, no ak DPMK dokáže predĺžiť jej životnosť, ide o dobrú vôľu. No nemalo by to byť bez záruky. Zodpovednosť za fungujúcu kartu sa nemôže prenášať na cestujúceho, maximálne sa môže vyžadovať dodržanie správneho zachádzania s ňou (vystavenie vlhkosti, teplu, správna manipulácia). To platí aj v prípade ústretovosti DPMK. Radšej mali trvať na novej karte po skončení životnosti pôvodnej. Takto sa môže stať, že cestujúci si kredit, alebo CL dobije a karta nebude fungovať. V takom prípade môže byť poškodený práve podnik, čiže ústretovosť sa nemusí vyplatiť.
Čo? Ja si tak pamätám, že po skončení 5-ročnej platnosti si treba vybaviť kartu novú (za ďalších 5,30 €). Z tohto hľadiska je predĺženie, hoc "bez záruky", ústretový krok.
Ahaho: http://www.dpmk.sk/content/view/208/156/
"Doba životnosti je u všetkých kariet 5 rokov od jej predaja. Je vyznačená na vizuále (pod číslom karty s textom „Platí do ../....“ (mesiac/rok).
Po dobe životnosti je potrebné vybaviť novú kartu."
resp. vydať novú bez poplatku. Platnosť karty je ale vyznačená nálepkou, neznamená to, že po tomto termíne je potrebná nová? Hovorilo sa o predlžovaní jej platnosti?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
scoo