Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 8adik8 #47085:
tie pravidlá platia všade vo svete, kde je možnosť zakúpenia CL u vodiča. Vodič totiž nieje zmenáreň a v prepravnom poriadku je jasne napísané, že "VODIČ MÁ PRÁVO ODMIETNUŤ PREDAJ CESTOVNÉHO LÍSTKA: - JA JAZDY, - AK CESTUJÚCI NEMÁ VOPRED ROZPOČÍTANÉ PENIAZE V P R E S N E J HODNOTE LÍSTKA !!!

A toto je veľmi chabý argument pre telky, nakoľko vodič nie je "trafika" a už nejaký ten mesiac aj dačo tu beži zakúpenie cestovného lístka formou SMSky a to práve zaslaním prázdnej SMS na číslo 1166.

?
Reply on: 8adik8 #47085:
Keďže predaj CL vo vozidle MHD je doplnková služba a dopravcovi to nevyplýva z povinnosti. Je to niečo ako bonus, nad rámec povinností a keďže vydávanie mincí môže byť zdĺhavé, je potrebné mať jedno celé euro (mince má hádam každý). Nebude predsa celý autobus, v ktorom môže byť 100 ľudí stáť na zastávke kvôli jednej osobe. Taktiež existuje možnosť využiť SMS cestovný lístok, ktorý stojí 0,80 €. Každopádne do vozidla sa nastupuje so zakúpeným lístkom v akejkoľvek podobe (papier, elektronická forma, SMS - možností je dosť).
no ja by som len chcela vediet ktorý debil vymyslel vaše pravidla pre mhd .moja dcera bola na navšteve v košiciach a šofer jej nechcel dat listok lebo mala len 5euro ,že vraj nieje povinny jej vydat,samozrejme ju chytil aj kontrolor a ten povedal to iste tak ako to že jej naparil pokutu vo vyške 57euro.toto ma strašne zaujima ako to je ale najlepšie bude ked si zavolam do televizie markiza alebo jojky a urobime z toho reportaž myslím že to bude kazdeho zaujimat
Reply on: Dopravák #47070:
"Pstatní: neviem čo s atu rieši nejaká L17... Na Furči ma byt nosný TROLEJBUS... Žiaľ stanica nie je zatrolejovaná a aj na Prešovskú treba chodiť, tak L30 urobiť nosnou na tento smer, ale len LEN z EXNÁROVEJ... A hore v okolí Lingova zahustiť L20 a prechádzala by cez Lingov a Modrák... Nič viac tam netreba... Samozrejme trolejbus by musel mať veľmi atraktívny interval..."

Súhlasím. Trolejbusy v maximálnej možnej miere, prekladaný 6-minútový interval na oboch linkách, prípadne hustejší a všetky ostatné súbehy vrátane spojov z Exnárovej zrušiť. 71 - kĺbový tbus (abus), 72 krátky tbus. Linku 15 ( resp. 17) (vyberte si číslo) vypravovať z Lingova po trase:
Lingov - Sečovská - Palackého - (ŽSt) - Námestie oslobodediteľov - Moyzesova - TUKE - Popradská - Trieda KVP - Kláštor ( - Klimkovičova - Moskovská trieda), alebo po súčasnej trase linky 15 (to by záležalo od toho, ako budú jazdiť ostatné linky, ale toto sú dve alternatívy, ktoré by som si vedel predstaviť). Zachádzka na stanicu sa dá vyriešiť koordinovaním s linkou 19, prípadne ak by bola vyslovená požiadavka na priamu linku, tak z Palackého najprv na stanicu, tak na NO.

- Autobusová linka a obe trolejbusové linky by jazdili z Lingova v intervaloch 6/15/10/20 - ráno/sedlo/poobede/večer, autobusy kĺbové, 71 kĺbové tbusy, abusy, 72 krátke tbusy
- Po Triede armádneho generála Ludvíka Svobodu by jazdili len trolejbusy s tým, že cestujúci na týchto zastávkach by mali na výber trasu na NO buď tbusom po súčasnej trase, alebo trolejbusom na Lingov a priamy prestup (jedna noha z trolejbusu, druhá do autobusu) na Lingove na autobus. Tu by bolo absolútne zanedbateľné meškanie, bolo by to, akoby šiel autobus po trase trolejbusu na Lingov a Sečovskú
- Napojenie trolejbusov na 15 ( resp. 17) z Lingova značiť na zastávkach na Furči v CP, rovnako značiť napojenie trolejbusu na Lingove v CP autobusu v celej dĺžke trasy, napojenie KNV z Lingova detto
- Spoje do KNV by jazdili z Lingova po okružnej trase Lingov - KNV - Lingov v intervale 12/30/20/40 (trocha divoké, uznávam, ťažko to koordinovať) - priamy prestup bus - bus. Vodiči ma za tento návrh roznesú na kopytách, ale z praktického a ekonomického hľadiska je to podľa mňa najlepšie

Čo by to riešilo:
- V prípade súčasnej trasy linky 15 ale iba z Lingova by bolo vytvorené rýchle spojenie dvoch prestupných uzlov - Palackého (spojenie k Jakabovmu palácu) a NO (v podstate všetky smery)
- V prípade trasy cez Moyzesovu, TUKE ku Kláštoru (ev. k Iskre) by sa vytvorilo najrýchlejšie možné spojenie druhého najväčšieho sídliska s NO a univerzitou (stanicou)
- Oba varianty autobusov po trasách s nízkou pravdepodobnosťou zdržania (väčšia pravdepodobnosť jedine na Festivalovom námestí)
- Trolejbusy by boli vyťažené v oboch smeroch približne rovnomerne. Teraz je stav taký, že v smere do centra sa napĺňa a opačne vyprázdňuje, takto by ľudia nastupovali a vystupovali v oboch smeroch
- Menej liniek s hustejšími intervalmi dávajú predpoklady na pohodlné cestovania bez nutnosti pamätať si ktorá linka kedy a ktorým smerom odchádza

No a teraz sa do mňa pustite.
Reply on: Vladimír #47071:

1. nekričala som, že zrušili mi 18 ku technike, išlo mi o 32, pričom som sa možno aj hnevala že vzali aj 18 ale čo sa týkalo techniky išlo mi o autobus č. 32
2. keď som skončila v škole v doobedňajších hodinách mala som sa problém dostať domov do polhodiny čo by sa nestalo, keby od amfiteátru chodil aspoň jeden zo spojov 18 / 32 na furču. ale inak to bolo úplne jedno, ak som skončila o 12 20 a prišla mi ihneď L19 mala som to jedno lebo na L15 som čakala na palackého asi 12 minút a došla som domov neskôr, ako keby som čakala na L55 pri amfiku, ktorá išla okolo 12 40, takže to som myslela tým, že to nič nerieši
3. ja som nikde nepísala že som bežne chodievala L17 do školy, napísala som tam situáciu, ktorá vznikla, keď som išla písať zápočet a vynechali asi tri trolejbusy, asi vypadla elektrina alebo čo ja viem čo a vtedy mi prišla L17 ktorou som sa Ltt dostala na ten zápočet, ale mi aspoň niečo prišlo
4. tou 38 aj tak do školy chodiť nebudem pokiaľ sa rapídne nezmenia CP L15+L19 síce čakám asi 8 minút na prestup ale čo už, to je vec zvyku.......
Až teraz som si všimol L38... To akože ďalšia linka pod trolejom... Paradá... Ďakujem opäť starostke... ?
Reply on: Nikoliatko #47047:
to, že tam má linka poslednú zastávku, neznamená, že sa tam aj otáča.
Reply on: Peter55 #47073:
Linka 30 bude mať celodenný interval 30 minút. Takže zmysel doterajšej zachádzky L15 sa týmto stráca. ?
Ešte malá technická. V tabuľke trás liniek (aj v pdf materiáli) chýba L51. Prosím doplniť. ?
Reply on: tbus #47065:
až na to, že L 53 išla Americkou triedou a L 27 Európskou triedou a Ázijskou triedou, takže najmä tam vznikol rozdiel. Je jasné, že keď má linka kratšiu trasu, tak musí byť skôr na 2. konečnej. Navyše L 53 vtedy nestála ani pri HyperTescu, čo sa dnes o expresoch už nedá povedať.
Reply on: Peter55 #47073:
Stanica mala byť dávno zatrolejovaná a jej obsluhu vo vzťahu k Furči mali prevziať L71 a 72. Žiaľ, dodnes sa tak nestalo a platíme za to daň v podobe potreby:
a., doplnkovej linky, ktorá bude zaisťovať toto špecifické dopravné spojenie
b., zachádzania okoloidúcej autobusovej linky medzi zastávkami NO a Palackého.

Ja osobne som presvedčený, že zachádzka na stanicu medzi NO a Palackého je tak veľmi zdržujúca, že väčšina cestujúcich uprednostní rýchlu a priamu linku z NO na Furču pre každodenné použitie pred zachádzkou na stanicu pre príležitostné použitie.

Ja viem, že to nie je terno, ale pre čiste zostatkový prúd cestujúcich na trase Furča - Staničné nám. navrhovaná L30 podľa mňa postačí a pokiaľ sa podarí ju napasovať na takt rýchlikov do Bratislavy, nemusí to byť také beznádejné. Samozrejme, najlepšie by bolo, ak by na stanicu zachádzal trolejbus. Ale to nie je v moci nikoho z nás v krátkej dobe zmeniť.
Reply on: Vladimír #47072:
Do Poľova s ňou! ?
Toľko možností, ako sa dostať z Furče na stanicu... priamo, nepriamo, obďaleč, s prestupom... a furt nedobre. Niet väčšieho problému v košickej sieti MHD...
Reply on: harry386 #47054:
Jasnééé, nechýbala. Len celé roky sa za zriadenie tej otočky úporne bojovalo, aby sa mohla zlepšiť obsluha Furče...

Neviem ako komu, ale mne pripadá logickejšie mať možnosť viesť silnú linku priamo po Sečovskej na Furču a ukončiť ju na Exnárovej a nie ako kedysi v blahej pamäti L30 po Prešovskej a potom cez celú Furču naspäť na Lingov.
A inak čo to je za nezmysel, že bude aj 24 aj 94?
Reply on: Vladimír #47072:
Ano jasne však stanica je uplne bezvyznamny bod šak naoč tam treba MHD ?
Reply on: Nikoliatko #47050:
NEROZUMIEŠ. Tá L30 je presne pre starých, imobilných, matky s kočíkmi a cestujúcich s batožinou, ktorí obetujú pár minút jazdy navyše, aby nemuseli prestupovať. Všetci ostatní budú na stanicu jazdiť trolejbusmi a L15. L30 je len doplnková linka.
Reply on: Nikoliatko #47045:
Pri všetkej úcte, doteraz si vykrikovala na všetky strany, že po zrušení L18 sa nemáš z Furče ako dostať k TUKE a že L50 a 55 nič neriešia, lebo nejdú v sedle alebo idú len raz za hodinu. A keď niekto konečne Tvoj hlas vyslyšal a ponúkol Ti priamu rýchlu L38 s dvoma spojmi za hodinu v sedle a so slušným intervalom v špičke 8-10 min., tak zrazu zistíme, že asi ani netreba, lebo L17 cez Kalinovskú, Prešovskú, Staničné nám., Nám. MM k Starej radnici a odtiaľ pešo k TUKE bolo to najnaj fajnové. Ja skrátka nerozumiem.

Zase došlo k starej známej situácii, že každý básni o husto premávajúcich a priamych linkách, ale svojho "polhodinového bastarda" si aj tak nedá, lebo s ním chodí "až 3x do týždňa" ?
Reply on: Dimi #47018:
ako Tizo písal, aj pri poliklinike zrušiť... Do Ľava nemá čo autobus odbočovať... Neviem prečo ťahať autobus do prudkého kopca (spotreba nafty a pod.)... Pekne L30 nosná... dole na Prešovskú a stanicu (do prava by odbočovala a tým pádom semafór straca význam)...


Pstatní: neviem čo s atu rieši nejaká L17... Na Furči ma byt nosný TROLEJBUS... Žiaľ stanica nie je zatrolejovaná a aj na Prešovskú treba chodiť, tak L30 urobiť nosnou na tento smer, ale len LEN z EXNÁROVEJ... A hore v okolí Lingova zahustiť L20 a prechádzala by cez Lingov a Modrák... Nič viac tam netreba... Samozrejme trolejbus by musel mať veľmi atraktívny interval...

PTI: Ja som nehovoril o ostatných semafóroch, ale o tých nezmyselných... Iba tieto 4 sú totálne na...
Reply on: Nikoliatko #47045:

" 2. trolejbus a 17 na NMN išla 1:1, trolejbusy sú skrátka pomalé, s tým treba počítať "

--->>> nezdá sa Ti, že si protirečíš? Najprv tvrdíš, že trolejbusy sú pomalšie a potom napíšeš, že je to 1:1. Tak potom aj L 17 je pomalá a jej pomalosť pritom obhajuješ.
Reply on: Tizo #47038:
SuperSmolkovej " výmyselníctvo " sa prejavilo už predtým - keď sa kvôli jej požiadavke musela zaviesť L 50 a na oplátku zrušiť L 73. Či si myslíš, že to DPMK len tak sám od seba pre srandu zrušil linku, ktorú predtým zaviedol na základe nového linkového vedenia❓

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.