Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ja sa do toho teda nerozumiem ale čo tak L4..
pri int. v špičke "15´"
15:02: Staničné námestie - VSS, križovatka - Barca
15:17: Staničné námestie - VSS, križovatka - Nad Jazerom, Važecká
15:32: Staničné námestie - VSS, križovatka - Barca
atď..
❓
Reply on: 5 #46951:
"No budiš, aj sociálne zariadenia sú významným linkotvorným faktorom..."

Samozrejme, dalo by sa skonštruovať aj lepšie linkovanie, ak by sa na to nebral ohľad. Lenže aj vodič je len človek a má tiež nejaké potreby, ktoré hádam nebude vykonávať kdesi pri stromoch, močiť o pneumatiky a pod. Ty tiež sám chodíš vykonávať potrebu (a aj ruky si umývaš) v príslušnom zariadení, resp. sa chceš kultúrne najesť, nie konzumovať v kabínke, kde na Teba každý čo ide naokolo čumí. Takéto zázemia mali byť dávno pradávno postavené. A keď máš linku síce logickejšiu, ale medzi dvomi konečnými kde nič nieje, tak čo?

Tá L30 skombinovaná s L25 (Poľov - Stanica) sa mi pozdáva. ? Pri dnešnej L25 nastáva problém v tom, že keď to má na displeji Ťahanovce, tak NO, Mieri do toho naskáče každý kto môže, lebo to ide na Ťahanovce. ?
Reply on: Vladimír #46953:
Kríza si vyžaduje krízové riešenia, orať treba poriadne, na vidieku obzvlášť. ? (O výsledku premieľania nás potom poinformuj. ? )
Reply on: 5 #46951:
Chronometráže by sa mali meniť. Verme teda (ak sme sa obaja deklarovali ako optimisti), že na L19 sa podarí nastaviť čo najreálnejšie jazdné doby. Obsluha Klimkovičovej sa aj mne zdá krkolomné, oveľa radšej by som videl L19 cez Kláštor a Klimkovičovu s ukončením na Moskovskej a L38 cez Triedu KVP taktiež s ukončením na Moskovskej. Ale to by musela mať L19 na "druhej strane linky" sociálne, čo nemá. Takže nateraz to asi nemá zmysel riešiť.

Návrh L13, 22 a 30 si ešte budem premieľať v hlave, na prvý pohľad celkom zaujímavé. Prečo sa L25 nenavrhuje meniť bude zrejme ten dôvod, že cieľom zmien od 1.7. nebolo za každú cenu rozorať súčasné LV. Tých zmien tu už bolo predsa len strašne veľa. Myslím, že dnešné "eLky" či 13-tka volali po prehodnotení oveľa viac ako L25.
Reply on: eMareq #46950:
Samozrejme. Ja sa bavím stále v rovine predloženého návrhu LV a limitov vozkm. To, že niekto z pozície moci navrhne takú donebavolajúcu debilinu ako presmerovanie L4 do trasy Barca - Amfiteáter (strata spojenia Južná trieda - ŽST, nekonečný súbeh s L7, strata možnosti robiť medzi NO a Starou radnicou pravidelný interval) a že mu to niekto schváli, ani nemôžem komentovať, lebo by to jednak ani slušné nebolo a aj tak by mi to v príspevku asi nezobrazilo.

Môj názor: Ak teda máme kilometrov na rozdávanie (čo zjavne máme), tak navrhujem celodennú celotýždennú L3 s intervalmi ako na L7 + samozrejme preklad 3/7 a k tomu nesystémovú L4 Barca - Amfiteáter v celodennom celotýždennom intervale 30 min.
Reply on: Vladimír #46946:

K L19: Dnes má linka 42 minút, pričom chronometráže v špičke sú nereálne (meškania). Ak sa to plánuje zreálniť a zároveň predĺžiť do Krásnej, to už máme hodinovú linku. Ďakujem pekne. Logickejšie by mi prišlo ukončiť L19 na Moskovskej, a na Klimkovičovu potiahnuť L38. No budiš, aj sociálne zariadenia sú významným linkotvorným faktorom...

K L71/72: Tu sa zhodneme, s navrhnutým súhlasím a chcel by som byť do budúcnosti optimistom.

K L22: Nadväzujúc na predložený návrh ma napadá táto alternatíva (riešim L22 aj 25):
L22 - Džungľa - Mier - Havlíčkova
(prestup na TD aj ED, možnosť prejazdov z L14)
L13 - Baňa Bankov - NMM - Mier - HMT - THC-obec - Bruselská
(pre THC-obec náhrada za L25, bohaté možnosti prestupov)
L30 - ako je predložená, teda Lingov - Prešovská - ŽST s celodenným 30' int. predĺžiť do Poľova (v špičke všetky spoje do Poľova, v sedle každý druhý).
Soc. zariadania by mali byť ok, ušetrené sú zbytočné jalové km dnešných L22 a 25 v centre.

K L29: OK, beriem, ZOO, špecifikum, výnimka, bez priamej linky by im možno klesla návštevnosť a mestu tržby (možno aj na MHD). ?

K L4: Trasa ŽST - Barca je výborná do špičky, dá sa aj do sedla PD, ale večer a cez VD bude jalová. Skôr by som teda ponechal L3 celodenne a L4 len v špičke, príp. sedle PD, keď už sa na ED musí šetriť. Hoci viem, čo to znamená...
Reply on: Vladimír #46946:
"Do Barce pocestuje s L4 ten, kto s ňou cestoval aj doteraz + tí, ktorí idú zo stanice do oblasti Južnej triedy. Otázka je, ako pri existujúcich kilometroch riešiť situáciu inak. Ponechať celodennú L3 a zastaviť električkovú dopravu na trati do Barce?"

Keď sa od 1. 7. objaví upravená L4 v trase Amfiteáter - Barca, kde asi s nejakými km problém záhadne nebude, tak nevidím dôvod vrátiť naspäť celodennú L3. Hlavne, že obyvatelia domčoka na Zinkovej 20 budú mať radosť z tohto priameho spojenia, lebo prestupyodmhdodradzaju. ?
Reply on: Nodes #46948:
Pokiaľ bude obsadená tak, ako napr. spoje L56 idúce v tom čase, tak by bol nezmysel rušiť ju pri akomkoľvek objeme kilometrov, keďže inak by busy tých ľudí jednoducho nepobrali.
Reply on: Vladimír #46947:
Ake ma sance na dalsiu existenciu pri nasledujucom skrtani kilometrov?
Reply on: jt #46927:
Linka 52 má slúžiť pre študentov šačianskych stredných škôl, ktorí bývajú v MČ Nad jazerom. Táto linka im v čase začiatku a konca školského vyučovania ponúkne priame spojenie, pretože ich počet je značný a linka idúca do Šace z centra mesta by ich nápor aj tak nezvládla. Je to presne ten istý systém ako linky RA.
Reply on: 5 #46925:

"Tento problém však asi najviac vyskakoval na preuzlenej, dokrkvanej L19, ktorú nielenže na KVP ponecháme v dementnej trase (zlá obsluha Klimkovičovej - veľké mínus), ale ešte viac ju predĺžime na opačnom konci (na úkor ED). "

Nezmyselná trasa L19 na KVP je spôsobená umiestnením jediného sociálneho zariadenia pre vodičov. Predĺženie jej trasy na opačnom konci je zase výsledkom snahy o napojenie Krásnej na sieť MHD politicky priechodným a súčasne najlacnejším riešením. Myslím, že riziko meškania na tejto linke si uvedomuje každý. Ostáva už len veriť, že hlavne v špičkách pri 8-12min. intervale to nebude také hrozné a že aspoň vyrovnávacie časy na konečných zastávkach umožnia neprenášať meškania zo spoja na spoj.

"Zároveň však vopred konštatujeme, že toľko trolejbusov nemáme a teda bude tam jazdiť kopa autobusov"

Osobne považujem za oveľa lepšie posilniť L71+72 s poukázaním na to, že treba dokúpiť trolejbusy, ako navrhnúť nejaký strašidelne dlhý interval, len aby na trolejbusovú linku nikdy nevypravili autobus. Bude to teda o tom tlaku, ako píšeš.

"Taktiež L22 - dalo sa viac ušetriť"

V tomto prípade si naozaj neviem predstaviť ako. Som zvedavý na Tvoj názor a návrh.

"Ďalšia otázka k L29. Prečo z Kavečian až na ŽST. ZOO predvídavo natlačila letáky aj na rok 2009...? "

Ruku na srdce - myslím si, že ZOO je taký častý cieľ cezpoľných návštevníkov, že napriek všetkým zásadám linkotvorby je dobré, že spojenie ZOO - stanica ostáva. Je to niečo podobné ako letisko. Tam máš len minimum v systéme opakujúcich sa cestujúcich, ktorých by si mohol vychovávať k prestupu kdesi v pre nich neznámej lokalite. Ak nie je priamy spoj, ide sa autom.

"Pri ED sa budem opakovať. Keď L3 bola neefektívna, ukážte mi obsadenosť L4 do Barce. Kto cestuje cez VD zväčša priemyselnou zónou zo ŽST do Barce?"

Do Barce pocestuje s L4 ten, kto s ňou cestoval aj doteraz + tí, ktorí idú zo stanice do oblasti Južnej triedy. Otázka je, ako pri existujúcich kilometroch riešiť situáciu inak. Ponechať celodennú L3 a zastaviť električkovú dopravu na trati do Barce?
Reply on: Yogi616 #46913:
Tu v CePe... ?
Reply on: Peter55 #46943:
ked sa tam zmestil 15M solaris tak sa tam zmesti uz asi vsetko ?

Re #46941 pedro77: mne sa to vobec nepozdava tahat tam klbovy bus, ak by ho vyuzivali myslavcania (ze by bol obsadeny viac ako 10 ludmi) tak ti pre ktorych je ten spoj urceny (Lunik VIII a dalej) by sa potom nemuseli vojst
Reply on: pedro77 #46941:
Kedysi chodili do myslavy B941E na L32A a teraz tam chodia SU 18 na L18M.

AutobusovyManik

Reply on: pedro77 #46941:
Samozrejme, že sa zmestí. Cez týždeň zachádza na Mašu linka 18. Kvôli tomu aj rozšírili obratisko na Maši.
ak som spravne cital tak L10 uz nebude chodit k optime? co tak niektore spoje 10M aby isli az do myslavy ? namiesto L32, ci ttaky velky bus sa do myslavy nezmesti ? : )

AutobusovyManik

Reply on: tbus #46939:
Bááájsikl, báááájsikl... ?
Reply on: AutobusovyManik #46934:
"A nepíšte mi tu prosím žiadne, že mám linku 72. Ja touto linkou budem odmietať cestovať kedže sa budú vypravovať 12 metrové trolejbusy"

72-jka je PRIAMA linka! bez prestupu... Kazdy tu predsa chce priame linky, ty ju mas a este mas stale nieco proti? Tu ti pomoze asi uz len vlastne auto ?

AutobusovyManik

Reply on: 5 #46935:
Nakamaf móre.. ?
Re #46936 Peter55: Nasledujúca zastávka, Osvienčim. ?
Reply on: Peter55 #46936:
Na linke by platila zvláštna tarifa - zadarmo ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.