Toľko kĺbových troflov nemáme, všetkých 20 jazdiť nebude. Budú jazdiť malé a k nim sa pridajú aj malé, resp. 15m busy. ?
Bude veľmi zaujímavé sledovať obsadenosť sóla L7 cez víkend. BTW, teraz mi prišlo na um, že aj prekladanie spojov liniek idúcich na Jazero bude vyžadovať kus umu (2+9, 2+7, 7+4 a 7+9).
Pretože to nepovažujem za optimalizáciu dopravy.
Re #46924 Vladimír: Ak nejde do Krásnej, tak načo má táto linka slúžiť? Pre koho je primárne určená, ak ide o spoj s veľmi špecifickým intervalom? Ak ide len od Važeckej, nie je rozumnejšie využiť R2? Tá taktiež nejde centrom, tiež má špecifický interval, ktorý stačilo doplniť/upraviť.
Re #46925 5: ad interval na L32. To nedáva zmysel ani pri využití ako prípoj na L10, pretože sú tam úplne iné intervaly:
ráno/sedlo/popoludní/večer | ráno/sedlo/popoludní (prázdniny) | voľné dni
10: 8/15/12/20 | 10/15/15 | 20
32: 24/60/30/60 | 24/60/30 | 60
24´ interval na L32 by dával zmysel, ak by bol na linke 10 12-minútový interval, čiže by to bol prípoj na každý druhý spoj. Ale práve vtedy, keď je na L10 12-min. interval, je na L32 interval 30 minút.
L17 sa rozdelí na 17+30, L34 sa rozdelí na 34+36 argumentujúc meškaniami - súhlas.
Tento problém však asi najviac vyskakoval na preuzlenej, dokrkvanej L19, ktorú nielenže na KVP ponecháme v dementnej trase (zlá obsluha Klimkovičovej - veľké mínus), ale ešte viac ju predĺžime na opačnom konci (na úkor ED).
Vítam posilnenie intervalu TD na 4' ráno a 5' popoludní. Zároveň však vopred konštatujeme, že toľko trolejbusov nemáme a teda bude tam jazdiť kopa autobusov (ale môže to viac podčiarknuť význam TD a vytvoriť určitý "tlak" na zakúpenie nových T - hádam snáď možno raz...?)
L25 od HMT až po Krajský súd kopíruje trolejbus - nič sa nemení, prečo? Čo ukázal prieskum jej vyťaženosti v danom úseku? Taktiež L22 - dalo sa viac ušetriť - chcem vidieť výsledky prieskumu... Ďalšia otázka k L29. Prečo z Kavečian až na ŽST. ZOO predvídavo natlačila letáky aj na rok 2009...?
Pri ED sa budem opakovať. Keď L3 bola neefektívna, ukážte mi obsadenosť L4 do Barce. Kto cestuje cez VD zväčša priemyselnou zónou zo ŽST do Barce? Nosnú vzduchvoziacu linku sme tu ešte nemali.
V každom LV musí byť jedna top - perla. Napájačová L32 so špičkovým ľahko zapamätateľným 24' intervalom (náväznosť na L10 chápem, ale toto Myslavčania nepochopia a hlavne si to nezapamätajú ? ).
1. Nová L52 nejde do Krásnej, preto nerozumiem tomu, prečo stále rozoberáš Krásnu.
2. Novú L52 by som ani nenazýval linkou, sú to len určené, väčšinou školské spoje. Čiže účelová doprava. Niekoľko spojov denne v konkrétnych vytipovaných časoch.
3. Nová L52 nekonkuruje žiadnej inej linke, má úplne vlastnú dopravnú funkciu, ktorá je inými linkami nahraditeľná len veľmi obtiažne. Fakticky teda nie je súbehovou linkou, v žiadnom smere nebúra ani nezasahuje do intervalu základnej linky.
4. Ak existuje požiadavka na zaistenie priameho spojenie z Jazera k školám v Šaci a tamojšej nemocnici (teraz bez ohľadu na opodstatnenosť tejto požiadavky), je nová L52 nepopierateľne lepším riešením ako doterajšia L52, ktorá kopírovala električku.
Tak tu máme R2 a prestup na L26 (VA USS - Nemocnica Šaca). Alebo 3/7 a prestup na L20. Ale tak tu by sa dačo stalo, lebo by cesta trvala dlhšie. Neviem si predstaviť, žeby dačo také existovalo v Prahe. Tam ťa z okrajových štvrtí dovezie spoj po prvú stanicu metra, nikoho ani len nenapadne spájať dve okrajové časti najkratšou možnou trasou. Tá by vyhovovala len veľmi, veľmi úzkej skupine obyvateľstva.
Re #46919 Vladimír: Ale napr. Krásnu a Furču spojenú nemáš, rovnako ani Obchodné akadémie, gymnázium, umeleckú školu na Jazere napríklad so školou na Gemerskej. Medzi týmito MČ je hádam menej cestujúcich ako medzi Krásnou a Šacou. K obom vedie električková trať, obe sú to pripojené dediny k mestu, dokopy majú asi tretinu obyvateľov KVP, ale presne tieto dve dediny musia byť priamo prepojené.
Predstav si teraz, že SAD-ka prepojí Moldavu nad Bodvou a Krompachy priamym spojom. Veď hádam každý, kto tam chce ísť má cestovať cez Košice? ?
Ad prenajom kramov na naftu a na CNG. Po X-ty krat: akoby sme nic ine nepotrebovali. 20 rokov pravidlene nepocujem nic ine, len treba nove autobusy. BTW. Ked sa obmedzuju vykony, na aku rit ich tu tolko bude? Ad "nove" LV a vsetko ostatne: Po vcerajsom dni stravenom v civilzacii navrat do najkulurnejsej reality v galaxii. ?
"Ale prečo práve spojenie škôl v Krásnej a Šaci?"
Zrejme protihodnota za možnosť zrušiť súčasnú nezmyselnú L52, ktorú sme tak všetci zrušiť chceli. V čom je vôbec problém novej L52? Že vezme silne koncentrovanú skupinu študentov z Krásnej a hodí ich priamo do Šace? Veď to je hádam dobre. Nemusia zbytočne zaťažovať spoje vedúce na NO, resp. na Moldavskú, kde študentov v tom čase bude zrejme tiež dosť.
"Prečo nie Šace a Exnárovej, prečo nie Krásnej a Exnárovej, Moldavskej a Komenského...?"
Zrejme preto, lebo z Furče do Šace ide intervalová L20, z Furče na Jezero ide intervalová L54, z Moldavskej na začiatok Komenského ide intervalová L6, ale z Jazera do Šace nepôjde nič iné.
"Na charakter špeciálnych spojov sa menia linky 52 a 56. V rannej a popoludnajšej špičke pracovných dní budú premávať vždy 2 spoje do resp. zo Šace. Linka 52 bude premávať v zrýchlenej trase Važecká - Slanecká - Perešská - Nemocnica Šaca, pričom bude zastavovať iba v mestskych častiach Nad jazerom a Šaca. Ich odchody budú prispôsobené začiatkom a koncom školského vyučovania v Šaci a potrebám Nemocnice Šaca."
Ma to podľa mňa zmysel, okrem ineho ľudia z mesta maju L20 a často krat som sa presvedčil, že jej kapacity nestačia.
Ale prečo práve spojenie škôl v Krásnej a Šaci? Prečo nie Šace a Exnárovej, prečo nie Krásnej a Exnárovej, Moldavskej a Komenského...? Veď je tu plno škôl a len tieto dve musia mať priame spojenie... Určite je neskutočne veľa študentov zo Šace, ktorí sa potrebujú dostať do Krásnej a naopak... Ja by som povedal, že je to presne taký istý počet, ako kdekoľvek inde, tak prečo nie je priame spojenie do Šace od každej školy, ale len presne tejto? Ako keby celá Krásna chodila na hutnícku školu...
Mat123