Nie a prečo? I v Praze máš linky čo Ti stoja na dvoch rovnomenných zastávkach (napr. L5). Maximálne to dať do CePo:
Stará radnica (Kuzmányho)
Stará radnica (Čsl. armády)
Re #46802 RDZ 50: No na nič, veď cestujucibytonepochopilia,nezvyklisipripadnebytozneuzili.
Re #46800 Nodes: Samozrejme (víkend sa vzťahoval na L9).
Takže bude sa zastavovať na dvoch zastávkach s rovnakým názvom? Nebude sa zastávka na Kuzmányho premenúvať? Všetky linky až na L2 budú po novom zastavovať na oboch stanovištiach, čiže zmysel by to dávalo.
Viem dobre čo by som sa dozvedel. Že terajší stav, keď miesto trolejbusov jazdia autobusy je spôsobený tým, že vozy stoja na údržbe, alebo, že je nedostatok vodičov. Tiež preto, že chcú zvyšovať komfort cestovania a tak nasadzujú garantované nízkopodlažné spoje, ktoré musia byť autobusové, lebo tbusy také nemáme. Napísať ale nemám problém, nie som z toho druhu pasívneho substrátu, ktorému je to všetko jedno a bojujú len vtedy, ak musia dvíhať svoje ctené zadky kvôli prestupovaniu.
Čiže kúpiť električku alebo trolejbus z €urópskych peňazí môže len ten, kto má električkovú alebo trolejbusovú trať a po nákupe musí klesnúť podiel vypúšťaných emisií. Prečo sa teda podnik nesnažil a nesnaží zakúpiť trolejbusy, keď ich je nedostatok.
"Nechapem načo utekaju na tie Xky jak o život a skaču pod auta keď v špičke chodi jedna za druhou (Xka). Utekaju ako keby to bol posledny spoj"
To je predsa zvyk, ktorý tu zaviedol "linkotvorca" a majiteľ výroku: "za kvalitné a hospodárne MHD" súdruh Schwartz a jeho družina "dopravákov" - dobiehať na spoje, lebo ďalší išiel o 30 či 60 minút!!! ?
Detaily ku zmene trasy L4 do novej trasy Amfiteáter - Barca: Túto trasu spískalo predstavenstvo (v rámci "korektúr"). Pevne verím, že cestujúci nové priame spojenie Amfiteáter - NO využijú a keď nie, tak radosť bude mať niekto z rodiny istých ľudí. ? ☠
Cez víkend má byť L9 čisto NP a L7 by mala zastavovať aj na zastávke Stará radnica (stanovište liniek 6, 9, R3).
ja neviem, či je to zrovna 1-1. Možno je to jedno z kritérií pri výbere podporovaných projektov - čo najväčšie zníženie emisií. Každopádne platí:
"Nebudú podporované projekty, pri ktorých zároveň spolu so zvýšením podielu trolejbusovej, električkovej dopravy, prípadne dopravy na CNG nedôjde k zníženiu podielu autobusovej dopravy na naftu, prípadne benzín"
a tiež:
"Podmienkou oprávnenosti projektov zahrňujúcich nákup električiek, trolejbusov alebo duobusov je existencia trolejbusovej a električkovej trate. Výstavba nových električkových a trolejbusových tratí nie je oprávneným nákladom."
Re #46794 elektrickar: no do podchodu dostaneš podľa mňa ešte menej ľudí ako na priechod pre chodcov ?, nehovoriac o časovom zdržaní cestou ku Katastrálnemu úradu.
Úplne bezkolízny prestup by bol pri Soche JPII ?
Podla mna by mal byt prestupnym miestom Katastralny urad (obnovit podchody), tam uz by bol bezkolizny prestup, s tym, ze X ka by nestala na VSS ale az pri Katastral. urade.
Čiže v skratke - peniaze sa dajú použiť len za predpokladu 1 nový bus = 1 vyradený neekologickejší. Európska obdoba šrotovného.
Aj na električky by sa to teoreticky dalo použiť. Vyradili by sa "té trojky", ktoré energiu využívajú oproti novým vozom neefektívne, čiže spotrebúvajú viac elektriny, ktorá sa vyrába (aj) v tepelných elektrárňach. Síce trocha extrémnejší prípad ako pri busoch, ale šetrenie energie taktiež prispieva k lepšiemu ŽP, pretože je potrebné vyrábať menej elektriny. Podobne pri trolejbusoch, ktoré sa nám pomaly rozpadávajú pred očami. Tu navyše v niektorých dňoch jazdí viac autobusov pod trolejovým vedením, než trolejbusov. ?
Hej, Prešov žiadal sám viac, než bola celková stanovená suma na všetky projekty dokopy ?
Postaviť trať nie je nutné, ale podmienkou pre projekty je nahradiť novými vozidlami nejaké (naftové) autobusy. Takže na OBNOVU trolejbusov či električiek sa to použiť nedá, jedine na doplnenie vozidlového parku, ak zároveň s tým zrušíš nejakú autobusovú linku (čo napr. vďaka duobusom môžeš).
Pozerám, že žiadosti sú neaktualizované, toto konkrétne je z minulého roka. Nič to ale nemení na tom, čo som písal. Na trolejbusoch a električkách sa asi niekto nenabalí tak, ako na "súťaži" na nákup autobusov.
Nodes