Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #45920:
a aky interval by si dal na L5 ?
zachádzka L 10 k OC Optima mi pripadá dosť krkolomná - pešia vzdialenosť medzi Luníkom VIII a Optimou je cca 500 m. Bus musí prejsť 2 km - dosť veľký nepomer ( v smere k Optime ). Keď tak pozerám do mapy, tak zisťujem, že o 500 m bližšie by to bolo, ak by sa L 10 na Luníku VIII na obrátila a vrátila sa k Optime cez Popradskú. Najlepšie by bolo toto OC obsluhovať L 5.
Reply on: AutobusovyManik #45917:
ja to vidim najjednoduchsie urobit tak, aby isli vsetky L10 k optime, boli by vyuzite tak akurat, ani prazdne, ani preplnene, pochybujem ze keby sa tu dala elektricka, povedzme 5, ze by sa jej dal taky interval ako ma L10. Za L17 som zahlasoval len preto ze by to bolo vyhodnejsie pre mna:) ale za dvoch podmienok, 1.zrusenie zachadzky na michalovsku. 2. posilnenie intervalov na uroven L34 a tieto linky podla moznosti prekladat
Dopravný podnik by mal dopravu zabezpečovať tam, kde je po nej dopyt. Aj keď je dotovaný, tak by sa v tomto smere mal riadiť princípmi trhovej ekonomiky. Navyše ak sa linka zavedie do miest, kde nejazdí a je po nej dopyt, je pravdepodobné, že tam potom dôjde k ďalšiemu navýšeniu dopytu, lebo tam pôjdú aj tí, ktorí tam nechodia práve kvôli neexistujúcemu dopravnému spojeniu.

Čo tak spoj k amfiteátru napríklad každých 20 minút, pričom každý tretí spoj by bol R7? K Optime by teda jazdili pravidelne tri spoje za hodinu, z toho jeden by pokračoval tak, ako teraz do železiarní. 20 minút nie je nič extra, no Trieda SNP je obsluhovaná linkami 6 a 9.

Re #45914 TA: To by sme už chceli asi priveľa, no aj v tomto stave to logiku dáva a je to pre cestujúcich výhodnejšie.
Ja len jeden komentár pridám k diskusii o doprave k OC Optima.
Navrhoval by som aby sa zaviedla autobusová zastávka hneď pri nástupišti električiek (smer Pereš) a nebol by problém aby tam zastavovali doterajšie linky ktoré zastavujú na zastávke "Moldavská, obchodné centrá". A smerom do centra mesta tak isto. Ale ani tá električka by nebola zlá.
Reply on: Papyr #45903:
Treba ale povedať, že okolo Optimy je toho už dosť, pričom samotné OC ponúka na jednom mieste hŕbu kadečoho, čo ho robí do istej miery skoro nákupným centrom mesta. Tá periféria sa rozrástla a OC platia mestu dane, za čo je myslím normálne očakávať, že mesto sa tam postará o kultúrnu dopravu MHD. Tiež tam máme električkovú trať využívanú pár hodín denne. Celá tá Moldavská je podľa mňa obslúžená veľmi zle, mala by byť obsluhovaná prevažne E linkami s normálnymi intervalmi, ale to by tam nemal zachádzať žiaden bus, aby to KTčko už v meste pobralo čo najviac ľudí+ by som privítal, keby sa dalo nejako vhodne prestúpiť z L9 od JZR . No a samozrejme by sa mali dokončiť tie zastávky pri OC hornbach a baumax.
Reply on: jt #45909:
na každom spoji sa okrem kontroly platnosti lístka (ak je neplatný, zakúpi sa z EP) nahráva aj ochranný kód spoja, ktorým je potvrdzovaná pravosť lístka. Preto, hoc je časovo platný lístok, je vyhlásený ako neplatný. Po označení (resp. kontrole na čítačke) vo vozidle B je už aj revízorovi označený ako platný.

Tieto tarifné pravidlá si určuje dopravca. Napr. v KE máte mesačníky platné aj bez označenia vo vozidle, kontorluje sa iba platnosť. V Trenčíne sa kontroluje aj označenie vo vozidle a ak mesačník nie je označený vo vozidle, je vyhlásený revízorovi ako neplatný (cestuješ na čierno). Systém sa dá nastaviť najrôznejšími spôsobmi. ?
Reply on: VLK #45906:
tak, ako to rozpísal jt v #45909. A nemusí ísť ani o 60-minútový CL, stačí aj 30-minútový.

Re #45909 jt: čo sa týka 2. odstavca, znie to rozumne, ale ten systém má i tak chybu. Označovače nevedia o mimoriadnych udalostiach, ktoré sa stávajú. Napr. po prestupe nepríde spoj, na ktorý cestujúci čaká a ktorým by sa odviezol ešte v rámci platnosti CL. Preto počká na ďalší, ktorý už ale príde po platnosti jeho CL, a teda po priložení BČK k označovaču mu zakúpi ďalší CL. Správne by sa to udiať nemalo, keďže jazdnú dobu podľa CP ešte neprecestoval. To by si však žiadalo, aby boli všetky vozidlá v online spojení s centrom, kde by sa všetky mimoriadne udalosti spracovávali.
Reply on: Yogi616 #45912:
och,pardon..samozrejme je tam aj jooojko ?
Jazda zručnosti vodičov električiek 2009 :

http://www.dpmk.sk/content/view/252/140/

Vidno tam aj -KT8D5-,SHORTY,3001,...
? ?
Reply on: eMareq #45904:
Ako to, že OC Cassovia neplatí nič?
Reply on: Papyr #45903:
ja pokladam za nezmysel ze obyvatelia lunika8 a terasy sa koli optime nezmestia do svojho spoja
Reply on: VLK #45906:
Uvediem príklad. Cestujúci nastúpi na zastávke do vozidla A. nemá časový cest. lístok, ale čipovú kartu s elektronickou peňaženkou. Priložením karty k čítačke cestujúci zakúpi CL, napríklad 60 min. (závisí na tom, koľko času ostáva do konečnej zastávky). O 15 minút vystúpi, ale keďže plánuje cestovať ďalej, nepriloží si kartu k čítačke, pretože by sa mu vrátil rozdiel medzi 60 min a 30 min CL. Po chvíli nastúpi do vozidla B s vedomím, že má ešte okolo 40 minút na cestovanie. Na nasledujúcej zastávke nastúpia do vozidla revízori a tí oznámia cestujúcemu, že nemá platný CL. Ak si ale priloží kartu k čítačke vo vozidle B, tak zrazu CL zakúpený má.

Re #45897 TA: Jediné vysvetlenie, ktoré ma napadá je to, že vo vozidle A a B sa čas riadi CP. Ak je jazdná doba na zastávke, kde cestujúci prestúpi 15 minút a vozidlo ju absolvuje za 20, zo 60 min. CL "ubudne" 15 minút. Pri čakaní na ďalší spoj sa CL riadi reálnym časom a po nastúpení do vozidla B (po opätovnom priložení karty) znova CP. Ak sa cestujúci vo vozidle B znova neidentifikuje, a to ostane stáť v dopravnej zápche, môže skončiť platnosť CL aj napriek tomu, že vozidlo nedošlo ani na ďalšiu zastávku. To zas ale neznamená, že revízorská čítačka nemôže zaznamenať CL kúpený v inom voze. Len by sa neriadila skutočne prejdenou trasou ale reálne uplynutým časom.
Reply on: tbus #45905:
nie to by bola somarina a neviem ako si na to prisiel
(simulovaná) nehoda v Ostrave 🙂
http://tinyurl.com/cxme96
Reply on: TA #45897:
skús to trochu rozviesť, akosi dnes nemyslím... ?
Reply on: franko5240 #45885:
ty by si najradsej videl behat X3, X7 a X9 s 30 minutovym intervalom a priamym prestupom, vsak? ?
Reply on: jt #45900:
Nemám poznatok o tom, žeby Cassovia niekomu platila. Tam je totiž "garáž" pre busy.
Reply on: Nodes #45902:
Ja to i pokladam i nepokladam za nezmysel.

Ked si manazeri zmyslia, ze obchodne centrum bude stat na zelenej luke za mestom, kam nielenze nikdy ziadna MHD nechodila, ale neviedla im tam ani cesta, v tom pripade ma OC platit. Iny dovod jazdit tam (nez ist na navstevu toho OC) totiz nie je.

Ale ak su manazeri mudrejsi a predvidavejsi, na svoj OC si vyberu vhodny brownfield, teda miesto v centre mesta, ktore teraz chatra. Pozemok zrovnaju so zemou a postavia tam OC. V takom pripade bude OC postavene v blizkosti UZ PREDTYM EXISTUJUCEJ zastavky. V takom pripade OC platit nemusi.

Krasnym pripadom obchodneho centra, ktore sa postavilo vo vnutri mesta, na rusnej krizovatke, na spojnici mnohych autobusovych a tramvajovych liniek, je OC Novy Smichov na Andeli v Prahe. Vacsina ludi tam prichadza MHD a je to najuspesnejsie OC v Cechach. A dotovat zastavku pri OC nemusia (dotovat zastavku Andel???). Podobne by to bolo v KE pri postaveni OC na Nam. osloboditelov, tam by sa tiez ani neuvazovalo o tom, ze by sa zastavka musela dotovat.

Takze moj nazor je taky: ked uz si niekto postavi obchodny dom v poli za mestom, nech si aj dotuje dopravu. V opacnom pripade, ak chce mat dopravu zadara, nech si to postavi v meste na uz existujucej zastavke.
Reply on: pedro77 #45901:
Pokladam za nezmysel, aby obchodne centrum platilo podniku za to, ze mu bude privazat navstevnikov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.