Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dimi #44174:
Tak po poriadku:

1] Vyhybky: ak sa namiesto prudoveho ovladania vyhybiek namontovalo radiove, nemuselo by sa vypinat kurenie a ani skladat pedal z jazdy. Ovsem rychlostne obmedzenie by zostalo, mohlo by sa zvysit len vymenou vyhybiek na vysokorychlostne.

2] Usekove delice: Skutocne neviem, preco nepouzili polovodicove usekove delice uz od zaciatku. Tieto izoluju, ale zaroven umoznuju prejst usekovy delic pod jazdou, kedze (ako polovodic) si cucaju elektrinu z jedneho svojho konca. Ovsem vymena vsetkych usekovych delicov by nebola az taka narocna.

3] geometria a pruznost vedenia: Existuju v podstate dva systemy, prvy je pruzne vedenie a nizky pritlak zberaca (70-100 N), druhy je pevne vedenie a vysoky pritlak zberaca (nad 200 N).
Pri pruznom vedeni, ake sa pouziva u nas skoro vsade (aj v KE) je lahky zberac tlaceny k vedeniu pomerne slabou silou, a je mu dovolene, aby sa kyval zo strany na stranu, pretoze s bocnymi razmi sa jednoducho uz pocita. Preto aj novodobe delta zavesy su spravidla instalovane tak, aby tvorili uz stavebne drobny "cikcak", teda aby cikcakovy pohyb zberaca bol nie samovolny, ale riadeny tvarom vedenia. Prilis silno tlaciaci zberac v tom cikcaku moze vyskocit. Nemate v KE nahodou prilis prehnane pritlaky? Ak ano, mozno by znizenie pritlaku zberaca zabranilo jeho vypadavaniu.

4] pevne svorky v oblukoch: Bez ohladu na to, akym sposobom mas vytvoreny obluk (bud polopruzne obluky, alebo klasicke visiace "koniky" vytvarovane do obluku, alebo klasicke pevne svorky, alebo podvesne trubkove vedenie), obluk sa VZDY bude chovat ako pevny preves. Ak nie je mozne prejst obluk nejakou rozumnou rychlostou, tak dovodom je to, ze zberac netvori k troleju dotycnicu (trolejovy obluk nie je excentricky umiestneny do vnutra odbocenia - vyborny priklad je Skultetyho/17.novembra v PO, kde vedenie vedie presne stredom jazdneho pruhu a troleje tam musia ist 10 km/h). Dovodom v tomto pripade nie je pouzitie pevnych svoriek.
Reply on: Peter55 #44205:
a ty menej pi,bo ti utekajú písmenka
Reply on: Dimi #44198:
V KE je väčši problem ako v vedeni skôr vo vodičoch. Niketo vie byť pri HM tesco s 2 min. nadbehom a niekto tam 2 minuty meška, tak problem vo vedeni asi nie je až taky veľky... aj keď viem, že tie obluky su tak ako si pisal na nič..
Keď sa chce tak sa vie.
Reply on: Isidor #44203:
Vďaka. Myslel som, že zachádza podstatne ďalej, len mi to nejako časovo nevychádzalo.
Reply on: Kari #44200:
na tomto mieste som z vlaku videl postavat autobus na L21 http://tinyurl.com/linka21 Osobne som tam este nebol ?
Reply on: VLI #44199:
ešte 1 kríženie je na Bajkalskej pri Sídlisku III.
Kde presne sa nachádza konečná L21 PHV USS? Diky.
Reply on: jt #44195:
V PO je jeden prechod -križenie trolejbusov s elektrifikovanou žel. traťou. Na Levočskej ulici pri Kauflande ...
Reply on: jt #44195:
Ano, ja viem, ako jazdia v Presove trolejbusy.. 🙂 .. U nas ale je problem zavesenia trolejoveho vedenia. Preto sa to musi upravit, ak chceme jazdit trolejbusmi rychlejsie.. Dufam, ze to tohto roku vyjde. Vies.. Kosice setrili pri budovani stopy.. Presov nesetril a teraz to nemusi prerabat a upravovat
Reply on: Apeer #44193:
teraz uz len C734 alebo Crossway ?

Re #44154 Peter55: stredoškolaci ?
Reply on: Apeer #44193:
Stávali, ale v smere z Hlavnej na Komenského. Čiže neodbočovali z Hviezdoslavovej na Hlavnú priamo ľavým odbočením, ale cez Mäsiarsku a Bačíkovu.
Reply on: Dimi #44174:
-"Tam vodici nesmu pridavat a musia vypinat kurenie. Pruser je v Kosiciach aj s usekovymi trolejovymi delicmi, kedy trolejbus prechadza zhruba 20 centimetrovym usekom bez napatia a z jednej napatovej zony vchadza do druhej."-

Napríklad v Prešove s tým problém nemajú. Tam jazdia trolejbusy takou rýchlosťou ako autobusy, navyše majú rýchlejšiu akceleráciu. V 90-stupňových oblúkoch samozrejme idú pomalšie, ale tie nie sú na každom kroku. Dokonca tam ani nemajú problém s krížením tbusov a železnice (elektrifikovanej, samozrejme), ale to som tu už spomínal. Vodiči tam ani nespomaľujú.

Re #44191 pedro77: Áno, presne tak. Trolejbusy tam jazdia po cestách 1. triedy, prakticky po hlavnom ťahu, kade jazdí celý tranzit (PO nemá žiaden obchvat).

Niekde som čítal, že trolejové vedenie by mohlo byť nie len na Sečovskej, ale aj na Prešovskej, hoc je to cesta pre motorové vozidlá. Čo o tom hovorí legislatíva som nezisťoval, ale nezdá sa mi to.

O zatolejovaní Sečovskej by som rozmýšľal až po dostavaní nultého diaľničného obchvatu Budimír - Šaca (?).
Reply on: pedro77 #44191:
Nemam to presne zistene, tak nechcem tvrdit nieco, co nemusi byt pravda. Mozem nieco pozistovat.
Reply on: Dispecer #44192:
5 a pol sedačáky tam pred rokmi stávali pravidelne ?
Reply on: RDZ 50 #44176:
Môže, pešia zóna je v úseku od pred OD TESCO až po DoubleTree by Hilton... ? Ja som tam pred pár rokmi videl stáť 6264/6270, aj tbus ju tam tuším odfotil... ?

Re #44175 Yogi616: Na takého som ešte nemal šťastie... ?
Reply on: Nodes #44190:
zaradenie ako myslis cesta 1.triedy ? tiez som tu raz pisal v tom style prispevok, ale ked tak pozeram v presove su bezne na cestach 1.triedy troleje
Reply on: pedro77 #44189:
1: Nie su peniaze, 2: Vzhladom na jej zaradenie neviem, ci by to bolo mozne.
mohla by sa zatrolejovat secovska..
Reply on: Dimi #44174:
Obavam sa, ze po 1.4. peniaze pre TD pojdu na AD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.