A vôbec, mal by si (mali by ste) sa s tou návštevou poponáhľať. Každým týždňom prubúdajú na krátkych trolejbusoch displeje, takže už čoskoro bude manuálne prehazdovanie čísiel na linke 2/5 (striedavým prekrývaním číslic) veľmi zriedkavé. Navyše, pravdepodobne len do konca júna sa možno odviezť najstaršou prevádzkovanou 15 Tr-kou na Slovensku, ktorá má 15 a pol roka.
Presne tak, písal. A písal aj to, že výsledok je taký, že sa mi veľmi nočné jazdy košickými ulicami nechce opakovať. Nemám chuť opäť zažiť adrenalínové stavy, aby stova jeden meter odo mňa dvaja skákali do bitky
Vo vzťahu k zmuve s mestom realizuje DPMK racionalizáciu dopravy. V praxi to znamená, že za menej peňazí bude aj menej muziky. Na to, aby sa doprava v meste čo najlepšie "naladila", si DPMK povolal na pomoc aj bývalého dopravného námestníka Arpáda Schwartza. "Robíme prípravu na obmedzovanie dopravy, peniaze nie sú a chceme čo najviac ušetriť práve v letnom období."
V zásade ide o teóriu, ktorá sa snaží čiastočne kopírovať zvyklosti zo susedného Prešova. Tam nočáky začínajú jazdiť skôr - už od 22.00h - a jazdia dlhšie - v pracovné dni do 5.00, v sobotu do 6.00 a v nedeľu a sviatok do 7.00h.
Neviem do akej miery presne, ale DPMK chce taktiež obmedziť premávku denných liniek. Večer asi len do 22.00. Ráno by sa mala premávka začínať o 5.00h, cez víkend možno ešte neskôr. O tom, či je prešovský systém celkom vhodný pre Košice je ťažké povedať, pretože v Prešove nie je nič podobné košickému U. S. Steelu. Aj keď dá sa predpokladať, že samotné spoje do USS nebudú vo väčšej miere obmedzené.
V súvislosti so skrátenou dennou prevádzkou sa primerane navrhuje predĺžiť nočná prevádzka, pričom sa uvažuje s niektorými zmenami.
Ako dlhodobo najpreťaženejšia linka sa javí L101, preto sa navrhuje zrušenie jej trasy na Podhradovú. Linka by teda premávala priamo po Hlinkovej na Mier a ďalej na Národnú triedu. Namiesto L101 na Podhradovú pôjde L105, ktorá tam zájde (presne neviem, asi z Komenského cez Štadión Lokomotívy, ale nie som si istý). Trasa L105 sa upraví aj na Terase, keď po novom už nebude jazdiť do mesta Moldavskou cestou. Presne však neviem ako sa do mesta dostane (Toryská???). Namiesto L105 Moldavskú cestu obslúži L103, ktorá sa na Železníkoch už nebude otáčať, ale bude pokračovať po Alejovej a Moldavskej ceste do mesta. Zastávka Skladná bude bez nočnej dopravy.
Z dôvodu zvýšených nárokov na prepravu najmä cez víkendy, bude víkendová nočná doprava organizovaná odlišne. Trolejbusová nočná L71 sa zruší a namiesto nej budú obnovené nočné autobusové L100, 102 a 104, ktoré budú jazdiť protismerne voči L101, 103 a 105. Dochádza tak k posilneniu dopravy, kedy cez víkendy bude na všatkých ťahoch skrátený nočný interval z 60 na 30 min.
Ale ešte všetky podrobnosti neviem. Hustejšia doprava možno bude aj v pracovný deň krátko po začiatku a krátko pred ukončením nočnej prevádzky v rámci kompenzácie skrátenej dennej prevádzky.
Ale ešte raz opakujem. S návrhom som sa oboznámil len zbežne, mohol som niečo popliesť. Napokon treba vziať do úvahy aj to, že je to len návrh a nemusí byť schválený v tejto podobe.
Pripadne zvysenie cestovneho ma nijak neprekvapilo, lebo tato myslinka tu bola tusim polrok co sa o tom hovorilo. Podla mna sa tym kriza nevyriesi. Bieda, ktora tu je doteraz sa iba zvacsi.
"To znamená, že počnúc prázdninami dôjde k redukcii spojov... "Niektorých určite, chceme zmeniť systém nočnej dopravy, obmedzia sa prvé ranné a posledné večerné spoje. To pre začiatok, uvidíme, akú úsporu to prináša a následne dôjde k ďalším úpravám. Navyše do konca roka by malo dôjsť k zmene grafikonu dopravy. Pôjde o podstatnú obmenu dopravy v meste, zavedieme systém nosných liniek. Na tomto sa však stále pracuje, preto nebudem predbiehať.""
Skor ma zaujima prave vyssie prekopirovana pasaz. Co sa zas bude obmienat. S urcitym obmedzovanim prvych rannych a poslednych vecernych spojov sa da polemizovat. Podla mna to bude L4 s odchodom o 23.06 zo Stadiona Lokomotivy a 23.00 z Barce. Ved uvidime.
Inak som prekvapený, že tu ešte nikto nezareagoval na článok o uvažovanom zvýšení cestovného na 15 Sk, odkaz na ktorý je na hlavnej stránke už od rána :o)
Pravdupovediac, už sa mi stalo, že mi v Barci popoludní odmietla zastaviť do vozovne idúca brika. Maximálnou iróniou bol displej, na ktorom stálo, že "DO VOZOVNE / Zastavuje na všetkých zastávkach."
Re #4346 Diggi: Poopravím. D-čko musí mať každý vodič autobusu. Na klbák potrebuješ navyše E-čko.
Re #4347 Sarko: Aaale potrebujú. Kedysi to tak nebolo, ale po zmene predpisov neviem kedy dnes už každý vodič klbáku musí mať E-čko. Tí, ktorí nemali, dorábali si ho.
Re #4349 eMareq: O L40 do Hutníkov neviem nič, ale vylúčiť to nemôžem.
Trasa Nad Jazerom - Sídl. KVP sa po prvý raz pod číslom 19 spomína práve v CP platnom od zavedenia električiek na Jazero. Pravdepodobne dovtedy bola označená číslom 26. Na KVP-čko jazdila od 21.2.1983, takže to ozaj nebolo dlho.
Podľa mňa zrušenie L1 bolo logické. DPMK nemal peniaze a tak pristúpil k zrušeniu niektorých liniek. L1 padla preto, lebo nezabezpečovala žiadne spojenie, ktoré by sa nedalo realizovať inou linkou.
Re #4350 eMareq: Ja som sa už vyjadril. Slovenskú pripojiť cez Štefánikovu na NO.
Čo sa týka T3, tu sa stav rapídne zlepšil na na VP sa "béčka" davajú do pojazdného stavu ako "áčka". Trúfam si odhadnúť, že "béčiek" je už len cca 15 až 20. Čo sa týka T6, tam je situácia bez zmeny, tie, ktoré mali zaslepené reflektory ich majú aj naďalej, ale po spojazdnení všetkých T3-"béčiek" sa bude pokračovať na T6-kách. Všetkých 19 ks KT8 je z "B" kabíny už plnohodnotne pojazdných.
Ja som išiel podľa slovníka a tam to má viac významov - pripojenie prívesu, spájanie, spojenie, spojka, spriahadlo, príves, náves, záves... Ale OK, pricepka bude vlečný príves a scepka motorový. ?
No tak to teda nie, scepka nie je žiadny príves. Príves je pricep. Scepka by sa dala voľne preložiť možno tak ako spriahadlo ? .
Bývalý učiteľ ruštiny S499.1023 ? .
Vladimír