Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tbus #43001:
Díky, už som našiel všetky aj s presným dátumom ?
Reply on: TA #43000:
Čo som videl, tak to boli klasické 3D modely budov (nízkopodlažná zástavba) a la pozliepané zápalkové škatuľky. Vyzeralo to typicky socialisticky, akú funkciu mali mali mať tieto budovy neviem.
Reply on: tbus #42999:
a este ma napadlo, to su len vozy co si pamatam zo zimy na Hornadskej, vtedy vyradovali aj C734 zo Sace

...ale je to rok 2003 to by si mohol najst aj tu na fore ?
Reply on: jt #42992:
čo sa malo postaviť namiesto historického centra?
Reply on: tbus #42998:
... a 6263 ?
Reply on: 5211_2 #42993:
vyhorela 6404, aj ked si poziar nepametam, na tej bolo jasne vidiet ze je po rozsiahlej generalke

a koncom roka 2003/zaciatkom 2004 boli vyradene Karosy 3102, 3104, 6039, 6221, 6248, 6265, 6266, 6269, 6278, 6282, 6283 a 6367
Tak ZOO nemal náhodou 6267 a 6406 ? Myslím že ju pomaľovali študenti so ŠÚV. A keď sa zavideol Tesco Bus, tak 6406 bola už biela, a dostala CVR Tesco. Teda keby niekto mal foto 6406 Tesco by som sa potešil.

A ešte by ma zaujímalo, ktoré Karosy nemali červený pás pod oknami?
Mimoriadna udalosť na Solarise #3520, asi na OC CASSOVIA mu postriekali celú zadnú časť, na odchod 19:08 zavolaná záloha z Exnárovej.
Reply on: 5211_2 #42993:
No ja si pamätam reklamu ZOO zo vzorom zebry asi tak 8-10 rokov do zadu ale neviem dokedy mali tuto reklamu
Reply on: 5211_2 #42993:
Ak sa dobre pamätám, pred 6244/II reklamu niesla 6406... ? V akom čase to bolo si už nespomeniem, ale vtedy som už začínal byť "MHĎákom"... ?
Mal by som zopár otázok ohľadom starších B732:

Ktoré B732 boli vyradené koncom roka 2003 keď bolo vyradených aj zopár C744 a posledná B731?

Ktoré B732 niesli CVR TESCO (okrem 6244/II) a kedy to asi bolo?

Okolo ktorého roku niesli 6220 a 6267 CVR ZOO?

Je pravda ze 6406 vyhorela a bola opravená? Kedy to asi bolo?
Reply on: Nodes #42991:
Presne tak, videl som plány, ktoré rátali s kompletným prebudovaním historického jadra od Hlavnej na západ, kde sa jednalo o, myslím, že aj Dominikánske námestie, Alžbetinu, Moyzesovu až po pivovar a kopec pri Galérii. Pôvodne sa na Námestí oslobodediteľov plánovali 16-poschodovné paneláky (na mieste súčasných), Roosveltova patrila do asanačného pásma, priamo na námestí, kde bude Aupark sa plánovala budova Národného výboru, akési riaditeľstvo VSŽ. Doprava mala byť kompletne prebudovaná na spôsob Mlynského náhonu.

Niečo podobné sa aj v Československu za socializmu skutočne stalo. Bolo to kvôli náleziskám hnedého uhlia v českom meste Most. Tam došlo k absolútnej demolácii starého mesta a výstavbe nového. Staršie budovy ostali len na okraji. Akoby v Košiciach zrovnali so zemou Hlavnú, spolu s dómom a miesto toho vybudovali mesto typu Terasa.
odporúčam videá na Youtube:http://www.youtube.com/watch?v=lFOwPrpY-Vs
http://www.youtube.com/watch?v=EcF9ZC1Kkc8 (+pokračovania v zozname na pravo)
len pre silné povahy.
Reply on: m2001 #42990:
Mozno ani nevies, ze niekedy boli predstavy alebo plany zburat takmer cele historicke jadro.
Reply on: TA #42982:
myslel som to tak že ked, boli asanované možno aj 3/4 z pôvodnej zástavby okrem centra, nepadla súdruhom do oka práve táto časť mesta. Ved neboli zbúrané len "problémové" oblasti ale aj relatívne mladé stavby. Bola asanácia v takom rozsahu aj v iných mestách, alebo to bol dôsledok prudkého rozvoja Košíc po WWII?
Reply on: Irisb #42988:
ta veru... kua, nemuseli sa tak ponáhľať za istou osôbkou s tým nedoplatkom za plyn... ?
Reply on: RDZ 50 #42961:
solted? dufam ze to nie je ten pakistansky extremista...ak ano, okamzite ban, a poslat k muru narekov, nech si bije tu hlupu hlavu o stenu jak aj jeho nepodarení predkovia ? ? ? ? ? ?
Reply on: TA #42986:
1500 -2000 Eur /m2 by som to odhadol 🙂
Reply on: Sarko #42984:
tak sa to teraz aj robí - stavebné mechanizmy využívajú tú cestu. Paradoxne však len cestou späť, keďže ju zjednosmernili smerom do centra. Takže plne naložené nákladné autá prechádzajú Vojenskou, Kuzmányho a von z mesta po Štúrovej, prípadne Floriánskou a následne von po Štúrovej, no prázdne sa ( niekedy ) vracajú po Husárskej.
Mám dojem, že presne tú cestu, ako hovoríš, využívali aj pri odvoze sutín bývalého pivovaru.

V každom prípade asanačné pásmo potrebuje nejakú rekonštrukciu. Teraz sa tam nachádzajú okrem iných aj polorozpadnuté domy, ktoré už nikto nikdy nezrekonštruuje - aj kvôli tomu, čo sa s týmto kúskom zeme plánuje. Bolo by to super vytvoriť tu akési vysunuté pokračovanie centra mesta - až po OC Galéria. Veď vie si vôbec niekto predstaviť, koľko miliónov ( delených 30,126 € 🙂 ) by stáli apartmány postavené niekde na lúke nad Žriedlovou s celými Košicami ako na dlani ❓
Reply on: Sarko #42984:
Inak chudak Marsovszky (neuspesny restituent byvalej strojarne Poledniak). Nielenze sa vobec nedostal k pravom patriacemu dedicstvu, ale navyse to nejakymi cachrami Montaze a.s. predali spolocnosti Trade City a.s., ktori to tam planuju vyburat a ma tam vyrast parkovisko a nejaky hotel... Nechce sa mi verit, ze by zburali najstarsiu cast tovarne, ktora ma dnes 123 rokov...

Aj keby sa to tykalo len novsich budov, aj tak je zrejme specateny osud dalsej vleckovej kolaje nakladnej elektrickovej dopravy (z roku 1939?) fungujucej do roku 1964.

Foto dodnes viditelneho useku trate mam odfotene (odkaz pre Furcana 🙂 ), ale nebolo by zle to tam sledovat a pripadne este raz nafotit na digitak. Zaujimavejsie by bolo zistenie, ako to dalej pokracuje a vetvi sa pod asfaltovou vrstvou na nadvori.

Hm, smutne je, ze po tolkych rokoch sa zacinaju vytracat dokazy o nakladnej elektrickovej a vleckovej doprave v KE. Po pivovare na Florianskej, tehelni na Moldavskej ceste tak pride na rad Poledniak a v mene EHMK zrejme aj pozostatky v byvalych vojenskych skladoch na Kukucinovej c. 2.
Reply on: TA #42978:
Betonove zatarasy sa tam davali, lebo vela vodicov si tam zacalo robit skracovacky, ked sa Toryska a Sturova zacali coraz viac zahlcovat. Elegantne sa tak dalo vyhnut aj z KVP-cka uplne vsetkym semaforom cez Hronsku alebo Ruzinsku a dalej po Laboreckej, Ungarovej, Husarskej, Florianskej a Srobarovej alebo Kostliveho.

Preto ma prekvapilo, ze uz su prec a dokonca aj opraveny povrch, ked je to asanacne pasmo. Uvazujem, ci to nebol prave v case asanacie pivovaru zamer, aby sa sutina vyvazala cez menej exponovanu cast mesta, mozno aj prave niekam zapadnym smerom. V sucasnosti moze byt naopak vyuzivana mechanizmami pri vystavbe rezidencie Cassovar.

Naopak, vobec sa necudujem, ze rokmi vzniklo viac predelov a vydupanych chodnickov. V case, ked som chodil do terenu, tam zila od leta 2002 uz druha velka vlna nelegalnych pristahovalcov v uz vystahovanych domoch na Zvoncekovej, Stokraskovej, Konvalinkovej, Husarskej, Fialkovej, Robotnickej, Blatnej a Brectanovej. Dalsia vlna, ktora sa uz nikam nezmestila, prisla koncom roka 2004 len tak rovno na pole medzi Konvalinkovou ul. a cintorinom nad Zriedlovou ul. Postavili si tam narychlo postavene chatrce z dosak a kartonov. Pamatam si, ake bolo z toho halo, lebo sa to zacalo tahat suvisle popri Zvoncekovej az k Toryskej ul. a MC za asistencie s policiou to tam prisli likvidovat a robit poriadky.

Ano, mesto je zivy organizmus a stale sa vyvija. V dnesnom hektickom stavebnom boome je uz v case vydania kazda mapa neaktualna.

Re #42979 m2001:
Ta oblast za Zizkovou ul., ktora sa nazyvala aj cigansky tabor, bola chudobna stvrt s domami vo velmi zdevastovanom stave a predpokladam ze aj preto sa pristupilo k jej asanacii. Vyrastla tu len jedna nova ulica s obytnymi blokmi v dvoch radoch. Asi aj preto neboli zburane domy v okoli Kukucinovej, Nerudovej a Razusovej ul.

Inak na rohu krizovatky Zizkova/Kukucinova je povodna stara jazdiaren, ktoru vidim uz na mape z roku 1912. Oproti cez cestu stala aj budova zakladnej skoly ("Elemi népiskola"), dnes Stredna zdravotnicka skola na Kukucinovej 40) a za jazdiarnou uz stali aj budovy delostreleckych kasarni na Zizkovej ul. ("Tüzérlaktanya"). V jednej z budov je dnes SOU stavebne na Kukucinovej 23. Na Zizkovej c. 4 uz stala budova materskej skolky ("Gyermekósó"), dodnes je to ta ista skolka, dokonca s vyucovacim jazykom madarskym. V jej blizkosti stoji strojaren "Poledniak" ("Gépgyár"), dnes su tam Montaze a.s. a pozostatky z vleckovej trate. Budova tam uz stala v roku 1886 (zdroj http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=24.11.2006/20914KV inak velmi zaujimavy clanok, odporucam cely precitat!!!).
Na Razusovej sa zase v neskorsom case postavili honosnejsie vily. V jednej z nich na adrese Razusova c. 13 dnes sidli Generalny konzulat Ceskej republiky a na c. 28 prestizne a aj v za hranicami zname nahravacie studio Savid.

Tam nebolo velmi co burat, ta oblast ma naozaj pestru historiu 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.