Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #42867:

Oprava: ...od konca el. zastavky na Idanskej po zaciatok el. zastavky SOUD, ktora sa zacina v zakryte tym stromom celkom vpravo.

Na prvej fotke, kde je vidiet celkom vlavo kusok budovy so sedlovou strechou, tak to je byvala administrativna budova tehelni a vleckova trat viedla sikmo propri nej. Je tam taky ker, ktory vidiet v profile budovy SPP, tak okolo neho. Vyhybka od trate bola v smere akoby od zastavky SOUD, potom sikmo popri byv. admin. budove a potom za budovou kolmo na Moldavsku cestu az ku hale tehelni, ktoru zburali ako poslednu az niekedy v roku 1985 alebo 6, asi 2-3 roky po tom, co sa uz v blokoch na Moldavskej ceste byvalo. Pamatam si to, lebo sme sa tam chodievali hravat a skumat podzemne chodby. Nejake kolaje si vsak nepamatam, ako 8 rocneho ma to este nezaujimalo.

A este link na diskusiu o Lidle na Moldavskej ceste:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=539358&page=44#post29795580

Odkaz je nastaveny tak, ze sa zobrazi akurat fotografia, kde je vidiet aj nove trakcne stlpy. Takze Axel mal pravdu, bude tam odbocovaci pruh na pristupovu komunikaciu k obytnemu domu Moldavska cesta 25 - 35. A zelene tam bude este menej ako to malo, co je vidiet v projekte ?
Reply on: TA #42863:

http://img300.imageshack.us/img300/3482/img1084qz2.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/5523/img1085mp1.jpg

To su fotky presne od konca el. zastavy na Idanskej po zaciatok el. zastavky, by som povecal, ze cista rovinka je to ?

No ale dal som to tu preto, ze by ste sa pokochali nielen duhou (8.5.2007 17:07), ale hlavne je to historicka fotografia, ked tam este nie je vidiet vystavbu obchodneho "skladu" LIDL a medzi budovou SPP a budovou byvalej Postovej banky (dnes umelecka agentura KATEX) zase Bussines Center Moldavská (http://www.bcmoldavska.sk/).

A este odporucam fotit, kym sa da, na Sturovej a Kuzmanyho ul. vyrasta dalsie Bussiness Centre Košice, ktore sa ma podla planov dokoncit v novembri 2009 (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=672358).

Vsetko mozne o Auparku na NO: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=577864

DoubleTree Hotel by Hilton na Hlavnej:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=760316

Central Park na Ondavskej ul.:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=589415

Summa summarum vsetkych projektov pre hlbavejsich...:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=617382
Reply on: pedro77 #42865:
Myslel som si, ze sa na to niekto opyta. Nechcelo sa mi to rozvadzat, lebo je to dlha historia.

Treba si precitat najprv toto: http://74.125.77.132/search?q=cache:V3FCauSuBhoJ:www.hrnko.sk/2008/02/04/ako-si-chranime-svoje-poklady/+mi%C5%A1kovec+vs.+mi%C5%A1kolc&hl=sk&ct=clnk&cd=1&gl=sk

Ja sa s tym clankom plne stotoznujem, ale je to historia, ktoru by sme mali ovladat. Sucasnost je taka, ze viac pouzivany tvar je Miskolc, nie dnes uz skor narodovecky znejuci Miskovec. Svojho casu bol na tej ulici aj primator Miskolca s primatorom Schusterom, ktory sa vyjadril, ze nazov ulice na tablicke "Miškovecká", mu nazov jeho mesta skoro vobec nepripomina, tak Schuster prislubil upravu nazvu ulice na transkripcne priliehavejsie "Miškolcská".

Po spisovnej aj gramatickej stranke su oba tvary spravne. Ak vsak Nazvoslovna komisia schvali pomenovanie ulice ako "Miškolcská", iny tvar nazvu ulice je v tomto pripade nespravny.
Reply on: Sarko #42864:
preco Miškovecká je nespravne ?
Reply on: veteran #42829:
Neslo nahodou o Mlynskú ul. v Barci, ktora sa neskor premenovala na Teplého? O Sturovej ul. neviem, ktora ul. bola takto pomenovana?

Cachre sa robili este s Letnou ul., ked sa Letná ul. premenovala na dnesnu Szakkayho a Švermova na Letnú ul. (MC Sever a Stare Mesto) alebo nezmyselne dvojnasobne premenovanie Janoukovej ul. na Jabloňovú (ktora uz existovala a je dodnes v MC Saca) a neskor Jedľovú v MC Sever.

Zaujimavostou su aj ulice, ktore uz boli "zrusene" zlucenim s inymi ulicami: Lečkova ul. (dnes sucast Šafárikovej triedy), Kollárova (dnes sucast Krivej ul.), Černockého a Steinerova ul. (dnes Kežmarská ul.) a Kosatcová/Klinčeková/Púpavová ul. (dnes Opatovská cesta vo Vysnom Opatskom). Na niektorych miestach zostali smaltovane tabulky so starymi nazvami dodnes a su objektom fotografickeho zaujmu 🙂

Naopak rozdelovanim na viac ulic "utrpeli" hlavne ulice v Starom Meste - byvala Šrobárova ul., ktora sa rozdelila na Alžbetinu (naprv vsak kratko ako Hnilná ul.) a Šrobárovu ul., Bačíkova ul. (dnes Bačíkova a Ul. pri jazdiarni), Malinovského ul. (dnes Galenova a Timonova ul.), Trieda priateľstva na Sidlisku Tahanovce (dnes Austrálska trieda a Ázijská trieda), Astronautická ul. na Nad Jazerom (dnes Važecká a Ždiarska ul.), Bajkalská ul. na Nad jazerom (dnes Bukovecká, Čingovská a Levočská ul.), Nosekova ul. v Krasnej (dnes Krajná, K majeru, Feketeova pažiť a Vyšný dvor) a 6-nasobny rekordman Ul. mladej gardy tiez v Krasnej (dnes Konopná, Na pažiti, Orná, Pasienková, Piesočná a Štrková ul.).

Zvlastnostou je Tučkova ul., ktora sa naposledy uvadzala pravdepodobne na mape z roku 1971 ako Tučekova ul. (MC Zapad medzi ulicami Nešporova a Šafárikova tr.). Potom uz nebola uvadzana pravdepodobne kvoli tomu, ze na tejto ulici sa nenachadza ziadne orientacne cislo (adresy prisluchaju ku Gudernovej, Nešporovej ul. a Šafárikovej tr.). Naprava sa stala az po tom, co som v roku 2003 prekvapeny objavil staru tabulku s nazvom ulice mysliac si ze ide o premenovanu ulicu. Od roku 2004, teda po 33 rokoch, tato "stratena" ulica opat figuruje na mapach mesta ?

Ani v Nazvoslovnej komisii, ktora schvaluje a pomenuvava ulice nepracuju dokonali ludia... Svedci o tom aj mnoho chyb, ktorych sa dopustili: Baltská (predtym Baltická - cechizmus), Brečtanová (Brečtanova s kratkym "a" - brečtan je rastlina, nie nejaký pán Brečtan), Brnianska (Brnenská - cechizmus), Budanova (nespr. Budanová), Čermeľská cesta/Čermeľské prielohy (nespr. Črmeľská/é), Jahodová (nespr. Jahodná ul.), Kovaľská (nespr. Kovalská), Ludvikov dvor (nespr. Ľudvíkov dvor), Miškolcská (nespr. Miškovecká), Strojárenská (nespr. Strojárska - bola tam "strojáreň" po ktorej je to pomenovane), Šafranová (nespr. Šafránová - cechizmus), Tallinská (nespr. Talinská - hlavne mesto Estonska Tallin), Topásová (nespr. Topasová - cechizmus) a Výhoňská (nespr. Vyhoňská). Vsetky tieto ulice su v 4. vydani mapy Kosic od VKU uvedene spravne, avsak v terene vela ulic zostalo po starom, miestami este aj so starymi smaltovymi tabulkami starymi aj polstorocie (iny format, font pisma a farba).

No a ked som sa tu tolko rozpisal, spomenul som si este na perlicky - Londýnska a Rímska ul. (MC Juh). Tieto ulice museli byt pomenovane podla mna, na zaklade nejakych dobrych kontaktov na prislusnych miestach. Ferona Slovakia, a.s., Londýnska 8, 043 00 Košice je totiz jedina adresa, ktora sa tam nachadza a cez zavoru sa na tuto "ulicu" ani nedostanete. Preco prave aj konkretne jedine cislo 8 je pre mna tiez zahadou, mozno stastne cislo konatela spolocnosti 🙂 Predpokladam, ze za normalnych okolnosti by to bola adresa na Holubyho ul. 18. Rímska ul. je este vacsou zvlastnostou, nenajdete tu totiz ziadnu cestnu komunikaciu, dokonca ani chodnik, lez travou obrastenu vleckovu kolaj do arealu Ferony, ktory sa po par metroch konci uzavretou branou...
Reply on: Sarko #42858:
trošilinku do kopca to predsa len je. ?

Re #42859 Sarko: pod tou cestou k bloku sú tiež ešte uložené koľaje? Resp. kam až vedú ❓
Reply on: Peter55 #42855:
dlhšie rady sa tvoria akurát na Gemerskej a Pri prachárni. A možno nebyť toho, že tadiaľ jazdia bus linky, ani by sa o tom veľmi nehovorilo. Fakt je, že ak to vypnú, tak sa len potvrdí, že v KE sa nepodporuje rozvoj MHD, ba naopak radšej sa dáva prednosť IAD - potom nech sa ale vodiči nesťažujú, že stoja v zápchach. Ale to je už o inom.
Reply on: Axel #42837:
neviem co na tom je pravdy, ale zlate casy zrejme degesom skoncili, malo by sa im to strhavat zo socialky, neviem ci v celku alebo po ciastkach, ale vraj uz bolo take nejake opatrenie voci nim prijate.

Re #42855 Peter55: Zelezniky maju jeden problem - cyklus po prejdeni elektricky ide stale odznovu a nepokracuje tam, kde ho elektricka prerusila. To je cely problem tejto krizovatky.

Re #42856 Axel: 6 minut je uz trosku privela, to ti neverim. A kedze su teraz skolenia vodicov ED tak by sa o tom aj rozpravalo. A dodrziavanie CP sa od noveho roka opat kontroluje. Ja mam tiez skor problem s AD, tam je tolerancia +2:59 a to je trosku vela.
Reply on: Sarko #42858:
Sice to nie je električka ale rano mi ide niekedy aj o 3 minuty skôr L15, nastupujem na zupkovej a L15 ide z Exnarovej...
Reply on: Axel #42831:
Kolaje tam urcite boli, no ked to bagrovali, tak si si to nemusel vsimnut. Bud to len zasypali kamennou sutou, ako som si to uz vsimol ja v decembri, ked som bol doma, ale uroven terenu sa mi zdala natolko znizena, ze som mal pocit, ze to tam v tych miestach cele vybrali, alebo minimalne odrezali po pristupovu komunikaciu veducu k bloku Moldavska cesta 9 - 19, ktora ostala netotknuta.
Reply on: jt #42848:
Z Idanskej to nie je na zastavku SOUD hore kopcom, ale po krasnej rovinke a nejakych 400 metrov a 4 minuty chodze podla
http://maps.google.co.uk/maps?f=d&source=s_d&saddr=Moldavsk%C3%A1+cesta&daddr=48.709251,21.246443&hl=en&geocode=FUky5wIdRilEAQ%3B&mra=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=17&dirflg=w&sll=48.707658,21.245348&sspn=0.004991,0.009549&ie=UTF8&t=h&z=17.

Inak plne suhlasim s Esickom a nie je to len problem Moldavskej cesty, ako vidiet, viaceri tu maju svoje skusenosti.
Reply on: Peter55 #42855:
Uz ti to napisali nizsie.
Na zeleznikoch su zapchy pre zle nastaveny radic, nie pre samotnu preferenciu. Podrzanie cervenej na par sekund dlhsie (kolko potrebuje elektricka na prejazd krizovatkou?) s naslednym pokracovanim cyklu tam proste nemoze mat taky vplyv na zapchy, ako je tam mozne vidiet. Ved svetelna je tam nablizku len od nemocnice, zvysok prichadza teoreticky priebezne.
Reply on: Yogi616 #42846:
skludni slovnik o trepani blbosti... (Nemozes tvrdit, ze sa nieco take nedeje)
Cez vikend elektricka do mesta z Moldavskej BEZNE odchadza viac ako +3. Obcas dokonca vidim ako R1-ka s odchodom na 29 stoji pred kruhacom a vyckava na 6-ku s odchodom na 25 a aj ta odchadza tak na 22-23.
Ranne R1-ky do USS tiez bezne od Areny idu viac ako +3. Mama by vedela rozpravat, ako vyjde z domu a uz len sleduje ako zo zastavky odchadza elektricka s odchodom az o 6 minut.
Neskore vecerne spoje na 9-ke su pri Ferrocentre neraz +5 a mohol by som pokracovat.
Reply on: Axel #42854:
Chod sa pozriet na zelezniky.
Reply on: pedro77 #42845:
Tvrda preferencia typu "elektricka ani nepribrzdi a ide stale na zelenu" mozno nie, ale ja NEVERIM, ze vkladanie parsekundoveho okna na prejazd elektricky krizovatkou moze sposobovat zapchy...
Reply on: tbus #42852:
no ja som raz isiel 6tkou z nam.MMM a hore terasou sme brusili kolajnice urcite sme sli aspon 120:) ,dokonca sa nam podarilo na terase nestat ani na jednom semafore!! a ked som vystupil pri bielom dome ,tak som schvalne isiel pozriet na CP ze o kolko skorej sme a bola to len minuta..
Reply on: Yogi616 #42847:
ta tiez isla 100km/h? (3,32€/h ? )

A s tym ze vsetci vodici jazdia presne to si myslel asi len tak vseobecne. Cez vikend sa mi v dvojke podarilo prejst z jednej strany hlavnej na druhu (MMM - NO) za necelych 8 minut! V spicke by sa to nedalo, vtedy jazdia viac s meskanim, ale nechci mi povedat ze v okrajovom rezime alebo taka R-ka na rychlodrahe dodrzuje CP na 00.59... nechce sami verit
Reply on: Yogi616 #42846:
nekecaj somariny. Mne sa osobne stalo, že električka odišla o 5 minút skôr, čas som si overil okamžite, keď som volal na dispečing, že čo to má byť (bola to nedeľa ráno). A 2-3 minúty náskok - vcelku bežná vec, pritom hodinky mám presné. Poznáš jedného vodiča ED, ktorý už desiatky rokov jazdí s permanentne náskokom?
Reply on: Yogi616 #42846:
Napr. mne sa obcas stava, ze stvorka ide od Astorie o dve minuty skor. Pritom masti po tych kolajniciach, az za nou kolesa podskakuju.
Reply on: pedro77 #42845:
to nie je pravda. Nie tvrdá preferencia spôsobuje na inkriminovanej križovatke zápchy, ale jej zlé nastavenie, keď sa po prejazde električky križovatkou nepokračuje v začatom cykle, ale začína celý cyklus od začiatku. Toto spôsobuje nadmerné čakanie. Takže na vine nie je tvrdá preferencia, ale " odborníci " z SKK, ktorí to takto skvele nastavili - inak povedané, ktorí na to kašlú. A možno to niekto nechal takto úmyselne, aby to začalo vodičom IAD vadiť, čím by vznikol dôvod na jej vypnutie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.