To netusim, ale pokial ano, tak uvazujem, ci by za rozhodnutim o vyradeni nemohol byt aj umysel s cielom dosiahnut co najvacsiu vysku skody. Ale aj to je otazne, aka je momentalna hodnota 17 rocnej elektricky 3 roky pred dosiahnutim jej zivotnosti.
To by sa mohol vyjadrit niekto, kto sa v tejto oblasti lepsie vyzna.
Na druhej strane by to mohlo urychlit aj samotnu opravu po vycisleni skody, cim by DPMK nebol stratovy.
Dalsia vec je, ze tato nehoda je jedna z mnohych za posledne roky a situacia sa nijako neriesi. Mesto a DPMK cakaju, az tam stane hromadny exitus?
Ja by som tomu neveril, podla mna je to len prvotny odhad a kym sa niekto poriadne nepozrie "pod kapotu", tak su to unahlene uzavery. Podla mna 525 na tom bola horsie.
"Podľa zástupcov Optimy nie je možné, aby súkromný subjekt zaisťoval dlhodobo na vlastné náklady MHD a nahrádzal funkciu DPMK."
Ale isteze to mozne je, dokonca je to najbeznejsi styl, akym sa to riesi. Naopak, nie je mozne a myslitelne, ze mestsky DP musi sam, bezplatne a ihned zaviest linku MHD do nejakeho pola, lebo si tam nejaky investor zmyslel vybudovat shoppingpark. Mila Optima, pouc sa, kde chces - pocinajuc kosickym Tescom a konciac prazskou IKEOU Zlicin.
Mam taky pocit, ze tu niekto v Emteste programuje v nezaujimavom a strasnom Foxpro, alebo v C++ jazyku ? Pocit toho, ze Emtest je zliepany na kolenach, asi neprestanemmat nikdy.. Mozno zakladatel Emtestu dostal v skole za nieco trest od ucitela s inicialkami EM .. A tak vydumal blbucky program EMtest, na ktory naliepal este blbejsie nadstavby, z coho vznikla najblbsia blbost dnesnej doby.. ? ?
To som presne chcel napísať. mali troška zadotovať obratisko a bolo by. Ono, zase je to tak, že pekný profit by ma kaufland, hornbach, či baumax a to obratisko by financovala iba optima... Asi tiež nie fér. V každom prípade to mohlo poriešiť mesto, ešte keď dávali povoelnia na stavby tých centier, že tam niekde bude obratisko a bude ho terba spoločne zafinancovať. nejak poriešiť sa to istotne dalo.
keď mohli mať električku, tak ju nechceli. A zrazu sa cítia ukrivdení, že im tam nejazdí MHD. Stálosť električkovej linky by bola oveľa viac zaručená ako u bus linky.
"Až do konca roku 2008 boli v prevádzke dve pravidelné linky. Optima bus a predĺženie spoja č. 15, resp. 10 boli dotované výhradne Optimou, pretože by k centru neprichádzala žiadna pravidelná autobusová linka. Napriek viacerým rokovaniam s vedením DPMK stále narážame na negatívny prístup k zriadeniu pravidelnej linky MHD. Vzhľadom na to, že Optimu navštívi každý mesiac niekoľko stotisíc zákazníkov a zamestnaných je tam viac ako 500 ľudí, považuje to vedenie obchodného centra za zarážajúce," uviedol manažér Peter Šimkanin.
Financovanie MHD odmieta
Podľa zástupcov Optimy nie je možné, aby súkromný subjekt zaisťoval dlhodobo na vlastné náklady MHD a nahrádzal funkciu DPMK. Práve to bolo dôvodom k zrušeniu linky. Vyzývajú vedenie DPMK k urýchlenej úprave dopravného grafikonu a tým k posilneniu dostupnosti Optimy MHD.
Každý spoj pôjde k Optime
"DPMK plánuje v krátkom čase urobiť zmenu, vďaka ktorej každý spoj autobusovej linky č. 10 bude zachádzať až k OC Optima. V súčasnosti chodí každý druhý autobus. K obchodnému centru je dopravná dostupnosť zabezpečená aj električkovým spojením. Cestujúci môžu využiť všetky električky označené R. DPMK navrhne Optime, aby sa predĺžila trasa niektorej z blízkych autobusových liniek (17, 34) tak, že sa na tom bude finančne podieľať. Vo veľkomestách je štandardné, že si obchodné centrá pre zabezpečenie zvýšenia pohodlnosti a dostupnosti prevádzkujú resp. hradia spoje z vlastných zdrojov. Príkladom je hypermarket TESCO v Košiciach," uviedla PR a marketingová konzultantka DPMK Monika Murová.
Dimi