Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #4207:

Žeby taká hviezda na Anděli bola až taká megalomanská, to sa mi nezdá. No a na Palmovke sa stojí pred, aj za križovatkou, nie? A tie údaje som si nevymyslel, najväčšia vzdialenosť je medzi električkovou zastávkou Anděl na Plzenskej a autobusovým nádražím Na Knížecí, a to 400m...
Sarko:Kazes bludy.Kazdy zast.tercik je vzdialeny 120 m od poslednej zjazdovej vyhybky plus rozmery znacne roztahanej "velkej hviezdy" hovoria jasne,ze ani vzdialenosti medzi zastavkami el.nemozu byt mensie ako 200 m a o aut.stanovisti Palmovka ani nehovorim.
Reply on: Papyr #4201:

Palmovka - najvzdialenejšie stanovištia sú dostupné do 100m a bez prekážok (pešia zóna);
Hradčanská - najvzdialenejšie stanovištia sú od seba 100m, bezkolízny prestup podchodmi;
Anděl/Na Knížecí - toto sú v podstate 2 prestupné uzly (2 samostatne označené zastávky) a obopnutie pešími úsekmi ulíc Plzeňská, Nádražní, Ostrovského a Stroupežnického umožňuje bezkolízny prestup do 200m (prestup z/na metro na Ostrovského a Nádražní);

Nám. osloboditeľov - najbližšie stanovištia sú vzdialené 100m a najvzdialenejšie 500m, 2 nechránené prechody pre chodcov, 3 prechody so semaforom a absencia akéhokoľvek podchodu

Inak električkové stanovištia sú všetky za križovatkou, čo by som už inak nemenil (za predpokladu, že by sa nerealizoval sci-fi variant 🙂 ). Súčasný stav by som riešil jednoducho zrušením spomínaných dvoch najvzdialenejších stanovíšť na Bottovej a Fejovej, čím vznikne najväčšia vzdialenosť už len medzi električkovým stanovišťom na Južnej tr. a autobusovým spred Slovana na 200m. Voči ostatným stanovištiam by to bolo do 100-150m.
SHORTY:Takže si sa sám priznal,že problém nie je v tom že vodič nie je informátor alebo predavač ani v tom že doplnkový predaj bude spôsobovať meškanie ale v tom že za to dostávate málo peňazí.A to nie je problém cestujúcich ale vášho zamestnávateľa.Ak odbory nedostatočne hája záujmy vodičov,môžete si založiť iné.
Reply on: Jenki #4197:
ad1.: Kdybych jsem měl takovou provizi jako v Ostravě,tak bych své volno trávil prodejem jízdenek přímo na zastávce ? ! Tá naše provize činí takových 90-100Sk měsíčně naproti té v Ostravě cca 1200Sk(1000Kč).
Reply on: Sarko #4198:
Ja nie som nezmyselne proti kvôli nejakému princípu alebo čo, ale snažím sa Ti vysvetliť, že Tebou navrhované riešenie je "málo muziky za veľa (možno ani nie tak peňazí ako) komplikácií".

Keďže žiaden problém nemožno riešiť osobitne bez ohľadu na súvisiace veci (to sa jednoducho nedá!), budem teda argumentovať aj ďalšími súvislosťami naďalej.

1) Malá pravdepodobnosť je jednoducho faktom. Tvoj návrh na celodenné a celotýždenné predĺženie trás L14, 24, 28, 33 a 53 rieši jeden jediný špecifický prípad, a to cestujúceho vo voľný deň alebo v pracovný deň skoro ráno alebo neskoro večer, ktorý ide z Šace do Ťahanoviec alebo na Slovenskú ul. (dokonca ani Slovenskú by sme vzhľadom na jej obslúžiteľnosť z Národnej triedy nemusli brať ako argument). Koľko je takých cestujúcich, ktorí by to uvítali? Päť za týždeň? Alebo ešte menej?
2) Akože nejde len o vzťah Fejova - Bottova? A o aký iný ešte ide?
3) Význam SAD od MHD je odlišný. To píšeš sám. SAD má voziť obyvateľov obcí do mesta. Bodka. Nikde nie je napísaé, že SAD musí zastaviť na NO. A ani nezastavuje. A linkami 24 a 28 DPMK supluje SAD. S tým rozdielom, že na rozdiel od SAD ponúka obyvateľom obcí pri dnešnej neexistujúcej integrovanej doprave tarifnú unifikáciu + zastavovanie aj pri železničnej stanici aj v centre mesta (Bottova). Z toho jednoznačne vyplýva, že akékoľvek úvahy o ďalšom približovaní zastávok týchto liniek k ostatným nástupištiam na NO sú bezpredmetné.
4) Trasovanie liniek a rozmiestnenie stanovíšť na NO nie je možné odlúčiť. Ako jediná problematická je v tomto L14. Stačí je presmerovať a problém s NO neexistuje.
5) Vlastný spôsob riešenia problému spočíva v presmerovaní L14 a 38. Nič viac netreba. L38 ako staronová L52 môže expresne jazdiť cez Južné nábrežie do Krásnej (veď DPMK už dávnejšie chcel expres po Južnom nábreží k Branisku). Ťahanovce a Slovenská budú na MHD napojené inak, tak, že zastavovanie na NO bude štandardné.
6) Presmerovanie liniek cez Hlavnú a uvažovanie o ňom je konraproduktívne vzhľadom na schválenú (!) výstavbu Auparku, ktorá prinesie v horizonte niekoľkých rokov v danom priestore úplne odlišnú dopravnú organizáciu, kedy v Tebou navrhovanej trase bude pešia zóna a autobusové nástupištia pred Slovanom zaniknú.
Reply on: Papyr #4201:
Pardon, ze z Bottovej na Fejovu je to dalej ako z Knizeci na Andel...? 🙂
Reply on: Sarko #4200:
Si si isty, ze z Bottovej na Fejovu je to blizsie, ako z Knizeci na Andel? 🙂 No a da sa to na NO usporiadat nejak inteligentne? Ked chces zachovat tri elektrickove nastupistia (idealne by bolo samozrejme vsetky az za krizovatkou) a k tomu nejak napasovat autobusove zastavky... Ako by si to teda riesil?
Papyr: Poznám všetky 3 spomenuté prestupné uzly v Prahe, ale ani na jednom nie sú také vzdialenosti ako na košickom N.O. Navyše, N.O. má v súčasnosti funkciu akéhosi centrálneho prestupného uzla, pre ktorý by mali platiť prísnejšie podmienky. Pritom tu nie sú žiadne podchody, prechádzať sa musí cez jeden až tri svetelné križovatky, sú tu aj nechránené prechody pre chodcov a napr. na dvoch električkových stanovištiach pred Dargovom sa už 17 rokov nastupuje/vystupuje na úroveň vozovky...
Reply on: Sarko #4198:
Zase na druhej strane, na NO v Kosiciach sa clovek na prestupoch nabeha asi tolko, ako na Palmovke, Hradcanskej alebo na Andelu 🙂 to len pre uplnost 🙂
Vladimír:
Stále počúvam dôvody, prečo to nejde a pritom je riešenie také jednoduché. O malých pravdepodobnostiach sa baviť nebudeme, prestupné vzdialenosti sú faktom hovoriacim za seba. Pritom nejde len o vzťah Fejova-Bottova, ale aj vzťah medzi ostatnými frekventovanejšími stanovištiami. Takisto spomínanie SAD, ktorej význam je od MHD odlišný, nie je namieste. Ja rozoberám rozmiestnenie stanovíšť na N.O., nie trasovanie liniek. Ohľadne L14 si naďalej spievaš vlastnú pesničku, tak znova opakujem, nebavím sa o linkovom vedení, ale o zastavovaní na N.O.! Skús sa sústrediť výlučne na problematiku prestupného uzla a liniek doň/z neho prichádzajúcich/odchádzajúcich a pokús sa napr. o vlastný spôsob riešenia problému, nie neustále hľadanie dôvodov, prečo to nejde.
Z jiného soudku : někdy loni byl jeden z Košických Novoplanů zapůjčen kamsi do Levoče, kde chtěli (chtějí?) někdo (kdo?) obnovit výrobu tohoto úžasného stroje. Ví někdo víc???

A ještě k probíhající debatě pár subjektivních názorů :

1. prodej jízdenek u řidiče bez dětských je zvěrstvo. V Ostravě prodávají řidiči dokonce 6ks jízdenek (15min/45min/24h děti i dospělí), přičemž přirážka u dospělého je +2Kč, u dětí +1Kč a u 24h 0Kč! A nikoho to nebolí. Samozřejmě zpočátku řidiči brblali a snažili se přes odbory to různě sestřelit, ale zaměstnavatel jim poměrně rychle zacpal ústa penězma, tj. provizí za prodané kusy. Ono mít nebo nemít měsíčně o 1000Kč navíc je zajímavý rozdíl... Pro zaměstnavatele je doplňkový prodej poměrně velký přínos - minimálně 70% těch, co si koupí lístek u řidiče, by jinak nejelo nebo jelo načerno! Takže jízdenky každopádně PRODÁVAT, a komu se to nelíbí, nemusí ani pracovat.

2. výzdoba vozidel : dle mého názoru je jakákoliv balkanizace nepřípustná. Buď je to dopravní podnik nebo cirkus. Vzhledem k tomu, že v Košicích nepěstují ani uniformy, vidím to spíš na ten cirkus.
Reply on: Sarko #4193:
Príklad prestupu s presunom Fejova - Bottova je extrémny a málo pravdepodobný. Ak z L38 prestupujem na L24, či 28, môžem tak urobiť na nasledujúcej zastávke Hotel Strojár na hrane - bez akéhokoľvek presunu. Pokiaľ sa presúvam na L14, môžem použiť s L38 paralelne jazdiacu L25 so štandardným zastavovaním na NO alebo v úseku od Ľudvíkovho dvora linku R1 a od Pereša aj L22 jazdiacu priamo na stanicu. Z toho nám vyplýva, že peší presun Fejova - Bottova je nutný len v konkrétnej ceste zo Šace, i to len v pracovných dňoch v okrajovom režime a vo voľné dni celodenne. A to je také malé percento všetkých ciest, že zaoberať sa ním, je zbytočné.

Čo sa týka pojmu "luxus", trvám na svojom. Ak by do Hutiek, Myšle a Valalikov nejazdila MHD, mali by stokrát horšie spojenie s presunmi na autobusovú stanicu. Som presvedčený, že každý z cestujúcich na týchto linkách môže za Bottovu skákať šťastím. Tak blízko centra by mu SADisti nezastavili.

Trasa L14 s tým súvisí, a to dosť. Je maximálne zvrhlé pri košickej uličnej sieti a zvlášť v tomto špecifickom prípade spájať diametrálnou linkou severný cieľ so severným cieľom. Ak mám jednu blbosť, nebudem ju predsa kompenzovať druhou blbosťou, ale eliminujem prvú blbosť, nie?

Naďalej som presvedčený, že vedenie autobusových liniek cez Hlavnú ul. popred Slovan nie je vhodné, a aj keby bolo, nie je potrebné.
nesúhlasí,môže reagovať výpoveďou.Starostlivosť o vozidlo sa môže prejavovať aj ináč ako jeho balkanizáciou.Toto je môj názor a taký aj ostane,pokiaľ ma niekto nepresvedčí že je výhodnejšie cestujúcim znepríjemňovať život buzeráciou než im vychádzať v ústrety...
Shorty,Dopravák:Ale vy ste tu použili také vyjadrenia ako Vodič nie je informátor,Cestujúci je povinný,Lístok v doplnkovom predaji by mal stáť aspoň 20 SKK,doplnkový predaj by spôsoboval meškania...Na to je jedno príslovie so všeobecnou platnosťou:Kto chce,hľadá spôsoby,kto nechce,hľadá dôvody. 1018:Máš pravdu len čiastočne.Názory vodičov napr.na zlepšenie dopravnej obslužnosti by mali byť vyslyšané.Ale vodiči nemajú čo rozhodovať o tom,čo budú robiť a čo nie,veď každý človek má tendenciu si prácu čo najviac uľahčovať.A vo vzťahu nadriadený-podriadený má byť demokracia len po určité hranice,inak by to bola anarchia.A k výzdobe vozidiel-doma nech si robí každý čo chce.Vozidlá patria DP a nie vodičom,tvoria image DP a nie vodiča a tým pádom jediný oprávnený určovať ich vzhľad je DP a to až do posledného detailu.Kto s tým nesuhla
Reply on: Vladimír #4188:

Reakcia je síce nad požadovaný rámec, ale vyjadrím sa ku všetkým bodom. 🙂

a) Zlepšenie by som považoval nielen v súvislosti s prestupom, ale najmä v dostupnosti k nástupným zastávkam. Inak v súvislosti s prestupmi je od zastávky pred Slovanom na stanovištia na Bottovej a Fejovej potrebné prekonať 200 m. Na stanovište na Južnej triede je to 150 m. Treba však zobrať do úvahy aj prípad, že cestujúci z "obecných" liniek stojacich Bottovej cestujú "bežnou" linkou napr. z práce a potom na NO potrebujú prestúpiť. Zoberme si ten najhorší prípad, cestovanie L38, s výstupom na Fejovej a potrebou prestúpiť na spoj zastavujúci na Bottovej. Kým medzi stanovištiami pred Domom techniky a Slovanom je dostupnosť 100-150 m, medzi Fejovou a Bottovou je to NEUVERITEĽNÝCH 500 m! To už cestujúci môže uvažovať o takej zvrhlosti ako, že pri Dome umenia prestúpi na niečo na žel. stanicu a tu na svoju "obecnú" linku. Pokým je NO centrálnym prestupným uzlom, dóvtedy treba počítať s nadväznosťou medzi všetkými linkami bez akéhokoľvek rozlišovania. Nejde pritom o žiaden luxus, ten je napokon už to, že tie linky idú až do centra a nie sú ukončené v uzloch ako OC Važec a ďalšie. A práve vďaka takémuto luxusu došlo k preriedeniu spojov a zneatraktívneniu MHD. V mnou uvažovanom prípade ide len o pozitíva - priblíženie a zatraktívnenie dostupnosti nástupných zastávok a zlepšenie prestupných vzdialeností. Obchádzkami vyvolané jedno až dvojminutové predĺženie jazdnej doby spoja cestujúci prehliadne oveľa ľahšie, než niekoľko minútovú chôdzu po námestí.

Aj keď ani mne sa nepozdáva trasa L14, nedával by som ju do súvisu s preberanou témou. Napokon, máme niekoľko takýchto liniek. Ale to už sme pri večnej téme - linkové vedenie.

b) Chápanie orientácie smerovania liniek podľa svetových strán a jeho narušenie by už mohlo byť považované za predsudok. Aj keď stanovištia na Bottovej symbolizujú smerovanie liniek na sever a juh, pri správnom označení stanovíšť pred Slovanom, by bolo možné realizovanie podľa podobného logického vzorca:

Zastavovanie na ZÁPADNOM stanovišti - podľa KONEČNEJ ZAST., ktorá je umiestnená západne od VÝCHODZEJ ZAST.:
L14 - smer HM Tesco a Baumax (od NO vedie trasa západne a severne od vetvy ku Pri hati),
L24 - smer Žel. stanica,
L28 - smer Žel. stanica,
L33 - smer Žel. stanica,
L53 - smer Sídl. Ťahanovce-Madridská.

Zastavovanie na VÝCHODNOM stanovišti - podľa KONEČNEJ ZAST., ktorá je umiestnená východne od VÝCHODZEJ ZAST.:
L14 - smer Pri hati (od NO vedie trasa východne a južne od vetvy ku HM Tesco a Baumax),
L24 - smer Spaľovňa,
L28 - smer Nižná Myšľa,
L33 - smer Krematórium.

d) Vedel som, že spomenieš tie semafory. Lenže Rooseveltovu na inkriminovanom mieste križujú chodci len v jednom definovanom prúde, čo by som za tak výraznú prekážku nepovažoval. Zober si len taký prejazd z Továrenskej na Gorkého - frekventovaný prechod pre chodcov bez semaforu, súvislý prúd áut na hlavnej zľava, súvislý prúd áut na hlavnej sprava, frekventovaný prechod pre chodcov bez semaforu.

e) Odbočka zo Štúrovej na Moyzesovu nie je jediným miestom, kde je prejazd sťažený. Napriek tomu opäť zopakujem, že s rizikovými situáciami sa môže stretnúť vodič kdekoľvek. A čím menej očakávané nebezpečenstvo, tým sú následky horšie a tomu zodpovedá aj bilancia nehodovosti, ktorá je percentuálne častejšia a vážnejšia práve v extraviláne.
Reply on: 1018 #4190:
?


/Pošli mi na Tebe mail? (ak máš!)/
Reply on: 1018 #4190:
Bol to sice kruty prispevok, ale tak to je. A nad nikoho sa pritom nevyvysujem, iba konstatujem. Ak to niekoho uraza, prosim, jeho vec, ci mnou budu na kosickom fore opovrhovat, mi je jedno. Vadilo by mi, keby mnou opovrhovali presne dane osoby, ale ani jedna z nich nie je z Kosic.
nestacim sa cudovat, ake silne argumenty tu niektori jedinci pouzivaju... ?

k tomu (ne)zastavovaniu na zastavkach pocas manipulacie - a naco zastavovat? vozidlo ma spomalit na minimalnu prejazdovu rychlost (15-20 km/h) a nezastavit. Aky zmysel by mali presuny s cestujucimi, ak vozidla nie su oznacene? V KE maju elektricky povinnost zastavovat do 22 hod pri vsetkych manipulaciach, okrem poruch. Tak to aj je, neviem preco to tu ani neviem kto vytkol. A otazku, preco nie po 22 hod hadam riesit nemusime...

k tomu problemu predaj listkov - vedenie - osobne veci - ochota cestujucoch a zamestnancov - odbory - ... ---> pravda je ta, ze vedenie DP ak si nieco vymysli, tak to stale presadi, lebo odbory v DP su jedna ruka prave s vedenim. Cestujuceho to samozrejme nezaujima, on chce, aby vsetko klapalo. A cestujuci su tvory ako kazde ine, vychytaju kadejake nedostatky a trebars aj vykradnu vodica, kym prehadzuje vyhybku. Na cely tento nekonecny kolobeh, na ktorom by sme sa tu mohli natahovat do nekonecna, existuje riesenie podla mojho zlateho pravidla "ak nieco robis, rob to poriadne, alebo radsej vobec nie". To plati o vsetkych veciach, ktore vedenie DP zavedie do praxe a vodici s tym sa musia naucit fungovat. V DP je potrebna revolucia na managerskych postoch, mlada krv, ktora ale rozumie aj praxi, lebo ju pozna a ak nie, tak sa neboji do tej praxe ist a stretnut sa s nou zoci-voci. Vodic MHD je ten posledny, ale zaroven najdolezitejsi clovek v organizacnej strukture DP. Preto ich nazory by mali byt akceptovane a brane na urcitu vahu. Vsetkym zamestnancom DP by som odporucil zucastnit sa kurzu personalneho managementu, aby vedeli, ako sa ma pracovat so zamestnancami, ako sa riesia problemy na pracovisku, ako ....

No a este k PAPYRovmu tomuto cudu, co z huby vypustil:
"Psycholog prazskeho DP mi raz povedal, ze idealne IQ pre vodica elektricky je v rozmedzi 97-100. Necudujem sa, ze polovici prispevkov niektori nerozumiete."
--> dalsie zlate pravidlo hovori, ze "pred nikym sa neponizuj, ale pred nikym sa ani nevyvysuj!" Pan MUDr. Papyr, uvedom si a pochop, ze aj ini ludia maju svoje nazory a komentare. Presne takymito KECAMI si sice mozno ziskas fandov na medzi doktormi mediciny a prava, ale ma dopravackom fote Tebou tak akurat budu ludia opovrhovat. Presne takyto ludia ako Ty, ak sa dostanu do vedenia firiem, sposobuju hrozu na pracovisku, lebo nechapu a ani nechcu pochopit svojich zamestnancov, nevedia totiz pocuvat nazory inych.
Reply on: Sarko #4187:
Ešte k trase cez Južné nábrežie. Ak budeš viesť trasu z Krásnej po Južnom nábreží, navyše po všetkých zastávkach, neúmerne tým predĺžiš jazdné doby pre cestujúcich z Krásnej. A už vôbec nehovoriac o dopadoch na kapacitné pomery. Ak dnes do Krásnej jazdí bus v špičke každých 15 min., u Teba by sa musel v rámci kompenzácie posilniť aspoň na 12-10 min., aby sa tam všetci pomestili.

Ja som v minulosti uvažoval maximálne tak nad kompromisným riešením. Zastavovanie na zastávkach Gymnázium a BPMK ráno smerom do Krásnej a popoludní smerom z Krásnej.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.