No my sme sa tu o SOU ani nikde nebavili. Tak ako povedal Vlado, električky premávali ako po Hviezdoslavovej, tak po Strojárenskej a myslím, že som to opísal dostatočne podrobne. Pozrel si si tú fotku v 90-ročnici?
SOU sa volalo SOU strojnícke a v súčasnosti má názov SOU Aurela Stodolu.
Re #4009 Vladimír:
Ulica sa volá Strojárenská (tak je označená v teréne), i keď v mapách sa objavuje aj názov Strojárska. Z historického hľadiska tu však existovala strojáreň, podľa ktorej bola ulica pomenovaná, preto sa má správne volať Strojárenská. Vo 4. vydaní mapy KE od VKÚ je chyba už opravená. Opäť jedna z mnohých chýb Názvoslovnej komisie...
Možno by som sa do sporu nemal miešať, ale nie je to vlastne jedno? Či sa jedná o Hviezdoslavovu alebo Strojársku ul., aj po jednej aj po druhej ulici električky jazdili. Alebo mi niečo uniká a naťahujete sa na niečom inom?
Nemyl si SOU a SPS. Obidve lezia v jednej rovine ale jedna je na hviezdoslavovej a SOU je na Strojarskej. A deli ich len Komenskeho Sou sa jeden cas volalo aj neako inac.
ad1) Fejova ul.
-Nie so si istý ,či v parčíku sú zaliate kolaje. Ono to bolo tak:
V r.1966 (to viem isto, lebo sa mi s tým spája jedna životná udalosť) od jara do jesene prebiehala rekonštrukcia tratí na Hlavnej. Robila sa po etapách tak, že jedna kolaj zostala jednosmerne v prevádzke, chvílu dokonca sa jazdilo na západnej vetvi protismerne. V opačnom smere sa použila odklonová trasa ,v jednej etape cez žst,Masarykovu, v druhej etape cez Kuzmániho. V rámci tejto akcie sa zrušilo spojenie Fejova-žst a vystavalo sa provizórium Fejova -Štúrova s pokrač na Kuzm.-jednokolajne. Áno po Fejovej krátku dobu bola osobná doprava.
(prepojenie na križovatke N.O. bolo vtedy len Hlavna-žst; trať na Fejovej bola ponechaná aj po zrušení nd ako manipulačná)
Po dokončení rekonštrukcie Hlavnej bolo prepojenie odstránené, včetne kolají, díval som sa ,dnes po tom nie je ani stopy, rastie tam tráva. Jedinou stopou bol donedávna gulatý stlp tr.v. použitý pri preložke v parčíku.(či je tam ešte dnes?-myslím že bol odstránený pri osadzovaní trol.stlpov) Zbytky kolají na Fejovej zostali dlhšie-vlastne dodnes. To je koniec prevádzky na Fejovej.
ad2) Hollého ul.
-nezostalo skoro nič a pritom je to jedna z novších stavieb.
ad3) Skladná ul.
-odbočenie zo Skladnej na Južnú bolo smerom do Barce, výhybka a prejazd medzi kolajami bol v miestach dnešnej zast:"Astória". Na rohu Skladnej a Južnej smerom k N.O. stál dom, nebolo možné postaviť oblúk dostatočného polomeru k N.O.
Ešte jedna hypotéza. Je možné , že existovala kedysi akási "výťažná" kolaj rovno k hasičskej zbrojnici, to by vysvetlovalo tú rozetu.
ad4) Šoltésovej, Mudroňova, FNLP
Trať odbočovala z Južnej na rohu Milosrd. šikmo asi pod 30st.uhlom priamou traťou cez podorys astórie, parčík za ňou k rohovému domu Šoltésova Pasteurova, na tomto dome je velmi dobre znatelná stopa po rozete, ešte tak 4-5rokov dozadu tam bola. Ďalej pokračovala už popísaným smerom.
ad5) Oštepová ul.
-záhada zostáva ??????
ad6,7) Frankovka
-pomerne rozsiahla vlečka s vnútorným rozvetvením, čosi by sa v tých objektoch snáď našlo (rozety,sokly stlpov ...?)
Tip pre hladanie: staré katastrálne mapy, firemné plány, plánky Košíc...treba skúsiť v archívoch.
Nechapem, co chcu zas na rychlodrahe rekonstruovat. Ved sa kazdu chvilu opravuje, castejsie ako mestske trate.A pritom tam staci tak malo-prehnat podbijacku.
Pokiaľ by bola dvojhláska "ia" na predposlednej slabike, tak áno (Trenčianska, Zádielska, Žiacka...), ale v tomto prípade je ešte o slabiku skôr. Na Požiarnickej sídli Hasičský a záchranný zbor, tak ako novopomenovaná ulica by sa v súčasnosti volala správnejšie "Hasičská" Názov "Požiarnická" však vychádza zo staršieho dobovejšieho názvu "požiarna zbrojnica".
A ešte oprava chyby v príspevku #3993, názov ulice má byť správne POŽIARNICK`(nie Požiarnícka). Inak píšem z WAP browsera Klondike, ktorý som si nainštaloval na PC a môžem ho používať pri prepojení s mobilným telefónom. Super vec. Týmto ďakujem za pomoc a rady od Isidora, ktorý ho používa.
Nuž železničný vagón typu "Z" by som za električku nepovažoval. A pochádza z Hanisky pri Košiciach, ten z Barce nám majiteľ Sunex East-u chcel dať len za cenu šrotu (cca 10-20 tis. Sk). Podľa mňa si do počtu pripočítali tú koňku, čo však tiež nie je električka a už vôbec nie historická.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
KVKV
ad1) Fejova ul.
-Nie so si istý ,či v parčíku sú zaliate kolaje. Ono to bolo tak:
V r.1966 (to viem isto, lebo sa mi s tým spája jedna životná udalosť) od jara do jesene prebiehala rekonštrukcia tratí na Hlavnej. Robila sa po etapách tak, že jedna kolaj zostala jednosmerne v prevádzke, chvílu dokonca sa jazdilo na západnej vetvi protismerne. V opačnom smere sa použila odklonová trasa ,v jednej etape cez žst,Masarykovu, v druhej etape cez Kuzmániho. V rámci tejto akcie sa zrušilo spojenie Fejova-žst a vystavalo sa provizórium Fejova -Štúrova s pokrač na Kuzm.-jednokolajne. Áno po Fejovej krátku dobu bola osobná doprava.
(prepojenie na križovatke N.O. bolo vtedy len Hlavna-žst; trať na Fejovej bola ponechaná aj po zrušení nd ako manipulačná)
Po dokončení rekonštrukcie Hlavnej bolo prepojenie odstránené, včetne kolají, díval som sa ,dnes po tom nie je ani stopy, rastie tam tráva. Jedinou stopou bol donedávna gulatý stlp tr.v. použitý pri preložke v parčíku.(či je tam ešte dnes?-myslím že bol odstránený pri osadzovaní trol.stlpov) Zbytky kolají na Fejovej zostali dlhšie-vlastne dodnes. To je koniec prevádzky na Fejovej.
ad2) Hollého ul.
-nezostalo skoro nič a pritom je to jedna z novších stavieb.
ad3) Skladná ul.
-odbočenie zo Skladnej na Južnú bolo smerom do Barce, výhybka a prejazd medzi kolajami bol v miestach dnešnej zast:"Astória". Na rohu Skladnej a Južnej smerom k N.O. stál dom, nebolo možné postaviť oblúk dostatočného polomeru k N.O.
Ešte jedna hypotéza. Je možné , že existovala kedysi akási "výťažná" kolaj rovno k hasičskej zbrojnici, to by vysvetlovalo tú rozetu.
ad4) Šoltésovej, Mudroňova, FNLP
Trať odbočovala z Južnej na rohu Milosrd. šikmo asi pod 30st.uhlom priamou traťou cez podorys astórie, parčík za ňou k rohovému domu Šoltésova Pasteurova, na tomto dome je velmi dobre znatelná stopa po rozete, ešte tak 4-5rokov dozadu tam bola. Ďalej pokračovala už popísaným smerom.
ad5) Oštepová ul.
-záhada zostáva ??????
ad6,7) Frankovka
-pomerne rozsiahla vlečka s vnútorným rozvetvením, čosi by sa v tých objektoch snáď našlo (rozety,sokly stlpov ...?)
Tip pre hladanie: staré katastrálne mapy, firemné plány, plánky Košíc...treba skúsiť v archívoch.
Zverejnenie fotiek by bolo prospešné.