Reply on: Irisb #35731:
zapamätaj si,že tu už jednota nehrozí,na druhej strane nás možno scelý tento úpadok podniku a dúfam,že si to ,,TÍ" kompetentní uvedomia,že za tým volantom sedí človek a patrične aj ohodnotía prácu vodiča...Re #35730 Irisb:vysvetluješ tu vzťak vodič-voz...toto som spomínal pred nedávnom,že ako sa má vodič starať o pridelený voz,ked ho v podstate nemá?ale to sa mi nechce opakovať...
eMareq
Na nepriaznivý stav poukázal i Martin Krištof, ktorý zaslal otvorený list košickým poslancom. Zrejme je znalý pomerov, pretože píše, že: " v utorok 22. 7. 2008 nebolo vypravených do ulíc mesta 25 služieb typu A (ranných zmien) a neskôr 15 služieb typu B (poobedňajšie zmeny). Ak si prepočítame, že každá služba vykoná počas zmeny zhruba 5 plne odjazdených kôl, potom sa cestujúci 200-krát nedočkali svojho spojenia a 165-krát zbytočne čakali na zastávkach. Stalo sa, že tak, ako nemohli byť služby vypravené, chýbali niekedy aj tri vozidlá jedinej linky. Na svoj spoj teda cestujúci museli počkať zhruba hodinu a viac."
"Eduard Buraš, je členom dozornej rady DPMK, a. s., ale tiež členom komisie dopravy mestského zastupiteľstva a mestským poslancom, takže situáciu pozná z oboch pohľadov z DPMK i ako poslanec. Spomenul, že ešte v októbri minulého roku spolu s generálnym riaditeľom DPMK Michalom Tkáčom a poslaneckým kolegom Petrom Cengelom boli v Nadlaku v Rumunsku. Žije tam najväčšia komunita Slovákov v Rumunsku. Išli tam preto, aby získali pre košický dopravný podnik vodičov. "Primátor Nadlaku nás prijal so slovami, že prichádzajú po funuse, lebo už aj oni majú rovnaký problém. A ten je vraj v celej východnej Európe, ktorá nedokáže dať šoférom také platy ako severské štáty."
Vodiči DPMK podľa neho už asi rok poukazujú na nízke platy. "Nielen doprava v meste, ale aj energie, voda či čistota, sú pre bežný život občanov stále horšie, osobne mám obavy, že veľmi skoro môžu skolabovať. Na problém vodičov, ich odmeňovania, ale aj ich sociálneho postavenia, som poukazoval už dávnejšie, no bez odozvy. Kolegovia poslanci pri odsúhlasovaní dotácií videli vždy inde a v inom dôležitejšie veci, ktoré sa majú z mestského rozpočtu finančne podporiť. V tomto zastupiteľstve je veľmi málo poslancov, ktorí poznajú alebo chcú spoznať reálnu situáciu v DPMK." Napríklad projekt EHMK je podľa E. Buraša dôležitý, ale nemal by byť prvoradým. No žiaľ, zatiaľ je.
Pokiaľ nebude v programe najbližšieho rokovania komisie dopravy uvedený bod: DPMK - riešenie kritickej situácie určite ho E. Buraš na prerokovanie navrhne. Zaoberať by sa ním malo aj mestské zastupiteľstvo, ktoré bude koncom augusta. "Otázka vodičov je a musí byť prvoradá, pretože teraz sú dovolenky, ale od septembra, keď bude chcieť cestovať podstatne viac ľudí, doprava vážne skolabuje. Preto je to problém, ktorý sa musí riešiť. Vlastne už dávno mal riešiť. Vo vedení mesta máme predsa námestníka primátora zodpovedného okrem iného aj za dopravu. Práve od neho by mali prichádzať impulzy. Alebo sa mýlim?," dodal E. Buraš.
Od stredy, keď sa problém v meste prevalil, riaditeľ DPMK Michal Tkáč a námestník primátora Jozef Filipko spolu intenzívne rokujú. "Zatiaľ sme sa dohodli na tom, že DPMK stiahne z vodičov z dovoleniek a nahradnáho voľna. Súčasne čo najskôr preskúšame pracovníkov podniku, ktorí majú vodičské oprávnenia na autobusy. DPMK zároveň pracuje na systémových opatreniach, ktoré budú hotové asi do dvoch týždňov," informoval nás M. Tkáč."
Na výletíky do Nadlaku za krajanmi... Od stredy (minulý týždeň) sa vraj problém prevalil. A po minimálne ostatné dva roky bolo šicko v porádku.
DPMK sťahuje vodičov z dovoleniek a redukuje autobusové linky
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=1.8.2008/32100KV
Re #35709 Diggi: Však tom článku je to tak napísané a keď si pozrieš pdf-ko na webe dpmk je to tam tiež.