Ja viem, že križovatka na VŠA je v havarijnom stave. Že tam je potrebné urobiť komplet rekonštrukciu nie iba výhybiek a krížení, ale aj cestných prejazdov. Riešiť to aj výškovo, celý stred je utopený. A doplniť svetelnú signalizáciu aby tam električky zbytočne netrčali.
Ale kde sú tie ďalšie električkové križovatky, čo majú stáť také milióny ? VSS sa urobilo, viem že sa projekčne chystá ŠH a Zimná (tu som mal robiť projekt úpravy CSS, ale DPMK si to výslovne neprialo, majú na to iných odborníkov), v rámci Auparku ešte NO. No a už mi ostávajú len dve električkové križovatky - Bardejovská a Moldavská - Kuzmányho.
Apropó, nehovorilo sa z úst kompetentných, že rekonštrukcie tratí a križovatiek zacvaká KORID ? Veď aj tá ŠH a Zimná sa robí kvôli oblúkom regioelektričiek. Ešte ich nikto nevidel, a dlho ani v Košiciach neuvidí, ale oblúky už budú mať pripravené.... Za peniaze z rozpočtu mesta. A hneď je argument, že DPMK pýta strašne veľa.
Mne tvrdil, že mal plán, ale nestíhal. Cestujúceho nezaujíma nejaký plán. Keď mal toľko práce, prečo sa mu dočasne neodobrala, aby mal na to čas, alebo?
Tak si treba prejsť celú sieť a písať na papier. Keď to esíčko pod mostom VSS stálo skoro 10,8 milióna, pričom sa menil spodok aj zvršok + inštalovalo sa mazanie okolesníkov. Taká križovatka na Moldavskej by podľa mňa toľko zhltla.
"A ešte jeden paradox: zrazu sme zistili, že zo 181 výhybiek iba 30 je vyhovujúcich, treba vymeniť 151, to je 83,4 %. Zrazu zo dňa na deň až 83,4 % nevyhovuje, kde je nejaké plánovanie údržby a financií, prečo sa prevádzkuje nejaká výhybka 36 rokov stará, keď vieme, že výrobca dáva životnosť 10 rokov ? Takže 26 rokov sme spali a kukali von oknom, aké je krásne počasie. Celé mi to pripoadá dosť absurdné, otvárať zrazu požiadavku na 600 miliónov Sk na električkové trate."
Iste, prachy sa minuli na 15-metrové budare, tak na opravy výhybiek nebolo. Ta še to nejako privari, priľepi, prifarbi, pritmeľi, ňe?
Koľko ráz boli výhybky opravované niekoľkonásobným návarom, lebo na nové "nebolo". Za ten čas infraštruktúra zostarla a cena za jej výmenu zdražela. A výsledkom je suma 600 M (keď sa niečo zanedbáva, tak potom oprava čosi stojí) a to len za úseky, ktoré nie sú na BKV paneloch. Či sa tie dočkajú opravy? ?
Re #35311 PTI: Nič len kecy o tom, ako vám nedáme, lebo NECHCEME. Nech to tvrdenie o úniku peňazí pán Matoušek dokáže, inak tára blbosti a ešte robí zo seba väčšieho hlupáka, než je. ?
Trápilo, a veľmi. Ale asi iba mňa samého, a aj keď som dal sem-tam úlohu z predstavenstva, aby sa to riešilo, K.K. si to vždy nejako obhájil.
Ale nemám taký dojem, že by v súčasnosti platili CP, ktoré platili pred 2-3 rokmi, mnohé sa zmenili.
A ešte poznámku: to gazdovanie si ja osobne vyprosím. Mám na to nárok, práve tým že osobne som poukázal na niektoré praktiky, tak som nakoniec bojoval aj s J.Benžalom proti štvorici Voz-Pop-Fra + Jaš.
A dovolím si otázku: kedy som povedal, že netreba niečo rekonštruovať, keď s návrhom prišiel niekto z vedenia na predstavenstvo, kedy som povedal niečo také, že treba obmedzovať dopravu, rušiť električkové trate, či trolejbusy ?
Ja mám rád konkrétne pripomienky a nie jalové reči !
Predseda predstavenstva - SDKU
5 členovia predstavensta: všetko nominanti SDKU-KDH-SMK
Predseda dozornej rady: KDH
Dvaja členovia DR: SDKU
Zástupca VZ: SMK
GR DPMK: KDH
úsekoví riaditelia - navrhla, odobrila menovala ich koalícia SDKU-KDH-SMK
Primátor: KDH
Námestníci: 3 nominanti SDKU-KDH-SMK
Riaditeľ magistrátu: SDKU
Poslanci MZ - 32 poslancov z 50 za koalíciu SDKU-KDH-SMK
--------------------------------------------------------------------
Ako to tí komunisti robia, že tam nikde nie sú, ale stále tam miznú peniaze ?
Zlý sen
Ja by som rád videl ozaj fakty: ktorých je tých 15 križovatiek - čo sa tým vlastne myslí, lebo toľko križovatiek električkových tratí nemáme ani zďaleka a čo je to vlastne za cena - 30 miliónov za 1 križovatku ? Opäť sa mi to zdá neskutočne nadhodnotené tak ako ten nový pľac pre busy na Bardejovskej za 160 miliónov.
A ešte jeden paradox: zrazu sme zistili, že zo 181 výhybiek iba 30 je vyhovujúcich, treba vymeniť 151, to je 83,4 %. Zrazu zo dňa na deň až 83,4 % nevyhovuje, kde je nejaké plánovanie údržby a financií, prečo sa prevádzkuje nejaká výhybka 36 rokov stará, keď vieme, že výrobca dáva životnosť 10 rokov ? Takže 26 rokov sme spali a kukali von oknom, aké je krásne počasie. Celé mi to pripoadá dosť absurdné, otvárať zrazu požiadavku na 600 miliónov Sk na električkové trate, keď je najväčší problém vo firme nevypravovanie autobusov na linky kvôli nedostatku vodičov. Aby v tom nebolo niečo skryté.... O postupnom útlme električkovej dipravy a rušení tratí (napr. komenského) som tu už pred pár mesiacmi čítal...
A ešte jeden poznatok - prejdite si napr. po tr,SNP od Amfiteátra a pozrite si stav trakčných stožiarov. Náter nevideli počítam tak 15 rokov a niektoré drží ozaj už iba hrdza, napájacie stožiare nevynímajúc. Už len počkať, až spadne nejaký trakčný stĺp a to budú fukoty.
Keď niekto vymyslel také odchody... Mimochodom to bolo aj za vášho sedenia v predstavenstve, ste o tom nevedeli? Čas na prekopanie sa akosi "nenašiel", našťastie od 2.8. to bude iné (aj keď netvrdím, že ideálne).
Tak vraj už pomaly nič nejazdí, služby sa nevypravujú, doprava kolabuje, a pritom sa na zastávke naraz stretnú tri vozy !?
Kde je potom chyba ? Ak sa teda ozaj teraz vypravuje o toľko menej služieb ako normálne, tak tie cestovné poriadky ozaj treba strčiť niekde do kontajnera a odviezť do spalovne.
Tak tak veru.Mozme my mat open air festivali aj kadeco v podchodoch ked to bude vyuzivat iba smotanka na autach lebo mi socky sa nebudeme mat tam cim dostat. ? ?
"Poslanec za SDKU pan Matousek ma prekvapil
vyjadrenim, ze v DPMK zrejme dochadza k uniku financii a pokial nebude jasne, kde su, nebude sa mesto upravou rozpoctu ani jeho navysenim zaoberat."
K najväčšiemu úniku financií dochádza na magistráte pán Matoušek. Rozdávaním na blbosti.
"Šesťsto miliónov Sk na havarijné stavy koľajníc žiada od mesta dopravný podnik. Navrhuje každý rok 120 miliónov počas 5 rokov. Stav 80 percent 66-kilometrovej električkovej trate v meste je podľa DPMK nevyhovujúci a bezpečnosť prevádzky ohrozená. Generálny riaditeľ Michal Tkáč (nominant KDH) o tom tento týždeň informoval troch mestských poslancov, ktorí prišli na obhliadku koľajníc."
Prišli traja z 50
Pritom DPMK pozval všetkých 50 členov zastupiteľstva. Ukázali sa však len traja. Navyše z toho dvaja opoziční, Mária Gamcová (SF) a Pavol Mutafov (Smer-SD), iba jediný koaličný - Tibor Matoušek (SDKÚ-DS). "Vážim si, že prišli," reagoval Tkáč. Matoušek priznal, že ho prekvapilo, že všetkých 31 koaličných kolegov chýbalo. "Z dobrého vždy málo býva," s úsmevom komentoval Mutafov.
3 z 50 je ohromný záujem.
"Z dobrého vždy málo býva" - srandičky, srandičky ?
Koľajnice po životnosti
Vedenie DPMK previezlo troch poslancov električkou po meste, ukázalo kritické úseky a informovalo o stave: "Životnosť výhybiek uvádzaná výrobcom je 10 rokov. Väčšina našich má však od 20 do 36 rokov. Len 30 zo 181 výhybiek je vo vyhovujúcom stave. Opraviť treba 15 križovatiek. Rekonštrukcia jednej stojí 30 miliónov. Za 600 miliónov za 5 rokov možno dostať celú električkovú trať na prijateľnú úroveň."
Ktorú celú? Sú to len niektoré úseky.
"Matoušek reagoval, že mesto môže ročne vyčleniť na rekonštrukcie koľajníc najviac 50 miliónov. Gamcová a Mutafov sa zhodli, že zastupiteľstvo musí stanoviť dlhodobé priority rozpočtu, ktoré budú rešpektovať oprávnené potreby DPMK. Ten má problémy aj s nedostatkom vodičov pre nízke mzdy i so zlým stavom vozidiel MHD."
Priorita je predsa podľa Buraša EHMK, tak o čom točia? Tam sa bude rozdávať, škrtať. Pre vlastných nemáme, ale na hlúposti rozdáme. Mesto, ktoré to (ne)vie. ? ? ?
eMareq
Viceprimátor Filipko zrejme skončí
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=26.7.2008/71760K