Ten material je na ulahcenie cestovania, preto je v poriadku ze tam spomenuli ze linka konci pri OC Optima. Tato debata nikam nevedie, takze ja tymto prispevkom koncim
Vrátim sa k téme em-testu. Len pre zaujímavosť v prahe testujú zaujímavý systém pod názvom TELARGO, komu sa chce nech si prečíta a potom nech sa zobudí že by sme tu mohli niekedy niečo také mať. http://www.dpp.cz/ridici-a-informacni-system-telargo/
To posúdiť neviem, ale táto veta tam NEMÁ čo hľadať aj tak. Informácie pre cestujúcich slúžia na informovanie ako cestovať a nie spomínať pomimo aj isté služby (nákupné možnosti) súkromných subjektov. Na tom trvám.
V niektorých českých mestách (napr. Liberec) sa rieši tento problém tak, že autobusovú alebo električkovú zastávku si prenajme určitá firma, napr. reštaurácia v blízkom okolí. Tá sa stará o čistotu zastávky či prístrešku - dokonca ho na vlastné náklady postaví, odvoz smetia, osvetlenie, označník, cestovné poriadky. A má za to ako bonus to, že si určí názov zastávky - samozrejme že to bude zhodné s názvom tej reštiky. Tá má reklamu ako hrom, a všetci sú spokojní, aj cestujúci, aj dopravný podnik - ušetrí, a má istotu že o zastávku je na 100% postarané. Lebo tej firme dýcha na krk ďalších 5, ktoré by tú zastávku chceli mať nazvanú podľa seba.
Pokiaľ viem, aj Baumax aj Hornbach aj Kaufland chceli tie električkové zastávky zafinancovať, ale mali požiadavku aby sa zastávka premenovala podľa nich ... Tušim sa tá zastávka volá Moldavská, obchodné centrá ...
Nuž v Košiciach je to tak !
"Linka 30 má konečnú pred OC Optima, čo ponúka
obyvateľom rýchle priame spojenie dvakrát do hodiny
k nákupným možnostiam"
Toto je jednoznačne reklama. Spomína sa tam súkromný subjekt (OC Optima) a spomína sa tam čo tento subjekt ponúka (nákupné možnosti - z toho oni žijú z ničoho iného). Pri linke 15, 16, 29 sa NIČ takéto nespomína! Ani mäkké f!
Konečná mohla byť až pri Baumaxe na nových zastávkach na prepojovačke k Pri prachárni poza Hornbach. Lenže sme opäť u tých chýbajúcich električkových zastávok ...
Ešte dobre že sa to napísalo, že ich tá linka vyhodí pri nákupnom centre a tam majú možnosť nakúpiť. Lebo asi spracovateľ materiálu si myslí, že týmito autobusmi budú z Lorinčíka a Pereša cestovať samí magori, ktorí nevedia, čo sa dá v tej Optime robiť ?!
Určite by bolo lepšie do bulletinu napísať aké možnosti prestupu sú.
A ja ešte prosím autora 810zssk, aby pre všetky autobusové a trolejbusové linky zastavujúce na tr.KVP pri Miestnom úrade (neviem ako sa tá zastávka bude po novom volať, čítal som že to bude nejaký nezmysel...) bola v bulletine dopísaná veta:
"CESTUJÚCI NA ZASTÁVKE MÔŽU VYSTÚPIŤ A POHODLNE NAKÚPIŤ V TU SA NACHÁDZAJÚCOM OC BILLA !"
Re #34878 810zssk: Potom nech si každá firma pri ktorej stojí MHD vydobyje, aby ich v informáciách pre cestujúcich spomenuli (v čom podnikajú). Však je tu taká možnosť. Žiadna (ani skrytá) reklama na hocičo, hocikoho nemá čo v tejto brožúre hľadať. Lebo je to voči ostatným súkromníkom nefér.
"Linka 30 má konečnú pred OC Optima, premávať bude dvakrát za hodinu. Možnosť prestupu na električkové a autobusové linky smer centrum."
Tak by som to doplnil ja.
O obratisku električiek pri Optime zo strany Moldavskej sníval iba K.K. ale bolo mu vysvetlené, že technicky sa to nedá realizovať. Na Moldavskej je koľajová zhybka, tú využíva E5, a fungovala aj celodenne. Celý areál sa má električkou obsluhovať od ulice Pri prachárni, no ale DPMK s výstavbou nových ET myslím tak najbližších 100 rokov neuvažuje.
Taktiež sa robila štúdia električkového prepojenia Bardejovská - Popradská - Moldavská (v rámci Kauflandu sa rozšírila Popradská na štvorpruh a nechal sa tam v strede pás pre električku). Taktiež sa robila štúdia predĺženia tejto trate na Luník VIII k internátom, ale všetko skončilo hlboko v šuflíkoch vtedajšieho investičného oddelenia DPMK.
Tieto aktivity som presadzoval za svojho pôsobenia na ÚHA, kde som mal koncepciu MHD trocha na starosti. Ale to bolo pred 9 rokmi, odvtedy sa koncepčne v MHD nepostavilo nič, ani tie električkové zastávky pri Hornbachu nie je mesto a DPMK schopné dostavať, hoci by to stálo cca 15 000 €. Vymýšľame zachádzanie autobusov pre pár cestujúcich na IBV Popradská, ale pre tisícky cestujúcich smer Baumax-Hornbach-Kaufland neurobíme za 7 rokov nič.
Wolfangel