Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Z á z n a m
z pracovného stretnutia vo veci riešenia vodorovného dopravného značenia križovatky Považská – Ipeľská, konaného 10.6.2008

Prítomní: Ing. Mitró, SKK
Ing. Popjak, KR PZ SR - KDI
Ing. Kolesár, KR PZ SR - KDI
JUDr. Zajak Peter, hlavný inšpektor komunikácií
Ing. Cichanský, SKK – ref. dopravy

Predmetom pracovného stretnutia bola problematika vyjasnenia postupu Správy komunikácií Košice pri realizovaní vodorovného dopravného značenia v križovatke Ipeľská – Považská a a reagovanie na článok p. Ing. Titla v denníku SME.
V článku Ing. Titla sú uvedené tieto pripomienky:
1. Údajne nie sú dodržané STN 736102 a 736110 týkajúce sa kruhových križovatiek.
2. Pešie priechody nie sú umiestnené v súlade s riešením kruhových križovatiek.
3. Zvislé dopravné značenie nie je umiestnené v súlade s riešením kruhovej križovatky.

K týmto pripomienkam bolo zo strany prítomných konštatované:
1. Realizácia VDZ v tomto uzle bola uskutočnená v rámci pravidelného preznačovania VDZ na území mesta Košice, vzhľadom na jeho opotrebenie a nedostatočnú viditeľnosť. Z dôvodu, že poznatky z predchádzajúcich rokov preukázali nedostatky v existujúcom značení, bol zo strany Správy komunikácií Košice navrhnutý nový spôsob, ktorý aplikoval upokojovacie prvky dopravy v križovatke tvaru T (jasnejšie dopravné väzby, nutnosť zníženia rýchlosti, bezpečnejšie riešenie chodcov a pod.)
Nejedná sa o kruhovú križovatku ako uviedol autor článku. O tomto fakte svedčia aj
poznatky autora (existujúce dopravné značenie, dispozícia riešenia a pod.)
2. Návrh novozrealizovaného dopravného značenia bol spracovaný odborne spôsobilou osobou a v súlade s príslušnými právnymi predpismi bol aj odsúhlasený s dotknutými organizáciami.
Účelom tohto riešenia bolo predovšetkým zvýšiť bezpečnosť všetkých účastníkov
cestnej premávky , s dôrazom na bezpečnosť chodcov, plynulosť dopravy
upokojovacími prvkami dopravy.
3. Pre upresnenie tejto problematiky je nutné dodať, že súčasťou tohto riešenia je aj dodávka obrubníkov a následne vyloženie plôch ohraničených týmito obrubníkmi aj zámkovou dlažbou ( bez nutnosti zásahu do vozovky komunikácie).Tieto komponenty boli Správou komunikácií Košice objednané a po ich dodaní ( v priebehu 25.-26. týždňa 2008 budú osadené, čím dôjde k ďalšiemu zvýšeniu bezpečnosti všetkých účastníkov cestnej premávky.

Na záver bolo prítomnými konštatované, že navrhované riešenie by bolo žiaduce ešte doplniť o:
- zvislé dopravné značenie – tvar križovatky
- vyčlenenie koridoru v blízkosti priechodov tak, aby v tomto koridore v náväznosti na vyhlášku č. 315/1996 Zb. nebolo možné zastavenie a státie (osadenie stĺpikov).

Zapísal: Ing. Cichanský
Reply on: Axel #34391:

Ja som tam išiel včera, keď začínali robiť. Pred zákrutou od steel arény bola značka zúženie cesty, za zákrutou zmizol celý pravý jazdný pruh. Chlapci zabudli dať miesto zúženej cesty značku Zníženie počtu jazdných pruhov. Mnohí sa nestačili čudovať, ako skúšali brzdnú dráhu svojho auta. Ale určite im dočasné dopravné značenie odsúhlasili policajti, tak ako to trvalé na Ondavskej.
Dám ich písomné stanovisko v ďalšom príspevku....
Mame dalsi dopravny galimatias pre PTI: pri plynarnach opravuju dlazdeny prechod pre chodcov. Majstri cestari osadili tabulu: prikazany smer vlavo. 99% cudzincov to chaoticky napraskalo cez zakaz odbocenia na Dunajsku. Miestnym po chvili saskovania doslo, ze maju ist po kolajniciach pomedzi ostrovceky. To bolo rano.
Teraz je tam osadena uz spravna tabula na obchadzanie prekazky, avsak je opacnym smerom - rovno do jamy po dlazbe... ?
Reply on: Alco #34387:
heh...mame noveho poskytovatela MHD v Kosiciach IOL KBC Group ?
odteraz je preprava realizovana vysokorychlostne cez kabel alebo radio ?
Reply on: Alco #34387:
čOMU???
Reply on: Isidor #34376:
vyzerá to tak, že hej ( zatiaľ tak bolo ).
Kliknite si na oficiálnu stránku DPMK a čudujte sa ....
Reply on: Josip3211 #34377:
Čo s tým má 4208? ?
Reply on: Dispecer #34375:
Ja som sa už zľakol, že tam dajú semafóry ako na Toryskej
Reply on: 5 #34383:
vies ako sa hovori....zena za volantom = auto bez vodica ? ?
Reply on: Peter55 #34381:
Na všetko sa dá pozrieť z pozitívnej stránky.
Naše trolejbusy ako spomaľovače premávky plnia preventívnu funkciu mobilných retardérov v boji proti cestným pirátom. ?

Dnes som mal úžasný zážitok. V mierne kolíznej situácii sa stretli 2 (mladé) ženy za volantom. Prvá zatrúbila a druhá... cez otvorené okná na celú ulicu... ŠAK JA ŤA VIDÍM TY PI** ? Ach, nežné to polovičky...
Reply on: Peter55 #34381:
jááj no treba vodu do fľašky, navlhčený uterák na čelo a ešte natiahnúť termo tašku na hlavu. Zaručená klíma ?
Reply on: dragula #34380:
Ale hej ale nebavi ma terigať sa 25 minut v tych horučavach na furču v spomaľovačoch premavky.
Reply on: Peter55 #34379:
Ta prečo to takto? Už nezmýšľaš ekologicky? ?
Reply on: Dispecer #34375:
Zo srdca by som vam tie pavuky daroval
Reply on: Diggi #34368:
Aj na Palackého to je už dosť dlho a ešte niekde osm to videl...
Reply on: Diggi #34368:
No myslel som si to. Diik za odpoved.4208 ? ?
Reply on: eMareq #34373:
na L7 okrem sol chodi to jedno NP KTcko na garanciach ako minule leto?
Reply on: Furčan #34374:
Ja keď som to prvý raz zbadal, tak prvé čo ma napadlo bolo, že či fakt sa nepostaví tá trať trolejbusova... ?
Reply on: Josip3211 #34367:
Keby ste mali viacej prechodov pre chodcov, tak vam na tie lampy navešaju aj trolejove vedenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.