ale len kým nepríde nejaký ďalší lóvatý investor, čo bude chcieť pozemky pod depom na nejaké poly-multi-hyper-super; a vzhľadom k papierovej dočasnosti depa bude musieť presun na iné miesto zaplatiť (zas) kto?
jednoznacne....povie sa ze nakoniec je vsetko fasa a postacuje aj toto docasne riesenie a sup uz je z neho trvale....a vsetci budu happy hippos ako fasa to vyriesili....
Co sa tyka arealu na Bardejovskej. Nazdavam sa, ze tam velmi nie je miesto pre 90 vozidiel a potrebne vybavenie. Navyse, sam Filipko povedal, ze to ma byt docasne riesenie. Ze mesto nema 800 mil. az 1 mld. na uplne novy areal.
Neviem, čo myslíte pod pojmom "objednávka na projekt". Ja to, že konkrétna firma spracúvava dokumentáciu, ako bude vyzerať areál Bardejovská aj s umiestnením parkovacích plôch pre autobusy+ďalšie náležitosti (sociálne zabezpečenie, haly údržby ...).
To sa ešte neudialo. Na stránke DPMK je len výzva na podanie návrhu http://www.dpmk.sk/index.php?pag=161 .
A dodám ešte jednu dôležitú informáciu, ktorá sa asi niekomu páčiť nebude.. Mesto uvažuje s čiastkou 500 tisíc na vyhotovenie projektu. Len neviem či to znova nezaplatí DPMK, pretože v roku 2002 (!), keď sa pozemok na ktorom stojí areál DPMK zmenil z ornej pôdy na to, čo tam de facto už roky stojí , tak dal DPMK za výkresy 200 tisíc Sk.
Vlado
Pravidelnosť je to je to, čo žiadali vo svojej petícii aj zamestnanci letiska. Najprv uvediem ich dôvody a potom ich návrh.
Nová úprava (účinná od 15.5.2008) aj tak nezohľadňuje :
- nie zriedkavé meškanie liniek
- situácie, keď pasažier (cestujúci) vybavuje reklamáciu napr. pri poškodení alebo nedodaní kompletnej batožiny
- časté zmeny letového poriadku
- čakacie doby na výdaj batožín
- charterové lety počas letnej dovolenkovej sezóny
- situáciu keď pred odletom musia byť cestujúci dostatočne dlho vopred na letisku
Žiadame hlavne o nasledovné časy príchodov na letisko : 5,50; 6,50; 7,50; (10,50); 11,50; (12,50;) 14,50; 15,50; 16,50; 17,50; 19,50 , (popríde doplniť okolo 22,00 a 24,00).
K týmto príchodom žiadame odchody z letiska o :
6,10; 7,10; 8,10; (11,10); 12,10; (13,10); 15,10; 16,10; 17.10; 18,10; 20,10.
Takže, zamestnanci hovoria tiež o pravidelnom intervale aj keď len raz za hodinu. Nebudú protestovať ak to bude raz za 30 minút a ani ja s tým problém nemám ale ovplyvniť to neviem .
Vlado
1.Na vyhotovenie projektu sa ešte nezadala zákazka (ak nepočítame akože "študiu", kde bol jeden výkres). Projektant sa ešte len bude vyberať - bola zverejnená výzva - ešte nie je uzavretá.
2. Ak Hlavný architekt aj oficiálne potvrdí, že nemá výhrady proti presťahovaniu areálu na Bardejovskú, potom všetky sťažnosti pôjdu na jeho hlavu. Aj tak si myslím, že táto varianta je nevhodná a sú to vyhodené peniaze.
Nových by si musel zaúčať. Tak to je takmer všade (a na Slovensku obzvášť), lepšie zobrať už zaučeného s praxou, ako nového čo ešte prednedávnom držal diplom v ruke. Stojí to čas a peniaze.
Pravda je navaznost je (hlavne v smere z letiska tazko koordinovatelna). Ale potom nech sa zavedie intervalovy CP s aspon 30min. intervalom a bude pokoj.
Do tretice všetko dobré. Otvorím ešte jeden problém, na ktorý som upozornil viacerých novinárov ale je to asi nevhodná téma tak o tom nikto nič nezverejnil. Robím to teda týmto spôsobom.
Koncom februára prebehla tlačou informácia o tom, že mestské zastupiteľstvo odsúhlasilo prenájom pozemkov na VŠA, na ktorých je v súčasnosti garáž autobusov DPMK, a.s. na 50 rokov Mestskému futbalovému klubu za jednu korunu. Určite viete o tom, že na sťahovanie garáži z VŠA na Bardejovskú ul. sa predpokladá náklad cca 130 miliónov Sk. Na vyhotovenie projektu na tieto práce sa sa už zadala objednávka. Hlavný architekt Martin Drahovský sa vyjadril, že k sťahovaniu autobusov na Bardejovskú ul. nemá námietky.
Považujem si za povinnosť upozorniť Vás, rovnako ako som upozornil zástupcov Valného zhromaždenia DPMK, a.s. na jednu skutočnosť o ktorej sa nehovorí a nepíše.
Areál DPMK, a.s. na Bardejovskej ulici v Košiciach je v tesnej blízkosti obytnej zóny, t.j. Luníka VIII. Doteraz tam boli umiestnené iba električky, čo je doprava ekologická. Niekoľko desiatok autobusov (cca 90 ks), ktoré prevádzkuje DPMK, a.s. majú 10 a viac rokov. V zimných mesiacoch, keď udrú mrazy musia sa tieto autobusy po ukončení nočnej služby nechať naštartované a takto idú až do ranného nástupu do služieb. Viete si predstaviť koľko hluku a exhalátov to narobí za celú noc ? Po prvej takejto noci Vás a mesto zasypú sťažnosti občanov. Už dva roky bola zima veľmi mierna ale pochybujem, že sa to bude trvalo opakovať. Až potom budeme hľadať vhodnejšiu lokalitu a desiatky miliónov na ďalšie sťahovanie?
Čo vy na to ?
Vladislav Stankovič predseda ZO OZ Doprava č. 2 pri DPMK, a.s. Košice
stankovic@netkosice.sk
Prepáète Kari a ostatní, ktorí reagujete na moje vyjadrenie k zmenám na linke è. 23 s tým, že je to "Typický zadubený odborársky poh¾ad."
Ak niekto máte skúsenosti s médiami tak viete, že vy nieèo poviete, uverejnené nakoniec nie je to podstatné èo ste povedal , ale reakcie sú na zverejnený text.
To podstatné teda zopakujem.
Naše výhrady k cestovným poriadkom boli z viacerých h¾adísk.
1. Lietadlo nie je dopravný prostriedok MHD a nie je preto možné jeho prílet zabezpeèiť v plánovanom èase v rozsahu plus - mínus 2 minúty.
2. Cestovné poriadky - viaceré, pretože linku è. 23 nerobí iba jeden autobus - sa urobili tak, že opakovane, nieko¾kokrát za sebou sa dal otoèný èas na letisku 5 minút a na železniènej stanici 2 minúty. Vodièi mi však hlásili, že v špièke pravidelne meškajú 8 - 10 minút. Neviem si teda predstaviť vzájomnú koordináciu takto nastaveným spôsobom.
3. Mestská doprava je rovnako dôležitá pre zamestnancov ako pre cestujúcich. Zamestnanec má však pevne urèený zaèiatok a ukonèenie pracovnej zmeny.
A teraz to podstatné na èo reagujete.
Ak nie je možné vzájomne skoordinovať tieto dve dopravy, pretože autobus má pevne stanovené odchody a èakať nemôže a teda ani nebude a následne ide naprázdno, tak takéto plánovanie je nezmyslom. Aj ja obèas využívam leteckú dopravu ako bežný cestujúci. Moje osobné skúsenosti ale aj skúsenosti vodièov DPMK potvrdzujú, že vozia v prevažnej väèšine len zamestnancov letiska, stavbárov fi. VALEO a potom už väèšinou len vzduch.
Ak sa aj stane, že prílet lietadla a odchod autobusu na seba nadväzuje, ide autobusom zopár cestujúcich. Zrejme aj kvôli skúsenosti s èakaním na spoj si už dojednali príbuzných , resp. osobných šoférov alebo kolegov z firiem. Viacerí idú taxíkom aj keï tam autobus stojí. A ja som k tomu dodal, že v takom prípade je potrebné pre tých nieko¾ko cestujúcich zabezpeèiť minibus a ten by èakal na prílet a odbavenie cestujúcich a potom ich odviezol do mesta.
Ak sa Vám tento poh¾ad zdá zadubený tak sorry. Ak chcete aby MHD chodila každých 10 - 15 minút všade tak O.K. ale niekto to musí zaplatiť a zabezpeèiť dosť vodièov a autobusov. A aj to treba zaplatiť. Viete o tom, že pre ich nedostatok sú pravidelne nevypravované služby a to aj 10 - 15 denne. Viete o tom, že z dôvodu, že vodièi MHD v Košiciach majú najnižšie príjmy a najhoršie pracovné podmienky je ich stále menej ?
A zopakujem na záver ešte raz. Ak máte výhrady voèi tomu èo sa mi pripisuje, neváhajte a napíšte mi priamo na môj email : stankovic@netkosice.sk
Pozdravujem Vlado
Prepáčte kolegovia nebol som tu zase dlhšie, ale dostal som odkaz, že tu beží diskusia k linke č. 23 ako reakcia na moje vyjadrenie do Korzára a našiel som tu aj túto poznámku k rozpisu služieb. Neviem však, čo tým chcel BMko naznačiť a k čomu som sa mal vyjadriť. V čom vidí porušenie ?
To čo hovorí zákonník práce, resp. aj zákon č. 462/2007 Z.z. o organizácii pracovného času v doprave je základom pre kolektívne vyjednávanie. ZP hovorí tiež o tom, že rozvrh pracovného času čo je vlastne rozpis služieb môže zamestnávateľ vydať len po dohode a to sa do dnešného dňa stále porušuje.
Ak mi teda napíšete konkrétnejšie vyjadrím sa. Stále máte možnosť napísať aj na môj e-mail stankovic@netkosice.sk. Máme funkčnú aj svoju stránku www.odbory-dpmk.netkosice.sk kde som ochotný vysvetlenia na podobné otázky zverejniť.
Vlado
Zo zasadnutia MZ, 24.4.2008; Téma - problémy (nielen) s autkleimom
p. Mutafov, poslanec MZ – V materiáli hlavného kontrolóra je aj správa o kontrole v DPMK. Problém je v tom, že po odchode odborne zdatných manažérov, ako bol p. Reiprich, prišla do DPMK skupina ľudí, ktorí s dopravou mali také spojenie, ako on s astronautickým výskumom.
? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eMareq