Reply on: Isidor #33198:
Hehe, dnes sa má zísť nejaká "expertná skupina" o pol druhej poobede. O jej obsadení si nerobím ilúzie. Som zvedavý čo na nej odzneje. Pri takom "prístupe" zo strany mesta bude to linkovanie z dielne RDaT na prvého dindy - teda nikdy. Inak včera som videl tabuľku obsadení vozidiel, no bude to zaujímavé. ?"Problémom je istá neochota prestupovať a tiež tarifa u zrýchlených spojov," dodal Tkáč."
Problém je NEOCHOTA prestupovať a potom aj tá tarifa.
Re #33199 quinn: Ja som tým chcel povedať to, že mesto objednáva menej a prejazdí sa tu viac. Divnô. ?
Isidor
12.05.2008 Publikoval: Mgr. Jana Geročová
Znížený počet liniek ale nahustenejšie intervaly môžu očakávať používatelia mestskej hromadnej dopravy, pre ktorých Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) pripravuje od začiatku júla zásadnú reorganizáciu dopravy - zmenu linkového vedenia.
"Cieľ je jediný - zlepšiť prepravné vzťahy, obsluhu územia a doniesť do Košíc MHD, pretože polhodinové intervaly, to nie je mestská doprava," uviedol k pripravovaným zmenám riaditeľ dopravy a techniky DPMK Robert Nagy. Podľa neho cestujúci, ktorý príde na zastávku, má mať v krátkom čase svoje spojenie, a nie čakať a učiť sa cestovné poriadky, pretože "košická MHD nie je predmestská doprava".
Pre DPMK to prinesie okrem iného úsporu v kilometroch, pretože podľa Nagyho na tento rok ich majú v prepravnom pláne oproti predchádzajúcim rokom menej.
"Na rok 2008 má DPMK dohodnutých s mestom 15 miliónov kilometrov. Je to o niečo menej ako po iné roky, ale budú to kilometre efektívnejšie," spresnil generálny riaditeľ Michal Tkáč.
V prvom rade však v zmene linkového vedenia pôjde o preskupenie trakcií. V konečnom dôsledku znamená vyššie využitie električiek a trolejbusov a zníženie výpravy u autobusovej dopravy. Košičania to pocítia aj v zníženom objeme exhalátov, pripomenul ďalej Nagy.
DPMK už prerokovalo nové cestovné poriadky a zmenu liniek so všetkými 22 mestskými časťami, chýba len dohoda v Mestskej časti Košice-Pereš. "Budeme tam situáciu po zmenách monitorovať a hľadať kompromisné riešenia. Problémom je istá neochota prestupovať a tiež tarifa u zrýchlených spojov," dodal Tkáč.
http://www.kosice.sk/article.asp?id=3278