Reply on: TA #33206:
S vedenim liniek to ma spolocne to, ze keby nebola TZR, tak by sa mohli zrusit subehy smradobusov s rychlodrahou a substrat by pohol sedacou castou pri prestupe. Predpokladalo by to vyriesenie bezpecneho bezkolizneho prestupu medzi obdvoma trakciami. Kolko km by sa usetrilo zrusenim tohoto subehu?...
: Myslím nápis na označovači. ?
Isidor
12.05.2008 Publikoval: Mgr. Jana Geročová
Znížený počet liniek ale nahustenejšie intervaly môžu očakávať používatelia mestskej hromadnej dopravy, pre ktorých Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) pripravuje od začiatku júla zásadnú reorganizáciu dopravy - zmenu linkového vedenia.
"Cieľ je jediný - zlepšiť prepravné vzťahy, obsluhu územia a doniesť do Košíc MHD, pretože polhodinové intervaly, to nie je mestská doprava," uviedol k pripravovaným zmenám riaditeľ dopravy a techniky DPMK Robert Nagy. Podľa neho cestujúci, ktorý príde na zastávku, má mať v krátkom čase svoje spojenie, a nie čakať a učiť sa cestovné poriadky, pretože "košická MHD nie je predmestská doprava".
Pre DPMK to prinesie okrem iného úsporu v kilometroch, pretože podľa Nagyho na tento rok ich majú v prepravnom pláne oproti predchádzajúcim rokom menej.
"Na rok 2008 má DPMK dohodnutých s mestom 15 miliónov kilometrov. Je to o niečo menej ako po iné roky, ale budú to kilometre efektívnejšie," spresnil generálny riaditeľ Michal Tkáč.
V prvom rade však v zmene linkového vedenia pôjde o preskupenie trakcií. V konečnom dôsledku znamená vyššie využitie električiek a trolejbusov a zníženie výpravy u autobusovej dopravy. Košičania to pocítia aj v zníženom objeme exhalátov, pripomenul ďalej Nagy.
DPMK už prerokovalo nové cestovné poriadky a zmenu liniek so všetkými 22 mestskými časťami, chýba len dohoda v Mestskej časti Košice-Pereš. "Budeme tam situáciu po zmenách monitorovať a hľadať kompromisné riešenia. Problémom je istá neochota prestupovať a tiež tarifa u zrýchlených spojov," dodal Tkáč.
http://www.kosice.sk/article.asp?id=3278