Reply on: balky #3180:
So Solarismi je skutočne ten problém, že majú špecifickú dĺžku. Ak by boli pomery v Košiciach normálnejšie, nevadilo by mi, ak by sa sem-tam niekde miesto kĺbového autobusu ukázal garantovaný 15m Solaris. Ale pri dnešnej úrovni, kde je vzácny každý jeden meter štvorcový v autobuse to asi celkom nejde.Som zvedavý, kam pôjdu tohtoročné Solarisy. Mám taký "tušák", že to bude okrem iného L38. Jednak Šaca už dlhšiu dobe požaduje bezbariérovú dopravu a jednak táto linka obslúži bzbariérové byty na Tallinskej na Jazere. Ale neviem, či sa odhodlajú vypraviť Solaris aj mimo špičky namiesto dnešných sól.
O efektivite košickej MHD by sa dalo veľa hovoriť. Ja som úprimne presvedčený o tom, že sa dá pri tom istom balíku prachov zorganizovať doprava aj lepšie. Základom je menej liniek a hustejšie intervaly. Niekedy je päť skoordinovaných spojov viac ako šesť neskoordinovaných.
balky
Vazeni, existuje este jeden sposob vypravovania Solarisov (vseobecne nizkopodlaznych busov) na linky a ktori tu este nikto nespomenul, no v civilizovanom svete to existuje.
Na CP viacerych liniek by boli len niektore spoje vyznacene (a DPMK by to musel garantovat), ze tento spoj je zabezpeceny nizkopodlaznym busom. Tak by Solarisy nemuseli behat len na L16,L12, ale by sa rozptylili aj na ostatne linky (aj na L34). A tymto by bol vyrieseny problem zadelovania Solarisov na linky.