Reply on: PTI #31472:
No ale je tu umysel zrusit trolejbusy a tato otazka sa znovu vynara na povrch hladiny DPMK.. Predstavenstvo sa vyjadrilo, ze ich nebude dotovat, ale ze ich necha dozit.. A ja som sa vyjadril, ze opat razne zakrocime. Nasa peticia o neruseni a rozsirovani trolejbusov v Kosiciach bola odpoklonkovana uznesenim v zmysle BERIEME NA VEDOMIE, co je totalna voloviny. Davam to na prokuraturu. Az zakonnym schvalenim peticie si budeme moct (trosku) vydychnut.. Pan primator sa moze tesit, ze ma tak skvelych pravnikov, co mu vytvorili tak skvely podklad pre tak tskvele uznesenie typu BERIEME NA VEDOMIE.. Toto nie je zakonne uznesenie ku peticii a kedze su teda stale ambicie rusit trolejbusku, lebo je "udajne" hlboko ekonomicky nevyhodna, tak ideme tvrdo vpred. Bojim sa, ze aj vase slova sa mozu zacat plnit a ze onedlho pride snaha odstavit elektricky..
.
eMareq
Štefan MARGITA: "TÁ ELEKTRIČKA IDE AKO BLÁZON!"
Medzi deťmi, ktoré sa v osudný deň viezli električkou 229-298 do školy, sa so svojou učiteľkou tiesnil aj Štefan Margita, budúci operný virtuóz a manžel známej českej speváčky Hany Zagorovej. Bolestivé zranenie chrbtice, ktoré vtedy utrpel, ho dodnes prenasleduje po celom svete. Od opery v Paríži až po Tokio... "30. októbra 1978 som šiel električkou do školy. Nastúpil som pri kine Družba a v zadnom vozni som si krátil čas debatovaním so svojou profesorkou, ktorá náhodou cestovala so mnou. Zrazu sme si obaja všimli, že naša električka nabrala príliš vysokú rýchlosť. Profesorke som ešte stihol povedať, že tá električka dnes ide ako blázon. Na viac mi už nezostal čas. Po pár sekundách šialenej jazdy sa totiž električka vykoľajila pri prechádzaní ostrou zákrutou. Najprv sa prevrátil prvý vozeň, potom aj druhý, v ktorom som bol ja. Vyliezol som cez rozbité zadné okno a šokovaná profesorka ma okamžite ťahala preč. Bál som sa čo i len pomyslieť na to, čo sa práve odohráva v prvom vozni. Musel tam byť príšerný masaker. Ozývali sa odtiaľ nepredstaviteľné výkriky zúfalstva, ľudia plakali a stonali. Keď som sa neskôr vracal zo školy, havarovanú električku práve odťahovali. Striaslo ma od hrôzy..." Ani po dlhých rokoch sa Štefan Margita nezbavil strachu z električiek. Ako iným, aj jemu pri prechádzaní okolo miesta nehody behá mráz po chrbte. "Veľakrát som rozmýšľal nad tým, prečo k tej strašnej tragédii vlastne došlo. Vyšetrovatelia najprv tvrdili, že zlyhala technika, potom všetko hodili na mŕtvu vodičku električky, ktorá sa už nemohla brániť. Brzdy vraj boli v poriadku. No ja si myslím, že keby naozaj fungovali, električka by nemohla tak ľahko nabrať maximálnu rýchlosť. Nejasné pozadie nehody zodpovedá vtedajšej dobe, plnej utajovania a prekrucovania pravdy. Všetko bolo v poriadku, za vinníka označili toho, kto zomrel. Niekomu sa to asi náramne hodilo. No od ľudí, ktorí sedeli v prvom vozni viem, že vodička zápasila s nefunkčnými brzdami už dávno pred nehodou. Tesne pred vykoľajením to dokonca viackrát nahlas zakričala. Niečo sa tam skrátka muselo stať. Lenže pravdu sa už asi nikdy nedozvieme..."