Isté nie je ani sťahovanie z VŠA na Bardejovskú. A keby sa to stalo, je to len provizórne riešenie, aj keď kompetentní budú tvrdiť niečo iné. Tým pádom 130 mil. je zbytočne vyhodených....
Ked sa dobre pamatam, tak v projekte stahovania vozidiel z VSA do priestoru podniku na Bardejovskej je na parkovanie antabusov vycelenene aj miesto, s ktorym sa uvazovalo ako s parkoviskom pre zamestnancov. Ako nahradne parkoviska pre zamestnancov boli urcene dve parkoviska v blizkosti podniku, z ktorych sak minimalne jedno je uz dnes neaktualne.
Odkial sa zoberie tych 130 mil., nemusi byt DPMK jedno. Podnik je mestsky a ked mesto da miliony na novu prevadzku, tak nebude na reko vozidiel a nakup novych. Ibaked dalsi uver. Vyzera to tak, ze Kosice zdochnu o. i. na tie uvery.
mesto žiadne € DPMK okrem dotácie (na ktorú má stále ťažké srdce) nedáva, všetky investície sú riešené na úver, a nepochybujem že tých 130 mil. by bolo takisto. Otázkou pre mňa je či je vša naozaj prioritou číslo 1, alebo vezmeme úver (v budúcich rokoch pár sto mil. na busy+vša) a zase na isté obdobie na nič iné neostane.
Tak v tomto pripade som naozaj radsej, ze busy z VSA "zmiznu". Uz dlho to tam posobi ako v Rumunsku, bez ladu a skladu a takto sa zabiju 2 muchy jednou ranou - bude aj stadion, aj normalne, slusne parkovisko pre busy, ziadne 20-rocne provizorium, ktore by aj tak tak skoro nikto neriesil...Tych 130 mil. Sk by sa sice teoreticky dalo vyuzit inak, priblizne 15-20 novych busov, LENZE, toto z rozpoctu DPMK nepojde, cize to moze byt DPMK de facto jedno. Na nakup busov oni prostriedky vyclenene maju a mesto by im tak, ci tak 130 mil. na nakup novych busov nedalo alebo teda o tom minimalne pochybujem...
Tvorca trás nie som, to ste na nesprávnej adrese, ale napíšem za seba.
"Je síce chvályhodné, že šestka sa v sedle „zhustila“ na 15min ale je to nanič, dokonca ktosi príde k názoru, že v danom vzťahu NO-Spol.p. jazdí poloprázdna. Áno, lebo aj ked existuje „posila“ vo forme 15min L15 ale nejde to kombinovať pre odlišné zastávky. Takže určite od NO pojdem k busu, lebo mám ešte naviac tbusy s dobrým prestupom na Terase a v špičke ešte L51 ,takže ed nezaujímavá, postavená do role neatraktívnej dopravy."
- Podľa mňa by stačilo dať interval 10 alebo 12 minút na L6 a L9 a už by všetci vykrikovači konečne stíchli. Nebolo by treba vymýšľať linky "zlepšujúce pomery" na Alejovej, Moldavskej atď. - nápady z minulého režimu idúce raz za 20 minút (mimochodom tá trasa Amfiteáter - Kuzmányho - Moldavská cesta - Alejová je jednoducho hrozná, tá linka si k sebe pripúta ako L6 tak L9 v oboch smeroch - to zas bude vyzerať...)
"Pritom by to šlo riešiť ed linkou celodenne v trase L51 od NO na Bardejovskú (prípadne ju dalej trasovať . Aký má vobec zmysel L51 v danej trase, možete mi to Vy alebo niekto vysvetliť?"
- Otázka na starostu MČ Ťahanovce, tam som na ich fóre objavil prvotný nápad zaviesť túto linku.
"Taktiež prečo je L15 vedená po moldavskej ?"
- Rýchlejšie a aj častejšie spojenie Luníka VIII s centrom.
"Naviac jedna z nosných trás /NO-Pošta-Nová nem/ zostala bez priameho spojenia. Pre L15 omnoho vhodnejšia trasa. Naviac Je L15 poddimenzovaná v š aj v s hlavne v smere Sečovská-DH."
- Zaujímavý nápad, pôvodne mala jazdiť z NO L19, ale tam kvôli zlej obratnosti SU15, bol chvíľku experiment je potiahnuť cez Považskú (krátko takto chodila v '89) a potom k nemocnici. Potom sa zistilo, že tá potrebná kapacita, ktorá tam bola potrebná už nie je až tak potrebná (budú už len linky 17 a 34 s rôznym intervalom - okrem pš), tak sa tá linka odklonila. Ale logicky by ten Váš návrh musel končiť na Luníku VIII a L17 by musela zmeniť trasu (Otázne kam s ňou? To by zas nepochopili dôchocovia z Michalovskej a oprášili by transparent s textom: "dajte nám naspäť sedemnástku, lebo nemáme ako cestovať na NMM do lekárne!").
"Taktiež L18 by potrebovala v sedle 10min."
- Neviem posúdiť.
"V sedle predimenzovaná doprava je na viacerých úsekoch (Komenského 6/9, Rastislavova 10/16, atd)"
- Vy ste mali taký nápad, že L1 v starej trase s intervalom 10 minút, L9 skrátiť po NMM, L2 a L4 by zrejme zostali intervalovo ako sú dnes. Mne to vychádza v sedle interval 5 minút. 10+2×20. To sa samozrejme prevalí aj ďalej a na Kuzmányho sa pridá aj linka 7. Nechať na JZR len linku 1, 7, 9 a zrušiť priame spojenie so stanicou (silný prúd počas dňa) nie je dobré. Vraj predimenzovaná doprava po Rastislavovej. Dnes je poddimenzovaná (aj evidentne nevhodným typom vozidla nasadzovaným na linky 16, 30, 37). Už aj keby existovala LEN linka 16, tak by to kapacitne nezvládla, niekedy existovala ako posila L16A (Stanica - Blšák). Čiže vznik nejakej linky tade idúcej JE potrebný.
"Ja tvrdím , že sa dá v daných kapacitných možnostiach vytvoriť sieť liniek v nosných trasách (už som ich spomínal, ak chcete možem zopakovať) v intervale 10min, čo je postačujúce."
- S tým súhlasím, ale ja medzi ne primárne počítam linky 6 a 9.
"Ale aj u liniek iného charakteru sú do očí bijúce podivnosti."
- Ktoré?
"Zvlášť pekne kontrastujú linky 30 a 31
30 končí „v poli“ u Optimy. Áno, ja som za, aby sa neťahali cez mesto, ale aspon priviedli do prestupného bodu kde je ponuka možností k prestupu na viac liniek,smerov.
31 z Maše sa vedie cez celé mesto (ako inak, Moldavskou,že)."
- Viete odôvodniť prečo by mal mať Pereš a Lorinčík priame spojenie s centrom celý deň (v špičke chápem)? Prestup na v sedle Pereši ee?
"Nebolo by lepšie linky zlúčiť? L30 by z Pereša viedla k spol.pav. a ďalej po Bardejovskej ,Mikoviniho a po svojej trase cez Myslavu na Mašu."
- Aj tam, aj tam chýba také čosi čo sa volá sociálne zariadenie pre vodičov na jednej z konečných (ani neviem či na V. Opátskom buďa pre vodičov je, ale zdá sa mi že nie je). Vodiči vás nebudú mať radi. PRETO aj niektoré linky majú také trasy ako majú.
"Myslava má do centra nadštandardné spojenie L72. (keby bolo na mne, postavil by som smyčku u Iskry a do Myslavy by jazdil každý druhý)."
- Súhlasím a čo teraz? Tie dva spoje im takoj zrušíme, lebo starostovi Müslavy vadí, že mu stojí trolejbus za jeho miestnym úradom a on nemôže poctivo s plným nasadením pracovať?
"Prečo s takým úsilím a ješitnosťou ste odrazili náhodou velmi dobrý návrh, aby linka 14 viedla cez Mier? Zase ako naschvál sa vyhne významnému prestupnému uzlu. A je to zachádzka pár metrov. Predstavte si, že som niekde pri Aničke a chcem na DH. Ako debil sa budem musieť presunúť PEŠO, lebo to je najrýchlejšie, od Vodárenskej na Mier. Za toto si platím a čerpám čas prestupnej tarify ? A pritom stačí tak málo."
- Ja som nič neodrazil, mne sa to pozdáva takisto (nielen z Vami uvedeného dôvodu). Nech to nepôsobí ako výhovorka: snáď vám z Vodárenskej nič nepôjde? Ja tam vidím linky 12, 16+29 (ako jedna linka). Kde niekde pri Anči je široký pojem.
"Prečo má sídl.NJ na stanicu dve priame linky ??? 3,19."
- Starosta KVP trval (otázne je aká sila bola toho trvania) na přímém spojení so stanicou, pričom podmienka bola zachovať aj linku 19 a 32, tak sa tie dve linky zlúčili a výsledok vidíte v tom návrhu č. 2. Mne nie je tá trasa veľmi po chuti.
"Nedá sa L24 riešiť ako vetva L12?"
- Keď sa obetuje jeden barčiansky spoj v uvedenom čase. Ale bude to jazdiť takou okľukou. Inak stále neviem čo vám na dnešnej L24 tak strašne vadí? Však tá linka je sotva nejakou konkurenciou ku L4, počet spojov je spočítateľný na prstoch oboch rúk. A stále mi nikto nenapísal čo by robil ten autobus ktorý by vyviezol ľudí k najbližšej zastávke električky. Asi by stál a čakal hodinu, dve či aj tri...
"Prečo nie je zaistená vyhovujúca doprava z Jantárovej na NO celodenne (20min)? Nechcejte mi povedať, že to rieši L24.
A riešiť by to šlo. Nároky sú porovnatelné s Popradskou, skvelé by bolo viesť L17 z Michalovskej cez Železniky k st.nem, Jantarovu, Bottovu, a stanicu. V podstate okružná linka. (samozrejme na žs pauza,konečná)"
- Nikto takú linku tade idúcou nenavrhol.
"Sídl.THC predimenzované aj v sedle, tam stačia v š.tri, v s dve silné linky."
- Čo je to správne nadimenzované? Interval 20 minút? Poddimenzované je interval 30 minút? Píšu to snáď v nejakej príručke pre začínajúceho mladého dopraváka? Uvádzajú tam aké majú byť optimálne intervaly , aby sa to nebodaj neprepísklo (cestujúci by to asi nepochopil, nezvykol by si, nezapamätal, utrpel by snáď nejaký šok a prestal by cestovať a išiel by potom radšej autom...). Je to Váš subjektívny dojem? Môžem s Vami súhlasiť v tom, že keby existovala tá krepá otočka pre trolíky na stanici, tak sa dá L27 zrušiť (tedá tá polovica z tej omegy) a spoje dať na L34 čo by linku zatraktívnilo a stala by sa zrazu nosnou. A môžem súhlasiť aj s tým, že 15 - minútová špička bude na niektorých úsekoch zaujímavým dobrodružstvom...
"Dalo by sa pokračovať...."
- Samozrejme, veď preto tu je fórum.
Re #31427 TA: Hodinky s vodotryskom a slona v porceláne takisto z mestskej kasy za niekoľko mld. Sk. ?
ale pozri sa na to takto - čo je lepšie mať? Štadión a garáže za 1,13 miliardy z mestskej kasy alebo len garáže a žiadny štadión za 1 miliardu z mestskej kasy ( raz by sa garáže tak či tak museli postaviť )
aj mňa to napadlo, je absolútne nelogkcé, aby sťahovanie stálo 1 miliardu SKK. Ale keď sa pán poslanec tak " kvalifikovane " vyjadril...
PTI : nový futbalový štadión je potrebný ako soľ. Verím, že po jeho otvorení budú návštevy vyššie ako dnes. Tak ako otvorenie SA prinieslo vysoké návštevy pre HC, rovnako to bdue aj v tomto prípade ( hoci sa dá povedať, že hokej bol a je v meste populárnejší ).
Novy areal aj z nivelizovanou parkovacou plochou na 130 autobusov, + montovana servisna hala zo zakladnou vybavou a 10 kanalmi vychadzala v BA, na mojom byvalom posobisku na 220 mil Skk. A z vlastnych skusenosti pri organizovani stahovania prevadzky na novu, nie je to jednoducha zalezitost.
Takže na Bardejovskú presunú 114 autobusov?..zaujímavé riešenie...ale ja som počula,že majú aj postaviť parkovisko pre zamestnancov DPMK...už z toho zišlo?
Je síce chvályhodné, že šestka sa v sedle „zhustila“ na 15min ale je to nanič, dokonca ktosi príde k názoru, že v danom vzťahu NO-Spol.p. jazdí poloprázdna. Áno, lebo aj ked existuje „posila“ vo forme 15min L15 ale nejde to kombinovať pre odlišné zastávky. Takže určite od NO pojdem k busu, lebo mám ešte naviac tbusy s dobrým prestupom na Terase a v špičke ešte L51 ,takže ed nezaujímavá, postavená do role neatraktívnej dopravy.
Pritom by to šlo riešiť ed linkou celodenne v trase L51 od NO na Bardejovskú (prípadne ju dalej trasovať . Aký má vobec zmysel L51 v danej trase, možete mi to Vy alebo niekto vysvetliť?
Taktiež prečo je L15 vedená po moldavskej ? Naviac jedna z nosných trás /NO-Pošta-Nová nem/ zostala bez priameho spojenia. Pre L15 omnoho vhodnejšia trasa. Naviac Je L15 poddimenzovaná v š aj v s hlavne v smere Sečovská-DH. Taktiež L18 by potrebovala v sedle 10min.
V sedle predimenzovaná doprava je na viacerých úsekoch (Komenského 6/9, Rastislavova 10/16, atd)
Ja tvrdím , že sa dá v daných kapacitných možnostiach vytvoriť sieť liniek v nosných trasách (už som ich spomínal, ak chcete možem zopakovať) v intervale 10min, čo je postačujúce.
Ale aj u liniek iného charakteru sú do očí bijúce podivnosti.
Zvlášť pekne kontrastujú linky 30 a 31
30 končí „v poli“ u Optimy. Áno, ja som za, aby sa neťahali cez mesto, ale aspon priviedli do prestupného bodu kde je ponuka možností k prestupu na viac liniek,smerov.
31 z Maše sa vedie cez celé mesto (ako inak, Moldavskou,že).
Nebolo by lepšie linky zlúčiť? L30 by z Pereša viedla k spol.pav. a ďalej po Bardejovskej ,Mikoviniho a po svojej trase cez Myslavu na Mašu. Myslava má do centra nadštandardné spojenie L72. (keby bolo na mne, postavil by som smyčku u Iskry a do Myslavy by jazdil každý druhý).
Prečo s takým úsilím a ješitnosťou ste odrazili náhodou velmi dobrý návrh ,aby linka 14 viedla cez Mier? Zase ako naschvál sa vyhne významnému prestupnému uzlu. A je to zachádzka pár metrov. Predstavte si, že som niekde pri Aničke a chcem na DH. Ako debil sa budem musieť presunúť PEŠO, lebo to je najrýchlejšie, od Vodárenskej na Mier. Za toto si platím a čerpám čas prestupnej tarify ? A pritom stačí tak málo.
Prečo má sídl.NJ na stanicu dve priame linky ??? 3,19.
Nedá sa L24 riešiť ako vetva L12?
Prečo nie je zaistená vyhovujúca doprava z Jantárovej na NO celodenne (20min)? Nechcejte mi povedať ,že to rieši L24.
A riešiť by to šlo. Nároky sú porovnatelné s Popradskou, skvelé by bolo viesť L17 z Michalovskej cez Železniky k st.nem, Jantarovu, Bottovu, a stanicu. V podstate okružná linka. (samozrejme na žs pauza,konečná)
Sídl.THC predimenzované aj v sedle, tam stačia v š.tri, v s dve silné linky .
Dalo by sa pokračovať....
Ja viem, že na nové l.v. mal kde kto diletantské a nehorázne požiadavky, navrhovatelia a manažeri dp sa mali chovať asertívnejšie. V tom spočíva ich funkcia. Naviac tam nasekali tiež radu úžasných nelogičností, ba priam nezmyslov. Ved už je na to odozva a oprávnene.
Pán Titl, včera som reagoval na niektoré Vaše príspevky.
Neviem, či ste ich čítali, ale zaujímalo by ma Vaše vysvetlenie / názor na Vaše návrhy ed liniek a situáciu Masarykova; podrobnejšie v uvedených príspevkoch #31383#31381#31380.
TA: Neviem, ako prisli ku 1 miliarde, ale uvedena nizsia suma je odhad na prestahovanie do existujucich priestorov. Miliarda mala byt za uplne novy areal.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Shellinka
Takže na Bardejovskú presunú 114 autobusov?..zaujímavé riešenie...ale ja som počula,že majú aj postaviť parkovisko pre zamestnancov DPMK...už z toho zišlo?