Reply on: 5 #31207:
Jaj to ludia z lunika 8, ktory pojdu na Spolocensky pavilon budu mat na vyber hned za sebou 2 busi, lebo 4 rozmaznane zadky, chcu mat spoj z exnarovej. Kdez to z Lunika 8 chodi relativne velky pocet spojov. je podla mna mensie zlo Exnarova subezne ako Lunik 8. A kazdy co len kusok pozna problematiku tychto 2 oblasti, zdravym rozumom uprednosti Lunik 8
5
Všimnime si riešenie Furče. 71, 72, 55, 27 = 4 linky cez celé sídlisko končiace na Lingove. Kto má dobrú pamäť vie, že linka 27 presne v takejto trase už premávala pred 10 rokmi. Už vtedy boli v DP takí múdri, že si postupne uvedomili zvrhlosť, neefektívnosť a ťažkopádnosť jej riešenia. Úsek Lingov - Poliklinika úplne hluchý a pre nikoho. Práve z toho dôvodu sa vybudovala otočka na Exnárovej, aby sa linky na NO mohli viesť efektívnejšie, viď dnes linky 15 a 30. Znovuzavedením L27 sa celé riešenie Furče opäť zťažkopádňuje a bude menej efektívne. Aj napriek tomu, že nemám dopravné vzdelanie tvrdím, že omnoho lepšie by bolo ukončenie linky 27 na Exnárovej a predĺženie linky 55 po NO. Síce by sa nepatrne navýšili km, ale obidve linky by sa stali výrazne efektívnejšími, odstránili sa ich hluché miesta a najmä by sa poriešila zásadná diera návrhu Furča - Sečovská - NO.
Súčasný návrh Furče je totiž v priamom rozpore s hneď niekoľkými avizovanými princípmi, ktoré sám DP dookola omieľa. A síce:
1. Chcem ísť z Furče na NO. Dopravca mi ponúkne 2 silné linky 15 a 27, ktoré však cez Furču budú premávať PROTISMERNE. Pýtam sa, ako ich chce DP koordinovať, keď pôjdu protismerne?
2. Jeden z hlavných motívov: Nebudete sa učiť CP, ale sa postavíte na zastávku a hneď dačo príde. V súlade s touto tézou sa CP učiť nebudem, ale sa pýtam: Na ktorú stranu cesty sa mám postaviť, keď 15 a 27 budú jazdiť smerom na NO protismerne? Alebo sa mám postaviť do stredového deliaceho pásu a krúžiť hlavou vľavo a vpravo, vľavo a vpravo, že odkiaľ mi to príde skôr?
3. Jeden z hlavných motívov: Časová tarifa - čím dlhšie cestujete, tým viac platíte. Návrh LV ale vo vzťahu Furča - Sečovská - NO ponúka VÝRAZNE MENŠIU kapacitu, ako je dnes REÁLNY počet prepravených osôb. To znamená, že dopravca počíta s odlivom cestujúcich niekam inam. Pýtam sa, kam? Do linky 27? Dopravca ma chce pri časovej tarife nútiť, aby som cestoval do rovnakého cieľa 2-krát dlhšie okružnou jazdou a teda aj drahšie? Alebo už dopravca počíta aj s odlivom do áut? Linka 15 nebude schopná poberať v špičke cestujúcich. A doplatí na to nielen juh Furče, ale aj Košická Nová ves. Tí si totiž vydobili zachádzku 20-ky na Lingov a k Laborcu (pre lepší prestup) a sú spokojní. Veľmi rýchlo ich to však prejde, keď im autobus budú obsadzovať Furčania a poobede sa tak dosť možno nevopchajú na NO do svojho autobusu.
Keď sa po zavedení LV potvrdia tieto mnou už viackrát opakované scenáre a linky 15 a 20 nebudú poberať cestujúcich, pýtam sa, komu z kompetentných to mám prísť potom otrepať o hlavu?