Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 5 #31207:
Jaj to ludia z lunika 8, ktory pojdu na Spolocensky pavilon budu mat na vyber hned za sebou 2 busi, lebo 4 rozmaznane zadky, chcu mat spoj z exnarovej. Kdez to z Lunika 8 chodi relativne velky pocet spojov. je podla mna mensie zlo Exnarova subezne ako Lunik 8. A kazdy co len kusok pozna problematiku tychto 2 oblasti, zdravym rozumom uprednosti Lunik 8
Reply on: Nodes #31206:
Na tomto príklade vidieť, že 2 linky nemožno skoordinovať kvôli ich nevhodne zvoleným, protismerným trasám.
Reply on: eMareq #31204:
No moment. Koordinovať 15 a 34 z Luníka 8? To koho napadlo? Načo? Veď jedna ide na KVP a ku Cassovii, druhá ide k Optime a na Moldavskú a NO. Idú úplne inými smermi, čiže v tomto prípade neplatí, že cestujúci príde na zastávku a je mu jedno, čo príde. Buď chcem ísť na 15ku alebo 34ku. Nevidím žiadnu potrebu tam tieto 2 linky koordinovať, keďže každá z nich má svojich cestujúcich a vzájomne si nekonkurujú.
EMareq: Aj na tomto priklade ( ked nemozno skoordinovat vsetky useky vsetkych liniek, vzdy nieco niekde vyskoci ) vidno nezmysel viest linky z jedneho konca mesta na druhy. Kvoli postojom typu "Ale ta ja mam prestupovat?"nebude nikdy dosiahnuty stav, ze kazda linka bude skoordinovana s inymi.
Reply on: eMareq #31204:
celkom iste stretne, alebo pôjde pred či za ňou v krátkom čase.
Reply on: 5 #31202:
Napíšem svoj názor. Ja som za linku 27, ale cez Sečovskú cestu. Lenže ako som sa dávnejšie dozvedel, dnešnou linkou 30 tým smerom cestuje dosť cestujúcich, tak sa im tá možnosť cestovania ponechala.

Koordinácia liniek 15 a 27 ešte v úplne prvotnom návrhu čo som tvoril vychádzalo časovanie spojov (záleží z ktorej zastávky by si cestoval) od 1-14 (Poliklinika) až po 7-8 (MiÚ). Niekoho z furče na tom sedení na MiÚ nadadlo, že dať L27 z Exnárovej. Lenže to by linky 15 a 27 išli minútu po sebe a potom 14 minút nič. Sranda je v tom, že aj keby sme linky 15 a 27 z Exnárovej skoordinovali, tak linka 15 sa na zastávke Spoločenský pavilón celkom iste s linkou 34 idúcou z OC Cassovia. A čo teraz? Buď trpieť spoluchodenie z Exnárovej alebo spoluchodenie na Luník / z Luníka.
Reply on: Apeer #31192:
a este: THC sa maju rozsirovat, cize sa vybuduje Australska trieda, takze konecna na Hanojskej nebude exitovat...
Nejaký kľud je tu... idem si zase rýpnuť do LV. ?

Všimnime si riešenie Furče. 71, 72, 55, 27 = 4 linky cez celé sídlisko končiace na Lingove. Kto má dobrú pamäť vie, že linka 27 presne v takejto trase už premávala pred 10 rokmi. Už vtedy boli v DP takí múdri, že si postupne uvedomili zvrhlosť, neefektívnosť a ťažkopádnosť jej riešenia. Úsek Lingov - Poliklinika úplne hluchý a pre nikoho. Práve z toho dôvodu sa vybudovala otočka na Exnárovej, aby sa linky na NO mohli viesť efektívnejšie, viď dnes linky 15 a 30. Znovuzavedením L27 sa celé riešenie Furče opäť zťažkopádňuje a bude menej efektívne. Aj napriek tomu, že nemám dopravné vzdelanie tvrdím, že omnoho lepšie by bolo ukončenie linky 27 na Exnárovej a predĺženie linky 55 po NO. Síce by sa nepatrne navýšili km, ale obidve linky by sa stali výrazne efektívnejšími, odstránili sa ich hluché miesta a najmä by sa poriešila zásadná diera návrhu Furča - Sečovská - NO.

Súčasný návrh Furče je totiž v priamom rozpore s hneď niekoľkými avizovanými princípmi, ktoré sám DP dookola omieľa. A síce:

1. Chcem ísť z Furče na NO. Dopravca mi ponúkne 2 silné linky 15 a 27, ktoré však cez Furču budú premávať PROTISMERNE. Pýtam sa, ako ich chce DP koordinovať, keď pôjdu protismerne?

2. Jeden z hlavných motívov: Nebudete sa učiť CP, ale sa postavíte na zastávku a hneď dačo príde. V súlade s touto tézou sa CP učiť nebudem, ale sa pýtam: Na ktorú stranu cesty sa mám postaviť, keď 15 a 27 budú jazdiť smerom na NO protismerne? Alebo sa mám postaviť do stredového deliaceho pásu a krúžiť hlavou vľavo a vpravo, vľavo a vpravo, že odkiaľ mi to príde skôr?

3. Jeden z hlavných motívov: Časová tarifa - čím dlhšie cestujete, tým viac platíte. Návrh LV ale vo vzťahu Furča - Sečovská - NO ponúka VÝRAZNE MENŠIU kapacitu, ako je dnes REÁLNY počet prepravených osôb. To znamená, že dopravca počíta s odlivom cestujúcich niekam inam. Pýtam sa, kam? Do linky 27? Dopravca ma chce pri časovej tarife nútiť, aby som cestoval do rovnakého cieľa 2-krát dlhšie okružnou jazdou a teda aj drahšie? Alebo už dopravca počíta aj s odlivom do áut? Linka 15 nebude schopná poberať v špičke cestujúcich. A doplatí na to nielen juh Furče, ale aj Košická Nová ves. Tí si totiž vydobili zachádzku 20-ky na Lingov a k Laborcu (pre lepší prestup) a sú spokojní. Veľmi rýchlo ich to však prejde, keď im autobus budú obsadzovať Furčania a poobede sa tak dosť možno nevopchajú na NO do svojho autobusu.

Keď sa po zavedení LV potvrdia tieto mnou už viackrát opakované scenáre a linky 15 a 20 nebudú poberať cestujúcich, pýtam sa, komu z kompetentných to mám prísť potom otrepať o hlavu?
Reply on: Trucker4091 #31200:
Myslim ze TZR lezi v zaludku viacerym ludom nie len mne. ?.
Uz vidim Teba ako ides zo skoly a yebes sa jednu zastavku peso kazdy den.Alebo snad budes cakat na nieaky spoj ktorym pojdes jednu zastavku?Alebo budes prestupovat na namesti so spoja ktory ide na thc na spoj ktory ide na thc? ? A kazde rano ist 600m na zastavku ked zastavku mas pred blokom?

Neviem preco nedaju 53 spodkom a 56 nechaju cez cele sidlisko.Ved na namestie pojde 10,51, a keby dali 56 hore tak aj ta.Nech si dole nechaju 53-ku ked uz tak silou mocou chcu viest spoj spodkom sidliska. ?
Reply on: Peter55 #31198:
Josipa neyebe 56ka ale RA5ka ? no lepšie povedane TZR ❗ ?
vidim to na auto.... co? to krasna ma nejaky ultra luxus , ze jazeracania nemaju nastupovat, to je akoze co? no mariu bohovu...
Reply on: Josip3211 #31196:
Na THC nič len to, že mne pride 54ka nayebaná lebo pôjde z THC. Teba tiež yebe tvoja L56....

Reply on: Peter55 #31194:
Ten čo asi nikdy necestoval autom... ?
Reply on: Peter55 #31195:
Hmm a co Ti prekaza na tom ze pojdu cez THC? Neber to ako rypanie alebo nieco take ja sa iba slusne pytam. ?
Polovica liniek čo pojde na Furču pojde cez THC ?
Reply on: 5 #31189:
To jaky chuj vypotil?
Reply on: eMareq #31169:
Fasa, ta 54ka mi pride nayebaná s THC a ja sa nezmestím, sku... sidlisko ?
Reply on: Stevqo #31191:
Myslim ze socialne zariadenie na Hanojskej je k nicomu, kedze sa tam vacsina spojov len otoci a ide si svojou cestou.
Reply on: tbus #31190:
Nie je to apel na teba, ale je sila, ze dotycni nevedia postavit poriadnu konecnu na Madridskej, aby bol uz raz a navzdy pokoj. Ved cesta je tam dostatocne siroka, tak by mohli vsetky busy tam konciace v pohode stat v pravom pruhu, navyse, je to dost dlhy usek a hlavne, dimenzovany na daleko vacsie kapacity aut ako je to v sucasnosti. Uz tam postavit len nejake WC (aspon 2x), samozrejme, na urovni a je pokoj. Busy nemusia stat v strede sidliska na hanbu sveta, ako pride, po parkovisku pri Poste. To iste spravit aj na Hanojskej (ak ju este bude treba) - zlikvidovat vsetky nepotrebne panely, rozsirit, zrekultivovat, rozumej - zcivilizovat, takisto postavit WC (aspon 2x) a je po problemoch. Ale kdezeeee, v rozpocte DPMK, mesta ani mestskej casti sa nenajde tych 200 000 na 4 hajzle a zatraktivnenie Hanojskej ? ...
Reply on: Ikarus #31187:
pekne je to a zaujimave hlavne to ze v navrhu sa rata s navysenim poctu klbakov vo vyprave ?

Re #31177 veteran: Bruselskou sa asi rozumie sucasna zastavka Miestny Urad... s koridom v tom suvislost nevidim, mozno to suvisi s tym ze pri poste je jedina konecna na THC, ktora ma aj nejaku odstavnu plochu pre autobusy (nie pruh na ceste alebo rozkopaný kúsok asfaltu pod lesom kilometer od civilizácie) a aj vlastnu miestnost pre vodicov, tak sa zbytocne netahaju vsetky linky na Madridsku ako je tomu teraz

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.