Dnes som robil na voze 3212 L 27 a len tak skusmo som zapol dopyt a čo sa nestalo? Substrát si disciplinovane otváral dvere zvonka aj zvnútra až na pár neinformovaných jedincov. Bravo, cestujúca verejnosť!
Prednedávnom tu bol článok, kde sa okrem iného aj písalo, že slabo vidiaci žiadajú DPMK aby oblasť dopytových tlačidiel označil výraznou farbou... Načo DPMK odpovedalo, že tlačidlá svietia a tým pádom sú dostatočne viditeľné. Vo Viedni si to zrejme až tak zo svietivosťou tých tlačidiel nemyslia. A predpokladám, že tam majú podstatne čistejšie vozy, ako tie naše...
Nová tarifa v MHD znamenala pre DPMK za polrok prínos 30 miliónov Sk
(TASR) - Finančný prínos približne 30 miliónov Sk zaznamenal za druhý minuloročný polrok Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), a. s., po zavedení novej, cenovo vyššej a prestupnej tarify platnej od júla 2007.
"Táto časová prestupná tarifa v mestskej hromadnej doprave (MHD) ponúka viac možností pre cestujúcich a pre tých, ktorí museli v minulosti prestupovať a na cestu použiť dva cestovné lístky, znamená dokonca úsporu", uviedol dnes pre TASR generálny riaditeľ a člen predstavenstva DPMK Michal Tkáč.
Podľa jeho slov DPMK teraz vyvíja maximálne úsilie o čo najvyššiu spoľahlivosť vybavovacieho systému cestujúcich, zvlášť používania elektronickej peňaženky, ktorá prináša ďalšie možnosti lacnejšieho cestovania. "So súčasným stavom nie sme spokojní, avšak riešenie je v rukách dodávateľa systému", uviedol Tkáč.
Od konca minulého roka pracuje DPMK na zásadnej reorganizácii jednotlivých liniek, takzvaného nového linkového vedenia. Podľa Tkáča v decembri 2007 na Rade starostov košických mestských častí prvýkrát prezentovali návrh DPMK schválený predstavenstvom spoločnosti. Starostovia mali do určeného termínu predložiť svoje pozmeňovacie návrhy.
"V nasledujúcom období sme pripomienky a podnety mestských častí intenzívne konzultovali. Podľa možností sme sa s riaditeľom dopravy zúčastňovali na zasadnutiach miestnych zastupiteľstiev, prezentovali tam zmeny a hľadali spoločné riešenia. Nie všetky mestské časti túto možnosť využili. Podnety a pripomienky sme dostávali aj od ďalších organizácii a jednotlivcov", uviedol Tkáč.
Pôvodný návrh, ako spresnil, rozpracovali na objem 15 miliónov vozokilometrov. Efektívnejším využitím električkovej a trolejbusovej dopravy riešil aj úsporu približne 10 kusov autobusov do výpravy. Po akceptovaných navrhnutých zmenách z mestských častí sa plánovaný objem kilometrov navŕšil a zároveň aj počet potrebných autobusov do výpravy. V určitom období bolo dokonca konštatované, že súčasný stav v košickej MHD je vyhovujúci.
"Za DPMK, a. s., chcem vyjadriť presvedčenie, že navrhnuté linkové vedenie aj v pozmenenom tvare bude schválené, aby sa MHD v Košiciach zlepšila", dodal Tkáč.
to je bežná prax, aby niekto neprišiel s 5000 kupovať lístok za 12 a "vybral" tak celý obsah zásobníka.... akceptuje sa vždy maximálne najbližšia vyššia nominálna hodnota, čiže pri 30 je to 50, pri 55 je to 100 a pod...
eMareq
http://www.kosice.sk/article.asp?id=2785